شیک پوشیکت و شلوار

معروفترین مدل های کت و شلوار های مردانه

معروف ترین کت و شلوار های مردانه کدام ها هستند ؟

کت شلوار های مردانه رسمی نیاز همه آقایان است  بدین معنی که همه آقایان لزوما باید حداقل یک دست کت و شلوار رسمی داشته باشند . این کت و شلوار را باید حتما متناسب با فرم اندام خود انتخاب کنید و بدین نحو استایل خود را بسازید کت ها عموما در سر شانه ، تنگی یا گشادی ، تعداد دکمه ها و … با یکدیگر تفاوت دارند . به بیان دیگر تفاوت بین کت ها از بررسی این نکات مشخص و عیان میشود.

اما سر منشا این تفاوت ها از کجاست ؟ چرا دوخت کت و شلوار ها با یک دیگر تفاوت دارد ؟ برای دانستن علت آن با ما همراه باشید.

خیاطان ماهری در سراسر جهان مشغول دوخت کت و شلوار هستند و با طراحی های جذاب و جدید نام کشور خود را به عنوان کشور های پیشرو در تولید کت و شلوار های برتر در جهان معرفی کرده اند . در ادامه قصد داریم چندین کشور مطرح در زمینه این هنر و صنعت معرفی و بررسی کنیم .

کت و شلوار انگلیسی

همانطور که از نام این کت و شلوار پیداست زادگاه این لباس کشور انگلیس است و با الهام از لباس های نظامی بریتانیای قدیم است که به صورت فرمال، مدرن تر و ساده تر در آمده است و شکل امروزی خود را به دست آورده است . همین ریشه نظامی  باعث شده است که با گذشت زمان این کت ذات رسمی خود را حفظ کند .

کت و شلوار های انگلیسی را میتوان از پارچه های ضخیم و مستحکم و بدون ریزش آن شناخت . پارچه ضخیم این کت آن را تبدیل به یکی از گرم ترین کت ها کرده است. راه بعدی برای شناخت کت و شلوار های های برتانیایی وجود دو چاک در  طرفین آن است . در گذشته اسب سواران و چابک سواران هنگام اسب سواری برای راحتی و قدرت حرکت بیشتر این دو چاک را به وجود آورده اند. ابداع آن ها تاکنون باقی مانده و تبدیل به رسمی ترین مدل کت و شلوار شده است .

راهنمای جامع انتخاب استایل دامادی
ادامه مطلب

ویژگی های کت شلوار انگلیسی

کت های انگلیسی در قسمت شانه خود پد نرمی دارند که به خوش فرم تر ایستادن آن کمک میکند . همینطور آستین های کت انگلیسی به یک دیگر دوخته نشده است و قابل گشودن است و نسبت به کت های دیگر کمی کوتاه تر است . این کت از جیب کوچکی برخوردار است که به سادگی دوخته شده و قابل مشاهده است.

کت انگلیسی میتواند از یک یا دو ردیف دکمه بهره مند باشد . شلوار این ست نیز با چین دوبل دوخته میشود که آن را کلاسیک تر نشان میدهد . لازم است بدانید این کت و شلوار کاملا رسمی بوده است و مناسب مکان های نیمه رسمی یا کژوال نیست .

خوب است که بدانید برای بدن های معمولی و عضلانی بهترین انتخاب همین کت و شلوار های بریتانیایی است، و بزرگی و کوچکی کت را میتوان با پد های شانه کنترل کرد . این کت ها مطابق فرم بدن دوخته میشوند و خطوط آن نیز شکل بدن را دنبال میکنند و بر روی سینه و کمر آقایان تمرکز دارد .

کت وشلوار ایتالیایی / فرانسوی

آن گاه که فرانسوی های خوش لباس و ایتالیایی های هنرمند و چیره دست، با یکدیگر دست در دست دادند ، کت و شلواری را طراحی کردند که بعد ها با نام کت و شلوار اروپایی شناخته شد. این کت ها را با سرشانه های تیز و صاف آن و تنگ بودن آن میشناسند . هر چند این کت ها برای افراد چاق مناسب نیست اما باز هم یک ایتالیایی به نام جورجیو آرمانی ساختار شکنی کرده و خود را از این قاعده مستثنا دانسته است و برای افراد درشت اندام وچاق نیز کت و شلواری ایتالیایی طراحی کرده است . فکر ابداع و طراحی کت و شلوار ایتالیایی زمانی اتفاق افتاد که ایتالیایی ها کت و شلوار انگلیسی را پوشیدند و از شدت سنگینی و گرمای ان ناراضی بودند و در نتیجه خودشان تصمیم به طراحی و دوخت کت وشلواری منحصر به فرد خودشان کردند . این کت و شلوار های اروپایی بسیار راحت تر و سبک تر بودند .

ویژگی های کت و شلوار های ایتالیایی/ فرانسوی

کت و شلوار های ایتالیایی / فرانسوی به علت پارچه و نوع دوخت ان جنبه ای نیمه رسمی و غیر رسمی دارد و از طراحی مدرن‌تری برخوردار است. به همین دلیل برای گشت و گذار های روزانه و تفریح و خرید مناسب است. این کت و شلوار فیت بدن دوخته میشود . این نوع کت و شلوار در قسمت شانه پد ندارد و دکمه های آن نسبت به کت و شلوار انگلیسی بالا تر دوخته میشوند و جیب ها اصطلاحا مخفی هستند وپوششی ندارند . شلوار این ست کت و شلوار ارتفاعی دارد که هنگام ایستادن دچار چین نمیشود و کاملا صاف است . این کت و شلوار برای طراحی فیت آن مناسب افراد ورزشکار و خوش اندام است . زیرا اندام کشیده و ورزیده آن ها را به خوبی برجسته خواهد کرد .

انواع پوشت ونحوه ست کردن آن
ادامه مطلب

کت و شلوار آمریکایی / آلمانی

این کت ها بر حسب سینه پهن و سرشانه های بزرگ نیویورکی های زمخت طراحی شده است . البته فقط آمریکایی ها نیستند که این کت و شلوار مناسب آن ها است . آلمانی‌ها نیز بر اساس فرم بدنی خود به این نوع کت و شلوار روی آوردند . همچنین مردم قاره اروپا پس از مهاجرت به قاره آمریکا و دسترسی به منابع غذایی غنی تر و بیشتر در طول سالیان اندام درشت تری پیدا کردند . کت و شلوار آمریکایی به راحتی کت و شلوار ایتالیایی و به رسمیت کت و شلوار انگلیسی است و نسبت به مدل ایتالیایی کمی گشادتر و ازاد تر بوده و در شلوار و طراحی خود از جزییات کمتری برخوردار است . کت و شلوار آمریکایی برای همه موقعیت ها و مکان ها و مراسم ها مناسب است .

ویژگی کت و شلوار آمریکایی/آلمانی

در قسمت  شانه های این کت از پد استفاده نمیشود و اگر استفاده شود از پد های نازک استفاده میشود . در طراحی قسمت آستین مساحت زیادی برای آستین اختصاص داده شده است که باعث شده است محل اتصال آستین به کت گشاد بوده و حرکت دست ها آسان تر باشد .

این کت به علت طراحی نسبتا گشاد آن مناسب افراد درشت اندام و اندکی چاق است . هم چنین از سه دکمه سرآستین برخوردار است که به زیبایی کت افزوده است .

کت و شلوارهای آمریکایی برخلاف کت بریتانیایی از یک چاک در قسمت میانی کت برخوردار است و جیب های آن پوشیده است . ارتفاع شلوار در کت و شلوار آمریکایی به قدری است که هنگام ایستادن بر روی کفش دچار چین خوردگی میشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا