استایلراهنمای انتخابکت تک

اصول و قوانین ست کردن جلیقه و کت مردانه برای آقایان

روش های بسیاری برای ست کردن کت مردانه وجود دارد. اما طراحان و استایلیست ها معتقدند که های کلاسیک ترین تیپ مردانه پوشیدن کت و شلوار و جلیقه است. اما ست کردن کت و شلوار و جلیقه مردانه برخلاف ظاهر زیبایش کار آسانی نیست و اصول خاص خود را دارد.هرکدام از این اصول تاثیر مهمی بر استایل نهایی شما خواهند داشت. با گراد همراه باشید تا با این اصول بیشتر و دقیق تر آشنا شوید.

سه گام برای ست کردن کت و جلیقه مردانه

ست کت با جلیقه

۱- انتخاب کت و جلیقه مردانه مناسب با آن

اگر جزو مردانی هستید که می‌دانند چگونه یک کت تک را با جلیقه مردانه ست کنند حتما میدانید که این کار با هر کت و جلیقه ای ممکن است. انتخاب‌های شما زیاد است ولی برخی انتخاب‌ها نسبت به بقیه بهتر هستند. مثلا پوشیدن یک جلیقه راه راه با کت عالی است، زیرا خطوط عمودی روی جلیقه و کت همدیگر را خنثی می‌کنند و بدن شما در دید دیگران  دو تکه دیده می شود. اگر حالا با خود فکر میکنید که “دیگر یاد گرفته‌ایم چگونه کت و جلیقه مردانه را با یک دیگر ترکیب کنیم. فقط لازم است به دنبال جلیقه و کت های تک رنگ بود” ولی این همه ماجرا نبوده و نیست. اگر به دیگر آیتم های دیگری که در استایل شما قرار می گیرند رنگ جلیقه و کت را به درستی انتخاب نکنید، ممکن است استایل خیلی بدی پیدا کنید.

اگر میپرسید که مدل های راه راه و مدل های ساده انتخاب مناسبی نیستند چه انتخاب بعدی برای ما می ماند؟ جلیقه ای با مدل های ساده با طرح های ریز و کوچک، مثل مدل های راه راه اریب و کت مشکی با یقه انگلیسی. طرح روی کت و جلیقه باعث می شود که ترکیب بسیار جذاب و چشم نوازی میان این دو ایجاد شود.

۲- انتخاب رنگ مناسب کت و جلیقه مردانه برای به وجود آوردن کنتراست

با انتخاب کت شلوار مشکی، میتوانیم از جلیقه طوسی استفاده کنیم. طوسی از بهترین رنگ های موجود برای هر لباس  است. این رنگ خنثی قابلیت تطبیق با بسیاری از رنگ ها از جمله مشکی را دارد. در مقاله بهترین ست کت شلوار مشکی بیشتر در این باره صحبت کردیم.

همچنین اگر قصد استفاده از کت خاکستری یا طوسی را دارید بهتر است که جلیقه مردانه را در رنگ آبی را انتخاب کنیم. فکر میکنید چرا آبی را انتخاب کردیم؟؟؟

چون که  آبی تیره و طوسی بهترین و مناسب‌ترین رنگ‌هایی هستند که برای پیراهن می‌توانیم انتخاب کنیم. ترکیب یک رنگ کلاسیک خنثی و یک رنگ سرد و جذاب مردانه !!! عالی نیست؟؟؟

همه ما نیز حتما یکی از این رنگ‌ها را در کمد لباس‌هایمان داریم. اگر ندارید هم پیشنهاد می‌کنیم حتما به دنبال پیراهن های مردانه مجلسی در این رنگ‌ها باشید.

کت و جلیقه گراد

۳- تکمیل استایل و تیپ نهایی مردانه

حالا با اطمینان می توان گفت تیپ و استایل بی نقص شما تکمیل شده است. اما قدم آخر، قدمی است که متاسفانه خیلی از آقایان آن را درست انجام نمیدهند و به سادگی یک آب خوردن تیپ و استایلشان را خراب می‌کنند. سعی کنید که بهترین رنگ  کفش مناسب با کت را انتخاب کنید(با کت شلوار چه کفشی بپوشیم) تا اینگونه به هارمونی استایل خود بیفزایید. ترجیحه رنگ هایی را انتخاب کنید که با یک دیگر سازگاری داشته باشند. در انتخاب اکسسوری هایی مانند کراوات بسیاری دقت کنید به عنوان مثال وقتی کراواتی با رنگ آبی  و رگه های قهوه ای و کمی سفید در آن انتخاب شود، در ترکیب با کت وجلیقه ای کرم رنگ باعث می‌شود همه اجزای استایل شما بهم بخورد.

 

آقایان قد کوتاه چه بپوشند؟
ادامه مطلب

سوالات متداول

 یک جلیقه مردانه مناسب، چطور باید روی تن بنشیند؟

۱-بالاتنه کاملا پوشانده شده باشد  ۲-جلیقه هرگز نباید به بدن شما فشار بیاورد و دکمه‌هایش به راحتی بسته شوند.

از کجا بفهمیم یک جلیقه برای ما تنگ یا گشاد است؟

پیراهن زیر جلیقه باید صاف بماند، پیراهن باید به خوبی روی تن نشسته، چروک نشود و تا نخورد. این یک روش مناسب برای تشخیص تنگ بودن جلیقه است. همچنین بالای جلیقه باید دور گردن شما صاف روی شانه‌ها نشسته و نباید حرکتی داشته باشد. اگر فضای خالی مشخصی در جلیقه وجود داشت، برای شما بزرگ است

 

 

‫۲ نظرها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا