استایلکت تککت و شلوار

جزئیات مهم است

 کت و شلوار مردانه ، بایدها و نبایدهای بسیاری دارد که در گذشته به تفصیل به آن پرداخته ایم. از این رو در این مقاله از مجله استایل گراد به جزییاتی مهمی مانند پاچه شلوار، چاک کت، یقه کت و جیب ها خواهیم پرداخت . با گراد همراه باشید.

جزئیات-یقه-گراد

 جیب اصلی کت

معروفترین جیب کت مدل Jetted است که درون پارچه کت دوخته میشود به نحوی که فقط جزئیات افقی باریک روی کت قابل دیدن است. این مدل جیب ها که کاملا پنهان است  در کت وشلوار بسیار رسمی و اتو کشیده دوخته می شود.

مدل دیگرجیب در کت و شلوار مردانه، جیب های بالچه ای هستند که  رسمی محسوب می شوند اما در مقابل نمونه قبلی از رسمیت کمتری برخوردار هستند. این بدین معنی است که پوشیدن کت شلوار مردانه با این مدل جیب  در مراسم رسمی و غیر رسمی مانعی ندارد. البته ناگفته نماند که این مدل جیب ها به جیب Jetted  بی شباهت نیستند. با این تفاوت که قسمتی بالچه مانند روی آن ها را پوشانده است. این مدل معروفترین جیب کت است و مورد پسند اکثر سلیقه هاست.

در طرف دیگر مدل دیگری داریم با نام Hacking . این مدل جیب در اصل غیررسمی است  و مخصوص کت های انگلیسی . این جیب امضای خیاطان انگلیسی است. 

 جیب روی سینه

مدل دیگر جیب که روی قسمت سینه دوخته می شود و همیشه باز است  همین جیب است. این جیب تنها مخصوص قرار دادن پوشت و اکسسوری های رایج کت و شلواراست . برای این مدل جیب دو دلیل وجود دارد: دلیل اول مکانی منطقی برای قراردادن اکسسوری و جلوه دادن به کت می شود و دیگر محلی برای قراردادن وسایل ریز.

جزئیات-یقه-گراد

یقه کت مردانه

از دهه ۷۰ میلادی یقه کت ها به طور تخصصی دچار تغییر شد. وظیفه اصلی یقه در کت این است که از بزرگ تر یا کوچک تر دیده شدن کت در هنگام پوشیدن جلوگیری کنند. البته آنچه مد نظر ماست یقه های کلاسیک که از نظر عرض متوسط هستند. هدف این یقه متناسب کردن کت با بدن شماست پس می توان نتیجه گرفت نمیتواند دنباله روی خوبی برای مد باشد. 

 چاک کت

بعد از بررسی جیب ها به بررسی چاک کت می رسیم. شکافی در قسمت پشتی پایینی کت که علاوه بر آسان تر کردن دسترسی به جیب های پشتی شلوار، حرکت و راه رفتن را نیز آسان تر می کند. سه نوع اصلی چاک عبارتند از ‌: بدون چاک، چاک مرکزی، دو چاک

  • کت های بدون چاک که اتفاقا بسیار هم رایج هستند و پرطرفدار از معایب آن ها می توان به چروک شدن حین نشستن فرد استفاده کننده اشاره کرد. از این رو برای ورزشکاران خوش اندام مناسب است اما به افراد درشت هیکل توصیه نمیکنیم.
  • کت های با چاک وسط که معمولا در کت های و شلوار آمریکایی دیده میشود. با شکافی در قسمت مرکزی شان باعث می شوند حین نشستن افراد حس بهتری داشته باشند و کت چروک نشود. البته ناگفته نماند که کت های تک چاک ارزان تر از مدلهای دیگر هستند.
  • محبوب ترین کت ها، کت های دوچاک یا ایتالیایی هستند که دسترسی به جیب های پشتی شلوار را بسیار آسان می کنند یعنی نشستن و بلند شدن با آن بسیار راحت است و جلوه ی زیبایی دارند.

جزئیات-دکمه-و-جا-دکمه-

دکمه سر آستین

معمولا دکمه سرآستین  به صورت سنتی باید ۴ عدد باشد ولی  دکمه های ۳ تایی هم پرکاربردند. البته ناگفته نماند که تعداد دکمه های سر آستین  باید با تعداد دکمه  کت برابر باشد.

در برخی کت های با کیفیت تر این دکمه ها کاربردی تر هستند و حتی با نام سرآستین جراحی نیز شناخته می شوند. این به دلیل نیاز دکتران به بالا زدن آستین هنگام معاینه بیماران است. 

جزئیات-جیب

کمر و دوخت شلوارها

شلوار در اصل نباید نقطه  کانونی استایل شما باشد و صرفا باید  توجهات را به کت یا کفش منتقل کند.اما در ای حال نیز اندازه و طراحی شلوار بسیار اهمیت دارد. هیچ چیزی به اندازه یک شلوار خیلی تنگ یا گشاد نمی تواند استایل شمارا تحت تاثیر قرار دهد و آزاردهنده باشد. شاید به دکمه های  شلوار توجه کرده باشید. هدف این دکمه ها جلب کردن توجه به قسمت کمر شلوار، فیکس و فیت بودن آن است.

مهمترین نکته ای که در انتخاب شلوار باید به آن توجه شود اندازه و فیت بودن آن است. در دوخت شلوار هم افرادی که لاغر هستند می توانند دوخت های صاف و ساده انتخاب کنند و افرادی که درشت تر هستند از شلوارهایی با پارچه بیشتر، که حین پوشیدن، نشستن و برخواستن راحت باشند.

 

استایل نوروزی مردان 1
ادامه مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا