استایلراهنمای انتخاب

آقایان آیا میدانید چطور در ویدئو کنفرانس لباس بپوشید؟

کرونا این ویروس ترسناک باعث شده که بسیاری از ما دورکاری انجام دهیم و از منزل، کارهایمان را انجام می‌دهیم. در این میان، تکنولوژی به کمک کسب و کارها آمده است و در شبکه های مجازی مختلف برای گفت‌وگو، مشورت و جلسه با همکاران و مدیران و تصمیم گیری های نهایی تماس تصویری برقرار می شود؛ بنابراین این پرسش مطرح می‌شود که چه بپوشم؟ جواب این سوال در مجله استایل گراد

استایل ویدیو کال گراد

بسیاری از آقایان با پوشیدن یک پیراهن سروته قضیه را هم می‌آورند و بحث استایل در تماس تصویری را حل میکنند. چون که در کادر تصویر فقط قسمت بالاتنه دیده می شود بسیاری از اقایان فقط با یک پیراهن رسمی در جلسه اینترنتی حاضر می شوند. به بیان بهتر برای برای لباس پایین‌تنه و شلوار، هیچ ایده و فکری ندارند.

اما نباید فراموش کنید که در هر صورت شما در یک جلسه کاری و رسمی هستید پس لازم است که همه جوانب را بررسی کنید تا مشکل احتمالی به وجود نیاید. با ما همراه باشید.

لباس مناسب محل کار بپوشید

درست است که کارتان را از خانه ادامه می‌دهید، اما در هرصورت در یک فرایند اداری هستید پس لازم است که هنگام تماس تصویری با مدیران و همکاران و جلسات اداری مجازی لباسی بپوشید که رسمی  و مناسب باشد. این لزوما به این معنی نیست که باید کت‌وشلوار بپوشید ؛ اما لزوما به معنای پوشیدن لباس راحتی خانه، لباس‌های باز یا لباس‌های بسیار اسپرت هم نیست. بهترین انتخاب، یک بلوز شیک، تیشرتی نیمه‌رسمی یا یک پولوشرت برای آقایان است.

لباس ویدیو کال گراد

هوشمندانه از اکسسوری ها استفاده کنید.

استفاده از اکسسوری، چندان مناسب تماس های کاری و رسمی نیست، البته گراد هم استفاده از اکسسوری ها را پیشنهاد نمیکند چرا که تصویر شما را بلاک می‌کند، یعنی ممکن است توجهات بیشتر به اکسسسوری شما جلب شود تا صدا و تصویر و یا صحبت های مهم شما. به‌خصوص اکسسوری‌های براق که بخاطر بازتاب نور، چشم مخاطب را اذیت می‌کنند. سعی کنید اکسسوری های پارچه ای استفاده کنید.

مردان در ویدیو کال گراد

مرتب و ساده باشید.

درست است که در تماس تصویری کاری نیازی نیست که خیلی شیک و مرتب و اتوکشیده باشید؛ اما چیزی که لازم است حتما رعایت کنید نظافت و بهداشت است. پس سعی کنید دقایقی قبل از تماس را به خودتان اختصاص دهید و مرتب باشید. موهای خود را شانه کنید. چرا که موهای شلخته، اولین چیزی است که در یک تماس تصویری، توجه دیگران را جلب می‌کند. مخصوصا اگر تماس در ساعات اولیه روزباشد. آنگاه  همه دچار این سوتفاهم خواهند شد که شما از خواب بیدار شده اید و آماده جلسه نیستید. موضوع بعدی مرتب کردن ریش و سبیل (برای آقایان) است. مسواک زدن نیز باعث می‌شود که راحت بتوانید درطول مکالمه لبخند بزنید، و چهره ای بشاش داشته باشید چرا که بیشتر از همه صورتتان در کادر قرار دارد و توجهات به آن جلب می شود.

ویدیوکال استایل گراد

لباس اندازه بپوشید

در تماس تصویری، ناخودآگاه نگاه‌ها کنجکاوانه به‌سمت لباسها جذب می‌شود، چون کادر تصویر کوچک است؛ بنابراین پوشیدن لباس تنگ، هم شما را معذب می‌کند و هم دیگر همکاران حاضر در ویدیو کنفرانس را؛ لباس گشاد نیز باعث میشود که دیگران نتوانند با شما ارتباط برقرار کنند. چون فکر میکنند لباس راحتی پوشیده اید.

ویدیو کنفرانس استایل گراد

متناسب با پوست صورت

رنگ‌هایی را برای لباستان انتخاب کنید که متناسب با پوست صورتتان باشد؛ اگر رنگ لباستان مناسب با رنگ صورتتان نباشد به دلیل ابعاد کوچک کادر و تمرکز روی صورت مخاطب، تاثیر خوبی روی چهره‌ شما نخواهد داشت. رنگ‌های خنثی مثل سیاه و سفید را توصیه نمیکنیم چرا که برای ویدئوکنفرانس مناسب نیستند همچنین به‌نوعی شما را از تمرکز کادر حذف می‌کنند. بهترین رنگ ها آبی و سرمه ای وطوسی هستند.

تماس تصویری گراد

بیش ازحد از لباس‌های طرحدار استفاده نکنید

بدیهی است که ما نمیتوانیم بگوییم که از لباس طرحدار استفاده نکنید، اما باید بسیار مراقب باشید؛ مثلا طرح‌های شطرنجی کوچک یا طرح‌های شلوغ، بسیار گیج‌کننده و هستند و تمرکز مخاطبتان را برهم می‌زنند. در این مورد، راه‌راه‌های بزرگ، انتخاب های بهتری هستند.

تماس تصویری کاری گراد

بررسی کمد مینیمالیستی و معرفی استایل مینیمال
ادامه مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا