اکسسوری ها

پاپیون مردانه را چگونه در استایل رسمی و غیر رسمی ست کنیم؟

در استایل مردانه پاپیون جزو اکسسوری های رسمی محسوب می شود. هرچند در فرم کژوال و اسپرت هم قابل استفاده است اما در حالت کلی برای استایل رسمی تعریف شده است. با گراد همراه باشید

انواع پاپیون مردانه (1) گراد

 درتعریف کلی پاپیون آمده است :

نواری پارچه ای که دو سمت آن به صورت متقارن و به شکل پروانه ای به دور یقه نصب می شود.

جنس پارچه پاپیون از چیست؟

پاپیون را عموما از پارچه های پلی استر و ساتن و پنبه ای تولید میکنند. جنس ساتن و سیلک آن نمای رسمی تری دارد و برخی مدل های کژوال نیز از پشم می باشد.

پاپیون ها معمولا در ست لباس های رسمی به کار می رود و جهت ایجاد چرخش نگاه در  استایل رسمی استفاده می شود.

در بعضی از دسته بندی های اکسسوری پاپیون را یک نوع کراوات می دانند.

از زمان های گذشته استفاده از پاپیون در مراسم های رسمی و عروسی مورد استفاده قرار می گرفته و تا به امروزه نیز همچنان بین آقایان شیک پوش محبوب است.. در بعضی از استایل لباس های خاص اسپرت می توان نیز از پاپیون استفاده کرد البته با در نظر گرفتن مدل پاپیون و نوع لباسی که با آن ست می شود .

با پیشرفت دنیای مد ، امروزه پاپیون و کراوات ها در مدل های گسترده تری تولید می شود و سبک ها و مدل های خاص و متفاوتی برای آن تعریف شده است. همین مساله سبب شده که برای انتخاب کردن مدل و طرح پاپیون دقت بیشتری به خرج داده شود.

پاپیون هایی که امروزه تولید می شود. معمولا از سایز کوچکتری نسبت به مدل های قدیمی تر برخوردار است. همچنین در گذشته استفاده از رنگ های تند و جیغ در پاپیون ها نسبت به اکنون رایج تر بوده است.
با پیشرفت صنعت مد پاپیون های کوچک تری از ها نیز طراحی شده و به بازار عرضه شده تا با لباس های امروزی راحت تر ست شود!

انواع پاپیون مردانه (3) گراد

محبوب ترین مدل پاپیون مردانه

  • پاپیون نقطه الماسی

انتهای دو سر پاپیون مانند نوک الماس تیزبوده و زاویه دار است. دلیل نامگذاری این مدل پاپیون به پاپیون نقطه الماسی نیز به همین موضوع بازمیگردد.
برای افرادی که دوست دارند تیپ خیره کننده و درخشانی داشته باشند مدل پاپیون نقطه الماسی پیشنهاد می شود .
درست است که مدل پاپیون نقطه الماسی خیلی رایج نیست اما مدلی خاص و شیک به حساب می آید و افرادی با سلایق خاص از این مدل استفاده می کنند.
رایج ترین کاربرد استفاده از پاپیون نقطه الماسی در تیپ و استایل های بیزینس کژوال است که در مراسم های غیر رسمی و مهمانی های کوچک خود را نشان دهند.

  • مدل پروانه ای

رایج ترین و محبوب ترین مدل پاپیون مدل پروانه ای است.

دلیل محبوبیت زیاد و رایج بودن پاپیون پروانه ای سبک کلاسیک آن است و هنگام ترکیب آن با لباس های رسمی ؛ استایلی بسیار شیک و مجلسی می سازد.
ظاهر بال دار و پروانه ای این مدل دلیل نامگذاری آن به مدل پاپیون پروانه ای است. افراد لاغر اندام بهتر است از این مدل پاپیون در استایل های رسمی خود استفاده نکنند. لذا بهتر است از مدل های کوچک تر و ظریف تر این مدل پاپیون در ست رسمی خود به کار ببرند.

  • پاپیون گرد

پاپیون گرد یا کلاب راند ظاهری نیم دایره شکل در دو سر آن دارد و همچنین دارای ارتفاعی کمتر نیز نسبت به مدل های دیگر پاپیون است.
به دلیل شکل خاص و منحصر به فرد این مدل پاپیون ، ست کردن آن با لباس های رسمی و غیر رسمی سخت است لذا استفاده از این مدل پاپیون رایج نیست.

  • پاپیون بال خفاشی

این پاپیون مانند یک مستطیل مستقیم است که انتهایی صاف دارد.
مدل پاپیون بال خفاشی در مقایسه با مدل پروانه ای کمی مرتب تر است. توصیه ما به شما جهت استفاده پاپیون بال خفاشی به افرادی می باشد که کمی صورت لاغر تر و کشیده تری دارند زیرا سبب تناسب متعادل بین صورت آنها و پاپیون می شود. معمولا این نوع پاپیون ها از دارای پارچه های ساده هستند. مثل ساتن یا سیلک. مدل پاپیون پروانه ای نسبت به مدل پاپیون بال خفاشی از محبوبیت بسیاری برخوردار می باشد اما بال خفاشی جای خود را در بین لباس های کلاسیک پیدا کرده است و طرفداران زیادی را برای خود جذب کرده است.

انواع پاپیون مردانه (2) گراد

چه زمانی از پاپیون استفاده کنیم؟

هنگامی که میزبان یک مراسم یا یک مهمانی هستید.

قانون کلیدی و اصلی بستن پاپیون؛ پوشیدن پیراهنی با یقه بلند برای بستن پاپیون می باشد. فقط باید برای جذاب شدن استایل و تیپ خود به اجزای متفاوت تیپ و استایل خود توجه داشته باشید و به درستی آنها را با یکدیگر ست کنید.

انواع پاپیون مردانه (1) گراد

هنگامی که به کافه یا سینما می روید.

می توانید پاپیون را با یک پیراهن ساده و شلوار جین ترکیب کنید. برای بستن پاپیون طرح دار پیراهن خود را ساده انتخاب کنید و برای استفاده از پاپیون رنگی به طور حتم بالا تنه و پایین تنه خود را ساده انتخاب کنید.

 

چطور پوشت را با کراوات، کت و پیراهن ست کنیم ؟
ادامه مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا