اکسسوری هاپیراهن مردانهراهنمای انتخابشیک پوشیکت و شلوار

راهنمای جامع انتخاب استایل دامادی

راهنمای جامع انتخاب بهترین کت و شلوار دامادی

راهنمای انتخاب کت و شلوار دامادی موضوع بسیار مهمی است که قصد داریم به آن پرداخته و  ویژگی های یک کت و شلوار دامادی را بررسی کنیم.

خرید کت و شلوار دامادی از قدیم مهم ترین رسم  ایرانیان برای جشن ازدواج بوده است. واضح است که امروزه با وجود تنوع مدل ها و طرح های مختلف، این کار کمی سخت  و پیچیده تر شده است و لازم است که اطلاعات بیشتری در خصوص انتخاب کت و شلوار دامادی داشته باشید و با کمک این اطلاعات یک کت و شلوار شیک و خاص را انتخاب کرده و به خوشتیپ ترین مرد در شب ازدواجتان تبدیل شوید.

امروزه پوشیدن کت و شلوار درمراسم ازدواج به امری عادی و  رایج تبدیل شده.  همین موضوع سبب شده است که داماد ها، برای تجربه یک استایل خاص نسبت به میهمانان مراسم، از کت شلوارهایی که قسمت پشت شان بلند تر می باشد یا اصطلاحا کت و شلوارهای بلک تاکسیدو استفاده کنند، هم چنین  استفاده از رنگ های خاص و مدل های به روز تر میتواند گزینه های بعدی آن ها باشد. این در حالی است که پیشنهاد همیشگی ما استفاده از کت و شلوارهای رسمی کلاسیک است.

کت و شلوار های کلاسیک هیچ گاه دمده نمی شوند. لذا بعدها با حس خوبی به عکس های عروسی تان نگاه خواهید کرد و از استایل خود شرمنده  نخواهید شد. نکته مهم دیگر این است که زمان خرید کت و شلوار ابتدا کت آن را به تن کنید، اگر اندازه کت مناسب  بود و به خوبی روی شانه های تان نشسته بود، سپس  شلوار آن را پرو کنید.

برای دامادهای  کوتاه قد و ریز جثه، کت یک دکمه انتخاب مناسب تری است. هم چنین مردانی  که قدی متوسط دارند بهتر است کت ۲ دکمه را امتحان کنند.کت های ۳ دکمه هم به درد آنهایی می‌خورد که هیکل ورزشکاری دارند و در نهایت کت‌های ۶ دکمه برای دامادان باریک و بلند قامت خوب است.

5 رنگ پرکاربرد در پوشت کدام رنگ‌ها هستند و با چه ترکیبی بهتر ست می‌شوند؟
ادامه مطلب

درضمن بهتر است جیب کت‌تان به صورت یک لایه بر کت دوخته شده باشد. جیب‌های پاکتی ظاهر کت را اسپرت میکند. در مقابل جیب‌های مخفی برای محافل تجاری مناسب‌ ترند نه یک جشن رسمی.

 انتخاب رنگ مناسب برای کت و شلوار دامادی

همانطور که در بالا اشاره شد کت و شلوار های کلاسیک بهترین گزینه برای انتخاب کت و شلوار دامادی می باشد. ترکیب رنگ مشکی و کت و شلوارهای کلاسیک از شما یک جنتلمن خواهد ساخت به شرط اینکه به جزئیات دیگر استایل تان مانند، کفش، پیراهن و اکسسوری ها نیز به خوبی دقت کنید که در ادامه به این نکات خواهیم پرداخت.

ناگفته نماند همانطور که مدل کت و شلوار نیز ممکن است قدیمی شود، رنگ ها هم  این خاصیت را دارند. به طور مثال در سالهای گذشته، کت و شلوارهای شکلاتی بسیاب محبوب بودند، اما امروزه پوشیدن این رنگ از کت و شلوار ها، اصلا جالب نیست.

بنابراین در انتخاب رنگ نیز بهترین گزینه برای شما رنگ مشکی است. اما اگر احساس می کنید که رنگ مشکی برای شما گزینه مناسبی نمی باشد، می توانید روی رنگ های طوسی یا سرمه ای حساب کنید.

به خاطر داشته باشید که رنگ سفید نیز برای کت و شلوار دامادی مرسوم می باشد اما این کت و شلوارها یکبار مصرف خواهند بود و در مراسم دیگر قابلیت استفاده نخواهد داشت.

جنس کت و شلوار مردانه مناسب برای جشن ازدواج

به گفته طرحان مد در ایران، مشتری‌ پسندترین جنس پارچه برای کت و شلوار دامادی پارچه‌ای است که در آن وول ( پشم ) داشته باشد و دامادها معمولا در ایران باتوجه به فصل سال، جنس کت و شلوار خود را انتخاب نمی‌کنند زیرا قرار است آن را تا مدت ها بپوشند .

راهنمای انتخاب پیراهن ست با کت و شلوار

در خصوص انتخاب پیراهن مردانه اینطور می گویم که بهترین گزینه لباس های ساده و بدون طرح است. می توان گفت باید انتخاب اول و اخر شما پیراهن سفید ساده باشد. برخی از افراد به سراغ پیراهن های طرح دار می روند در حالی که در استایل های کلاسیک حرفه ای و دامادی، هرگز از پیراهن های طرح دار استفاده نمی شود.

انتخاب کت و شلوار دامادی
ادامه مطلب

دقت کنید که یقه پیراهن به یکدیگر نزدیک بوده و به خوبی قسمت گره کراوات را نشان بدهد. حتی پیراهن هایی که دارای جیب سینه نیز می باشند، انتخاب اشتباهی هستند.

در باب استاندارد اندازه آستین پیراهن امده است؛ بلندی آستین پیراهنتان طوری باشد که به اندازه یک سانت از آستین کت تان بیرون بزند. در ضمن پیراهنی را انتخاب کنید که دور مچ آستین اش چند لایه بوده تا صاف و محکم بایستد.

راهنمای انتخاب اکسسوری کراوات برای جشن عروسی

خب یکی از جزئیاتی که بایستی در خصوص استایل دامادی دقت کنید، انتخاب مدل کراوات و رنگ آن می باشد. خوب توجه کنید که نه سراغ کراوات های خیلی پهن بروید و نه سراغ کراوات های باریک، بلکه کراواتی را انتخاب کنید که پهنای آن متوسط باشد.

نکته دیگر این است که از کراوات های براق نباید استفاده کنید، این کراوات ها باید با یقه های براق یا استایل کلاسیک ست شوند.

برای خاص تر شدن استایل تان می توانید از یک پوشت  استفاده کنید، اما به خاطر داشته باشید که نیازی نیست طرح یا رنگ کراوات و دستمال جیب تان با یکدیگر ست باشد.

کفش مناسب برای دامادی

در خصوص کفش احتمالا همه شما می دانید که بهترین گزینه کفش چرمی مشکی می باشد. خرید یک کفش چرمی کمی گران است. اما مطمئن باشید که با خرید یک کفش چرمی مرغوب علاوه بر اینکه مانند یک جنتلمن کفش به پا کرده اید، تا سال ها از هزینه خرید کفش در امان خواهید بود.همچنین تاثیر یک کفش زیبا روی استایل تان بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

در خصوص مدل کفش باید این توضیح را بدهم که کفش های چرمی آکسفورد و بروژ بسیار زیبا و شیک هستند. اما در خصوص طرح زیاده روی نکنید و یک طرح ساده نیز زیبایی خود را دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا