راهنمای انتخاب

چگونه یک مرد جنتلمن باشید؟

راه های زیادی برای جذابیت و خوش لباسی وجود دارد اما دراین میان، آقایان انتخاب های محدودتری دارند. اما این دلیلی کافی نیست که آقایان نتوانند به خوبی زنان، جذاب و شیک پوش باشند.

با رشد تکنولوژی و شبکه های مجازی تصویر محور شاهد رشد و پیشرفت مد مردانه هستیم. هم چنین کتاب و مقالات بسیاری درباره استایل آقایان نیز منتشر شده است. فضای وب و شبکه های مجازی نیز این امکان را فراهم کرده است که بسیاری از فشن بلاگرها و استایلیست ها در این مقوله به تولید محتوا بپردازند.

اما با این حال پیداست که کماکان اصل ساده پوشی مهم ترین فاکتور برای خوش استایلی مردان محسوب می شود.

در ادامه به عوامل و فاکتورهایی که یک جنتلمن به آن نیاز خواهد داشت را بررسی می کنیم. تا انتها با گراد همراه باشید.

گراد جنتلمن کالکشن

شیک پوشی و راحتی!

مهم ترین قانون در طراحی لباس  برای آقایان راحتی لباس است. این قانون میگوید تمامی مردان و زنان در هر سنی باید لباسی بپوشند که در عین خوش استایلی، احساس راحتی نیز داشته باشند. به بیان دیگر تمام لباس هایی که منتظرید روزی اندازه شما بشوند باید دور ریخته شوند؛ چون حالا برای شما راحت نیست.

راحت بودن یا ناراحت بودن لباس شما به سادگی از زبان بدن و فرم شما برای دیگران قابل درک خواهد بود. پس فراموش نکنید که در استایل خود راحتی را در اولویت خود قرار دهید.

طبق قانون اول شیک پوشی:

آقایان برای این که خوش تیپ باشند باید انتخاب های راحتی داشته باشند. لباس راحت به لباسی گفته می شود که شما در آن به خوبی حرکت کنید. آرامش داشته باشید، لبخند زده و حس خوبی داشته باشید و در برابر دیگران به عنوان یک جنتلمن رفتار درستی داشته باشید.

تمامی این عوامل در کنار هم باعث می شود دیگران شما را فردی خوش پوش و مبادی آداب بدانند.

کفش مناسب

کفش ؛ یک فاکتور مهم که تاثیر آن بر استایل شما اصلا پوشیده نیست. بخش بسیاری از شیک پوشی آقایان خصوصا مردان جوان به انتخاب کفش مناسب، تناسب آن با رنگ شلوار و سن شما بستگی دارد.

تیشرت های مردانه را بهتر بشناسیم
ادامه مطلب

بدین معنی، کفشی که شما در مراسم های مختلف می پوشید باید مناسب سن شما باشد. هم چنین هارمونی استایل و ترکیب کت و شلوار ، پیراهن و اکسسوری های شما را با فرم خود به هم نریزد.

کری گرانت بازیگر افسانه ای هالیوود در مصاحبه ای گفته بود که اگر یک کفش با کیفیت وگران بخرید، بهتر از ۴ جفت کفش ارزان و بی کیفیت است . در این صورت مهم نیست که چندین سال آن‌ها را به پا میکنید . همین که کفشی با کیفیت به پا داشته باشید بر جذابیتتان افزوده اید .

بدین ترتیب لازم است از پوشیدن کفش هایی که با استایل شما تناسب ندارند خودداری کنید تا دیگران به شما دیدگاه بدی نداشته باشند.

گراد کفش چرمی

شخصی دوزی انتخابی منحصربه فرد

همه میدانیم که جنتلمن ها شخصی دوزی و کت و شلوار دست دوز را به کت و شلوارهای سری دوزی ترجیح میدهند. زیرا لباس های مردانه دست دوز کاملا اندازه شما هستند و هیچ خطای اندازه گیری در آن ها نیست. هم چنین از بهترین پارچه ها در دوخت آن استفاده می شود؛ بسیار خوش دوخت است و خیاط تمام هنر خود را با نهایت سلیقه و آرامش و ذوق به کار میگیرد.

هم چنین اگر شما پیراهن یا کت و شلواری دست دوز داشته باشید در صورت بروز مساله ای به سادگی قابل رفع خواهد بود، امکانی که برای لباس های سری دوزی شده تقریبا وجود ندارد.

لباس های دست دوز چون کاملا اندازه و متناسب با فرم اندام طراحی و دوخته می شوند؛ در خوش استایلی و جنتلمن نشان دادن شما تاثیر شگرفی خواهد داشت.

گراد کت وشلوار کالکشن

اکسسوری مردانه

پوشیدن کت و شلوار به تنهایی برای خوش استایلی شما کافی نیست. بلکه شما باید با ظرافت به استایل خود یک هارمونی چشم نواز ببخشید.  یعنی شما باید از اکسسوری های مختلف و متناسب با استایل خود استفاده کنید.

فراموش نکنید که آقایان شیک پوش هیچ وقت دکمه های سر آستین را از استایل خود خارج نمیکنند .چرا که  میدانند این اکسسوری در هارمونی  استایل کلاسیک مردانه  تا چه اندازه نقش دارد. دکمه سر آستین نوعی اکسسوری مردانه است که علیرغم ابعاد کوچک در نظم بخشیدن به استایل مردانه عملکرد فوق العاده ای دارد.

راهنمای جامع انتخاب استایل دامادی
ادامه مطلب

گراد اکسسوری کالکشن

کراوات!!

اکسسوری جذابی که از استایل آقایان هیچ گاه حذف نمی شود و باید در انتخاب آن دقت زیادی به کار برد . کروات  به عنوان یک اکسسوری وظیفه دارد شما را به عنوان یک جنتلمن خوش تیپ و کشیده نشان دهد. در انتخاب کراوات مناسب باید ابتدا به مکان پوشیدن کراوات توجه کنید . در جلسات رسمی و میهمانی ها از کراوات هایی به رنگ آبی تیره ، قرمز ، بنفش و کله غازی با طرح های مینینال میتوانید استفاده کنید. خوب است بدانید که همواره رنگ کراوات باید از رنگ پیراهن تیره تر باشد.

اکسسوری بعدی پوشت است. پوشت  به دستمال جیبی تزیینی آقایان گفته میشود که تا دهه قبلی میلادی آن را با کراوات ست میکردند اما در دهه جدید میلادی با جسور شدن استایل ها و تیپ ها این محدودیت برای پوشت ها از بین رفته است . پوشت اکسسوری است که به اندازه ساعت و عطر مهم و تاثیر گذار است

پاپیون اکسسوری است که با کت های تاکسیدو یک ترکیب محشر و منحصر به فرد ایجاد میکند. پاپیون هنگامی استفاده میشود که شما میزبان یک میهمانی رسمی باشید.

و در نهایت

ابتدایی ترین اکسسوری برای تنظیم استایل لباس کمربند است. کمربند تنها اکسسوری است که قابل حذف شدن نیست و در ایجاد یک سبک خوب جزوی ثابت محسوب میشود . کمربند قبل از آن که یک اکسسوری محسوب شود یک ضرورت به شمار میرود .کمربند وسیله ای برای محکم نگاه داشتن شلوار است .کمربند خود اکسسوری محسوب نمیشود بلکه سگک آن نوعی اکسسوری تزیینی به شمار میرود . اما بند آن از سگک آن بسیار مهم تر است. جنس بدنه کمربند مهم ترین عنصر در انتخاب یک کمربند است. هرچه کمربند صاف تر و مات تر باشد رسمی و کلاسیک تر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا