استایلپیراهن مردانهتی شرتراهنمای انتخاب

برای انتخاب یک پیراهن مردانه عالی و درجه یک باید به چه نکاتی دقت کرد؟

پیراهن مردانه ویترین استایل شما محسوب می شود. طی سالهای متمادی پیراهن مردانه به یکی از اساسی‌ترین لباس‌های کمد آقایان تبدیل شده است. همانطور که همه به خوبی میدانیم تنوع پیراهن مردانه بسیار زیاد است که در حوصله این مقاله نمیگنجد. در نهایت شما با هر بودجه‌ای می‌توانید برای خود پیراهن تهیه کنید. اما آیا میدانید که یک پیراهن مردانه مناسب چه ویژگی‌هایی دارد؟ برای پاسخ به این سوال با گراد همراه باشید.

گراد-پیراهن-7 مردانه

پیراهن مردانه چه ویژگی هایی دارد؟

پیراهن‌های مردانه را با پارچه‌های نخی و پنبه‌ای می شناسیم که دارای الگوهای خاصی هستند؛ الگوهایی ساده و بدون جزئیات! در ادامه به بررسی شاخصه های مهم در انتخاب یک پیرهن مردانه میپردازیم.

گراد-پیراهن-3مردانه

سایز پیراهن

تا بحال دیده اید که پیراهن بعضی از آقایان بزرگ و شلخته است؟ علت این مساله  این است که پیراهن‌های بازاری برای شخص خاصی دوخته نشده‌اند و هر کس باید پیراهن سایز خودش را پیدا کند. همین مساله سبب چالشی شدن  انتخاب پیراهن مناسب می شود. چالشی که سبب می شود  به ندرت پیراهنی در همه قسمت‌ها، مناسب و اندازه تن شما باشد.

در هر دو نوع پیراهن، چه بازاری و چه شخصی دوزی برای شما می توانند مناسب شما باشند به شرطی که شما اندام مناسبی داشته باشید. پیراهنی که انتخاب میکنید باید برای شما راحت  باشد. البته راحتی برای هر فردی معنای متفاوتی دارد. به عنوان مثال آقایان چاق و درشت اندام به طور معمول با پیراهن سایز بزرگ و گشاد راحت هستند و در مقابل افراد لاغر پیراهن‌های فیت و اندامی را می پسندند.اما اگر میخواهید بدانید یک پیراهن مردانه عالی و درجه یک چه ویژگی دارد؛ ما در ادامه آن را برای شما آماده کرده ایم.

  • پیراهن در قسمت سینه باید به اندازه یک تا دو سانتی‌متر فضای آزاد داشته باشد.
  • بعد ازبسته شدن دکمه یقه حدفاصل یک انگشت آزاد باشد.
  • بلندی قدآستین‌ها باید به اندازه ای باشد که با بالا رفتن دست، آستین از ناحیه ساعد پایین نیاید ونباید اندازه بیشتر از یک سانتی‌متر بالاتر از مچ قرار بگیرد.
  • سرشانه پیراهن مردانه باید درست روی شانه فیکس شود.
  • باید بتوانید دکمه‌های سردست را به راحتی ببندید

بررسی پارچه و جنس پیراهن مردانه

گراد-پیراهن-9 مردانه

تنوع پارچه پیراهن مردانه ، به مانند پارچه کت و شلوار بسیار بالاست و همین مساله  شما می توانید را در انتخاب پیراهن کاملا سلیقه ای عمل کنید. اما در ادامه چند پارچه محبوب میان آقایان را بررسی می کنیم.

پیراهن مردانه نخی

پارچه‌های پنبه‌ای و نخی، هدایت گرمایی بسیار مناسبی دارند پس برای ۴ فصل انتخاب مناسبی هستند، هم چنین در جذب رطوبت وعرق بدن عملکرد مناسبی دارند ، و در آخر دوام و شکل‌پذیری نسبتاً خوبی روی بدن دارند. همچنین به راحتی شسته و تمیز می‌شوند. به همین دلایل میان آقایان پیراهن نخ پنبه محبوبیت بسیاری دارند.

پیراهن مردانه الیاف مصنوعی

واضح است که هیچ وقت الیاف مصنوعی نمی‌توانند جای پنبه و نخ و ابریشم را بگیرند. الیاف مصنوعی کیفیت آنچنانی ندارند اما در مقایسه با پیراهن‌های پنبه‌ای ارزان ترند. همچنین در مقابل چروک و همچنین لکه‌های رایج مثل چای و روغن وخون مقاومت خوبی دارند. همچنین در جذب تعریق عملکرد مناسبی ندارند.

پیراهن ابریشمی

گراد-پیراهن-5 مردانه

لاکچری ترین پیراهن‌ را پیراهن‌های ابریشمی می دانیم . پیراهن‌ ابریشم مردانه ظاهری شفاف و جذاب دارد ولی قیمت بالایی دارد. همچنین مراقبت‌های خاصی دارد.

بررسی رنگ بندی پیراهن مردانه

پیراهن‌ مردانه در انواع رنگ بندی ها تولید می شوند و تنوع بالایی دارند. البته برای هر موقعیتی یک رنگ لباسی تعریف شده است. چهره، رنگ چشم و رنگ مو از مهمترین فاکتورهایی هستند که حین انتخاب یک پیراهن لازم است به آن ها توجه کنید.

پیراهن مردانه سفید

گراد-پیراهن 6مردانه

محبوب ترین رنگ و رایج رنگ میان پیراهن‌های مردانه، سفید است. البته علت آن این است که رنگ سفید نسبت به دیگر رنگ‌ها، رسمی تر است و شما می‌توانید برای همه قرارهای کاری و مراسم های رسمی از پیراهن سفید استفاده کنید.

پیراهن مردانه آبی

گراد-پیراهن-1 مردانه

این رنگ محبوب است چون که تا درصد بالایی با رنگ پوست آقایان تطابق دارد. همانطور که میدانید رنگ آبی امروزه در ایران از محبوب‌ترین رنگ‌ها است؛ به نحوی که امروزه رنگ آبی جایگزینی عالی برای سفید محسوب می شود و خوشبختانه انواع مختلفی از رنگ آبی در کمد لباس آقایان پیدا می‌شود.

رنگ‌های محبوب پیراهن مردانه

گراد-پیراهن مردانه

صورتی، بژ، بنفش روشن، شیری، کله غازی، زرشکی از رنگ‌هایی هستند که آقایان می‌توانند آن را برای پیراهن انتخاب کنند. این رنگ‌ها می‌توانند در قالب الگو و طرح روی یکدیگر استفاده شوند تا تکراری نباشند. آمار نشان می‌دهد که ده درصد از آقایان از این رنگ پیراهن‌ها استفاده می‌کنند.

در مورد پیراهن‌ها، اجزای دیگری همانند نوع یقه، الگوهای بکار رفته روی پارچه ، نوع دوخت آستین و مچ پیراهن و حتی دکمه‌های بکار رفته قابل بحث هستند.

استفاده از پوشش مناسب در جلسات فروش
ادامه مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا