اکسسوری هاپیراهن مردانهشیک پوشیکت و شلوارمحصولات چرمی

۵ آیتم مهم و ضروری کمد آقایان

 

همه ما به خوبی میدانیم که برای انتخاب صحیح لباس ها و ترکیب مناسب و درست آن ها باید در ابتدا بدانیم که به عنوان یک مرد خوش تیپ و جنتلمن چه لباس ها و چه آیتم هایی برای ما ضروری هستند ؟

ما در ادامه برای راهنمایی شما در انتخاب و بررسی آیتم های ضروری کمد شما مواردی را بررسی کرده ایم . یک پیراهن ساده اما با کیفیت یا یک دست کت وشلوار خوش دوخت همه و همه جزو آیتم های ضروری کم شما می باشند . با ما همراه باشید تا لیست اساسی ترین و ضروری ترین آیتم های کمد آقایان را بررسی کنیم.

 

کت و شلوار مشکی

مهم ترین آیتم در کمد شما کت و شلوار شماست . کت و شلوار نشان دهنده شخصیت و پرستیژ شماست و مناسب هر مکان و هر موقعیتی . چه عروسی چه جشن یا یک دیدار دوستانه و صمیمانه ، حتی جلسات رسمی و ملاقات های کاری ، کت و شلوار یار همیشگی استایل شما خواهد بود .

اگر تناسب اندام خود را حفظ کنید و تغییر سایز نداشته باشید میتوانید تا سال ها از این لباس استفاده کنید و این نکته را فراموش نکنید که کت و شلوار مشکی ارزش این را دارد که هزینه بسیاری برای آن بکنید . برای داشتن یک کت و شلوار مشکی مناسب باید ابتدا یک خیاط ماهر و هنرمند داشته باشید .

شما می‌توانید  از خیاط خود بخواهید برای شما کت و شلواری کاملا اندازه و برازنده بدوزد و با کمک او استایل خود را بسازید .

شما میتوانید هنگام دوخت و پرو تغییرات مد نظر خود را با خیاط خود در میان بگذارید ؛ او به خوبی از تاثیر تمامی تغییرات آگاه است و فرم بدن شما را به خوبی میشناسد .

 پیراهن سفید

پیراهن سفید از ضروریات همه آقایان محسوب میشود . پیراهن با کیفیت به استایل شما هویت می‌بخشد . بهترین پیراهن برای آقایان ، پیراهن آکسفورد مردانه است . این پیراهن مکمل کت و شلوار رسمی شما است از این جز لباس های ضروری و مهم کمد آقایان محسوب میشود . یک پیراهن سفید رسمی اگر اندازه شما باشد تاثیر بسیار شگرفی بر روی جذابیت شما خواهد داشت . در یک پیراهن خوب همه اجزای آن به درستی در کنار یکدیگر قرار گرفته اند . از این رو نمایان ترین قسمت پیراهن یعنی یقه آن باید تمام یقه شما را بپوشاند اما نباید به قدری تنگ باشد که شما احساس خفگی کنید . هم چنین سینه و کمر پیراهن کاملا فیت بدن شما باشد .

کفش‌های زنانه چه مدل‌هایی هستند؟ مدل های کفش زنانه + عکس
ادامه مطلب

هیچ چیزی قدر یک پیراهن پف کرده نمی‌تواند استایل شما را تحت تاثیر قرار داده و آن را ناخوشایند جلوه دهد. همانطور که قبلا گفتیم این پیراهن مکمل کت و شلوار محسوب میشود . از این رو شما میتوانید این پیراهن را به همراه کت و شلوار بپوشید و استایلی فرمال برای خود بسازید .

پیراهن سفید رسمی را میتوانید زیر بلوز بافت آستین حلقه ای به انضمام یک شلوار کتان بپوشید.

کفش بروژ

بروژ یا بروگ نوعی کفش رسمی است که بخاطر طراحی های سوزنی خود به راحتی با شلوار جین و پارچه ای ست میشود. این کفش اسکاتلندی ، ایرلندی در رنگ های قهوه ای روشن و مشکی خود محبوبیت بیشتری دارد . این کفش مناسب جشن ها و میهمانی های دوستانه است و از علت های محبوبیت سبک brogue این است که  استحکام و دوام خود را از دست نداده است و اگرچه مدل کلاسیک آن با چرم قهوه‌ای طراحی شده است اما در حال حاضر چندین رنگ، سبک و جنس شامل چرم براق و جیر از آن وجود دارد. در گذشته این کفش از پوست حیوانات تهیه میشد و برای خروج رطوبت از کفش بر روی آن سوراخ های ریزی ایجاد شده بود . با مرور زمان این سوراخ ها شکل تزئینی به خود گرفتند و بر اساس این روزنه ها به چهار دسته full brogue ، half brogue ، quarter brogue و lognwin brogue  تقسیم شدند .

ساده ترین مدل این کفش ها یک چهارم بروژ است( quarter brogue )  که از کمترین سوراخ های تزیینی برخوردار است و قسمت میانی آن کاملا ساده است. این مدل بهترین انتخاب برای محل کار و رفت و امدهای روزانه است . مدل رسمی دیگر این کفش نیم بروژ است که در قسمت پنجه با طرح های زیبایی تزیین شده است . به علت رسمی بودن این کفش میتواند جایگزین کفش آکسفورد شود . در ادامه کفش های تمام بروژ هستند که کل روی کفش با روزنه ها به صورت یک دست تزیین شده اند .این کفش مناسب میهمانی ها است و رسمی نیست . همچنین کفش باله دار بروژ که یک کفش تمام کار شده است نیز به علت غیررسمی بودن مناسب میهمانی ها و دیدار های دوستانه است .

پوشت چیست؟تاریخچه و کاربرد آن در استایل مردانه
ادامه مطلب

کفش های بروژ را میتوان در ست ها و استایل های متنوعی ست کرد ، به عنوان مثال  میتوان آن را با انواع مختلفی از لباس‌ها از شلوارهای جین تنگ آبی و پیراهن‌های ساده‌ی یقه‌هفت تا شلوارها و پیراهن‌های کتان پوشید . امروزه حتی می‌توان بروژ کلاسیک را همراه با کت و شلوار مردانه  پوشید .

شلوار کتان

شلوار کتان شلواری هم رسمی و هم کژوال است . از این رو جایگزین مناسبی برای شلوارهای جین محسوب میشود . خوب است بدانید که این شلوار را اگر در حالت آزاد یا FIT  بپوشید مناسب تر است . سعی نکنید که مدل های تنگ را امتحان کنید . این شلوار در حالت تنگ خود اصلا جالب و زیبا نیستند . شلوار های کتان را میتوانید چهار فصل و در همه رنگ ها بپوشید اما رنگ های شکلاتی ، خاکی و خاکستری آن برای کمد شما مناسب تر هستند .

کراوات

کراوات جهت موزون نشان دادن استایل و هم چنین کشیده نشان دادن اندام و قد استفاده می‌شود و جزو اولین اکسسوری هایی هستند که آقایان برای افزودن به استایل خود آن را مد نظر قرار میدهند .

هرچند کراوات برای محیط های رسمی و اداری است اما دلیلی وجود ندارد که شما در موقعیت های غیر رسمی از آن استفاده نکنید . شما به سادگی میتوانید در محیط های رسمی از کراوات های رنگی و طرح دار استفاده کنید و شیک و زیبا به نظر برسید . اگر قرار است که کراوات را در محل های رسمی بپوشید سعی کنید از رنگ های خنثی و طرح های مینیمالیستی استفاده کنید . اما اگر میخواهید در یک میهمانی یا قرار دوستانه اکسسوری شما کراوات باشد بهتر است از رنگ های شاد و جذاب استفاده کنید . بهترین کراوات ها از جنس ساتن ، پشم و کتان هستند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا