شیک پوشیکت و شلوار

انتخاب یک کت و شلوار منحصر بفرد

 

همواره آقایان به دنبال داشتن یک استایل یونیک هستند که آن‎ها را در مراسم‎های رسمی و میهمانی‎ها، منحصربفرد و کاریزماتیک جلوه بدهد. یک کت و شلوار مناسب باید مناسب با فرم بدن شما باشد وهمچنین نقص‎های اندام شما را بپوشاند  .

همانطور که میدانید کت و شلوار انتخاب و اولویت اول بسیاری از اقایان برای مراسم‏های مهم ، میهمانی های رسمی ، جلسات اداری ، عروسی و سوگواری است . پس انتخاب کت و شلواری که جلوه مناسبی برای شما در هر موقعیتی ایجاد کند بسیار مهم است. اما چگونه میتوان  مناسب ترین کت و شلوار را انتخاب کرد؟

اولین مساله در انتخاب کت وشلوار خوش دوخت بودن آن است به اصطلاح قواره تن شما باشد. یک کت و شلوار خوش دوخت به هر مردی اعتماد بنفس حضور درهر مکانی را میدهد، انتخاب یک کت و شلوار جزئیات زیادی دارد و اصلا آسان نیست .در ادامه نکاتی را که هنگام خرید کت و شلوار باید به آن‎ها دقت کنید را بررسی میکنیم .

  • کت و شلوار مناسب چه مراسمی است؟

درست است که کت و شلوار مناسب ترین لباس برای مراسم های مختلف است اما قبل از خرید باید بدانید که کت و شلوار را برای چه مراسمی میخواهید بپوشید واضح است که ست کت و شلواری که تصمیم دارید در یک جلسه رسمی اداری بپوشید با کت و شلواری که در مراسم عروسی یا جشن بپوشید تفاوت دارد همچنین نوع استایل و استفاده از آکسسوری های مربوط به هر دو مکان نیز متفاوتند .

  • نحوه اندازه گیری سایز کت و شلوار

بدیهی و واضح است هرچقدر که یک کت و شلوار گرانقیمت باشد اما اندازه و اسلیم فیت اندام شما نباشد برازنده و زیبا نخواهد بود و باعث بهم ریختن سبک پوششی شما خواهد شد،  پس انتخاب درست و سایز قدم اول برای انتخاب یک کت و شلوار مناسب است . یک قانون کلی برای اندازه گیری سایز کت و شلوار مناسب وجود دارد بدین معنی که همواره سایز کت و شلوار ۶ سایز از سایز شلوار تک بزرگ تر است به عنوان مثال اگر سایز شلوار شما ۴۰ است سایز کت شلوار شما ۴۶ است .

 

  • قد کت و شلوار

همانطور که قبلا اشاره کرده ایم اندازه قد کت باید تا پایین کمر و زیر نشیمنگاه باشد و بلندی آن قوس نشیمنگاه را بپوشاند .بلندی بیشتر کت آن را تبدیل به اور کت میکند و کوتاه بودن قد آن نیز ظاهر نا زیبایی ایجاد میکند .علاوه بر این  هنگام پوشیدن کت دست ها باید در راحت ترین حالت ممکن در کنار بدن قرار بگیرند و سجاف کت باید تا کف دست شما قرار بگیرد.

  • معیار های اندازه گیری شانه ها
5 آیتم مهم و ضروری کمد آقایان
ادامه مطلب

راز خوش فرمی سرشانه های کت این است که باید کاملا صاف و اندازه باشد و صاف بایستد همچنین باید بدانید درزهای شانه کت باید با استخوان شانه هم ردیف و هم تراز باشد .به گفته خیاط های ماهر ایتالیایی آستین‏ها باید از راس شانه ها آغاز شود وتا مچ دست ادامه پیداکنند . در غیر این صورت کت وشلوار اندازه شما نیست. همانطور که میدانید اندازه قد آستین پیراهن باید به اندازه یک و نیم سانت معادل نیم اینچ از آستین کت بلندتر باشد و بیرون از کت قرار بگیرد .

  • اندازه گیری قد شلوار

استاندارد قد شلوار و دم پای شلوار تا روی کفش است. اگراین استاندارد رعایت شود و قد شلوار اندازه باشند باعث بهبود ظاهر شما خواهند شد و چاقی پاهای شما را خواهند پوشاند و باعث قد بلند دیده شدن شما خواهند شد . قد شلوار بر اساس مدل و جنس پارچه و فرم کلی بدن شما اندازه گیری میشود .

 

  • دکمه های کلاسیک

کت استانداردی کاملا اندازه سایز شما است که هنگام پوشیدن نباید کشیده شود ودکمه ها باید به سادگی بسته شوند و کت بعد از پوشیدن نباید حالت چروکx  مانند به خود بگیرد . چروک شدن کت به معنای کوچک بودن کت است و شما باید یک سایز بزرگتر را امتحان کنید.  استاندارد دکمه ها در کت و شلوار به ترتیب تک دکمه، ۲دکمه، ۳ دکمه و در مواقع غیر رسمی ۶ دکمه است .در کت تک دکمه  هنگام نشستن باید دکمه باز باشد . در هر حالتی غیر از آن دکمه کت باید بسته باشد . در کت ۲ دکمه ، دکمه بالایی همواره بسته است و دکمه پایین نیز باز است . اما هنگام نشستن یا غذا خوردن دکمه بالا نیز باید باز شود . همچنین در کت ۳ دکمه که هم رسمی است و هم کلاسیک فقط دکمه وسط بسته میشود و طبق اصول بستن دکمه در کت هنگام نشستن یا غذا خوردن دکمه وسط نیز گشوده میشود .

استفاده از پوشش مناسب در جلسات فروش
ادامه مطلب

یک اصل کلی درباره تعداد دکمه های کت وجود دارد مبنی بر اینکه هرچقدر تعداد دکمه های کت کمتر باشد کت رسمی تر است، کت های تک دکمه مناسب همه افراد است، کت های ۲ دکمه برای افراد قد کوتاه و کت های ۳دکمه برای افراد قد بلند انتخاب مناسبی محسوب میشود .

  • آکسسوری های جذاب

اکسسوری های کت و شلوار شامل کراوات و پوشت و پاپیون است .همواره مرسوم بوده است که پوشت به همراه کراوات استفاده شود، برای ایجاد هارمونی و ترکیب مناسب تر پوشت و کراوات در یک طرح و در مواقع جسورانه تر از دو طرح و یک رنگ استفاده میشود . پوشت سفید به همراه کت شلوار سرمه ای یا مشکی ترکیب بی نهایت چشم نوازی را ایجاد میکند . همواره هنگامی که پاپیون استفاده میکنید پیشنهاد میکنیم که پوشت هم رنگ پیراهن باشد .

هنگامی که تصمیم میگیرید کت و شلوار ۳ تکه استفاده کنید نیازی به پوشیدن پوشت نیست اما استفاده از آن یک انتخاب جسورانه و منحصربفرد است، به گفته استایلیست ها استفاده از پاپیون به همراه کت تاکسیدو مرسوم است و ترکیب بی نهایت جذاب و پرستیژیک است .

هنگامی که کت و شلوار تک دکمه یا ۲ دکمه است بهتر است که از جلیقه های ۶ دکمه استفاده کنید.دکمه های جلیقه همیشه باید بسته باشد و اسلیم فیت بدن باشد زیرا جلیقه عنصری است که فرم بدن را اصلاح میکند و نقص های بالاتنه را میپوشاند . و به تنهایی میتواند یک استایل کلاسیک باشد .

هنگام انتخاب جلیقه جداگانه برای کت وشلوار اگر جنس و طرح کت شلوغ باشد توصیه میکنیم برای جلیقه از یک طرح مینیمال استفاده کنید و برعکس جلیقه طرح دار عموما با پالتوها وکت های کلاسیک ترکیب زیبایی ایجاد میکنند، بخاطر داشته باشید که جلیقه های با دکمه های تک ردیف برای استایل کژوال مناسب ترند و عموما باطرح های شلوغ و ماکسیمال و یقه برگردان دوخته میشوند. برخلاف کت ، جلیقه هرچقدر که دکمه های بیشتری داشته باشد رسمی تر است ، اما مناسب مراسمات اداری نیست . برای مراسم سوگواری و عروسی و دورهمی های دوستانه مناسب تر و پسندیده تر است .در مراسمات اداری و جلسات جلیقه با یک ردیف دکمه و کت تک دکمه مناسب است .

اطمینان میدهیم با رعایت این اصول ساده مرد خوش تیپ بعدی شما هستید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا