راهنمای انتخابشیک پوشیکت تک

کت تک، کت بلیزر، کت رسمی

ممکن است در خیلی از موارد با آقایانی برخورد کنید که حتی در تیپ های اسپرت و تیپ های کژوال از کت استفاده میکنند و همین طور در بسیاری از موارد از کت های رسمی استفاده میکنند. شاید برای شما همیشه سوال بوده است که این کت های آقایان چه تفاوت هایی باهم دارند ،که میتوانند برخی از آنها را با شلوار جین و برخی را با شلوارهای کتان بپوشند و بعضی ها را با شلوارهای پارچه ای رسمی می پوشند. اما واقعا فرق بین کت بلیزر، کت تک و کت رسمی چیست؟ برای درک تفاوت های کت ها باید ابتدا بدانید هر کدام چه ویژگی هایی دارند.

کت تک :

کت های تک مردانه همان کت های اسپرت هستند. کت های تک معمولا زبانه جیب دارند در بعضی از کت های تک ، زبانه های جیب بیشتری هم هستند. بافت کت های تک نسبت به کت و شلوار نرم تر است و در تن آقایان راحت تر است. ارتفاع کت های تک معمولا اندازه کت های بلیزر است. این کت ها معمولا وصله پشت آرنج دارند. کت های تک جزء لباس های راحت اما نیمه رسمی به شمار میروند. کت های تک یا همان اسپرت را نیز میتوانید با شلوارهای جین یا کتان بپوشید. این کت ها ظاهر نیمه رسمی دارند.

معمولا کت های بلیزر و کت های تک سلیقه خیلی از جوان ها است زیرا این نوع کت ها باعث استایل اسپرت بسیار شیکی می شوند. کت های تک برای استایل اسپرت مناسب هستند. پوشیدن کت اسپرت و ست کردن آن یک قاعده کوچک دارد که با رعایت آن می توانید یک استایل فوق العاده داشته باشید. شما می توانید کت های تک را با پیراهن، یک کراوات و یک شلوار رسمی و حتی غیر رسمی ست کنید. اما فقط دقت کنید اگر می خواهید در مراسم رسمی شرکت کنید بهتر است کت تک خود را با یک پیراهن ساده که به کت تک شما می آید ست کنید. اما در ست کردن کت تک با شلوارهای جین دقت کنید از شلوارهای جین زاپ دار، سایه دار و ساییده شده استفاده نکنید زیرا آنها مناسب استایل کلاسیک شما نیستند.

برای انتخاب یک پیراهن مردانه عالی و درجه یک باید به چه نکاتی دقت کرد؟
ادامه مطلب

کت بلیزر:

کت بلیزر مردانه، این کت ها تک رنگ هستند و رنگ آن ها معمولا آبی تیره یا مشکی است. جنس پارچه کت های بلیزر عالی هستند معمولا از ترکیبات پشمی دوخته شده اند. دکمه های کت های بلیزر عموما رنگ های تو دیدتری هستند مثلا طلایی. این نوع کت ها معمولا ساده هستند و طرح دار در آن ها کم است. کت های بلیزر تکی هستند و شلوار ندارند. ارتفاع کت های بلیزر کم است. کت های بلیزر را می توانید با جین و تی شرت و کتانی هم بپوشید.

کت های بلیزر برای استایل های اسمارت و کژوال گزینه بسیار خوبی هستند. کت بلیزر با جین ست فوق العادی است. کت بلیزر رنگ روشن با یک تی شرت تیره و شلوار جین ابر و بادی ست بسیار جذابی خواهد بود که برای تکمیل شدن این ست فوق العاده می توانید از یک جفت کفش لوفر قهوه ای و کمربندی از همان رنگ استفاده کنید. همچنین کت بلیزر تیره که معمولا آبی تیره است با یک شلوار جین روشن هم نمونه بسیار زیبایی می شود. اما در حالت خیلی راحت تر برای ست پوشش یک بلیزر انتخاب جین، اسنیکرز و یک تی شرت ساده بسیار عالی است. استایل های ساده همیشه نشانه اعتماد به نفس و حرفه ای بودن شما در موقعیت شغلی و اجتماعی است.

کت رسمی :

کت رسمی مردانه همان کت های کت و شلوارهای شما هستند که پارچه بسیار عالی تری نسبت به کت ها تک دارند و همان طور که گفته شد این کت ها همان کت های کت و شلوار شما هستند پس همه آنها یک شلوار پارچه ای ست دارند. کیفیت و دوخت بسیار فوق العاده تری نسبت به کت های تک و بلیزر دارند. معمولا نسبت به کت های تک و بلیزر جذب تر هستند.

کت رسمی مناسب استایل های رسمی است که معمولا در مراسم و جلسات کاری استفاده می شوند و هرگز آن ها را نباید تک بپوشید. و در پوشش کت های رسمی حتما باید از کفش های رسمی استفاده کنید. کت های رسمی که کاملا مشخص هستند و آنها مناسب استایل های کاملا رسمی هستند و شما می توانید با توجه به تیپ خود از پیراهن های ساده و طرح دار استفاده کنید همچنین برای جذابیت بیشتر می توانید از اکسسوری های رسمی مانند کراوات و دکمه سرآستین نیز استفاده کنید. کت های رسمی که شلوارهای آن ها ست هستند.کت های رسمی شلوارهای پارچه ای دارند که شما برای استایل خود نیاز به کفش های رسمی دارید.

3 نکته ضروری برای اینکه با هر استایلی جذاب و خوش تیپ باشیم
ادامه مطلب

در حالت کلی اگر بخواهیم این سه نوع کت را طبقه بندی کنیم به صورت زیر میتوان از آنها نام برد.

  • کت های رسمی (کت و شلوار) رسمیت دارند.
  • کت های تک کت های نیمه رسمی و مناسب استایل کژوال
  • کت های بلیزر کت های کاملا اسپرت که راحت تر و قابل انعطاف در ست کردن هستند.

به طور کلی کت های بلیزر کت هایی هستند که شما به راحتی می توانید آن ها را با تمام لباس های کمد خود ست کنید و به شما استایل فوق العاده ای را می بخشد و شما در آنها احساس راحت تری دارید.

کت های تک کت هایی هستند که شما میتوانید راحت با لباس های خود ست کنید و در عین سادگی شما یک استایل نیمه رسمی داشته باشید که بتوانید حتی با بستن یک کراوات با این کت در محیط کاری خود و در برخی از جلساتی که رسمیت کمتری دارند حضور پیدا کنید. کت های تک حتی در بسیاری از میهمانی ها هم استفاده می شوند. گاهی آقایان از کت های تک در مراسم خاص خود مثل خواستگاری نیز استفاده می کنند.

کت های رسمی که همان کت و شلوار های رسمی هستند مناسب استایل های رسمی هستند و شما از آن ها در جلسات خیلی مهم کاری و مراسم رسمی میتوانید استفاده کنید. همچنین آقایان در مراسم عروسی خود باید از کت و شلوارهای رسمی استفاده کنند.

در این مقاله ما سعی کردیم انواع کت ها بخصوص کت های تک و بلیزر را به شما معرفی کنیم و روشهای ست کردن آنها را آموزش بدهیم تا با استفاده از این موارد شما خیلی راحت تر بتوانید لباس های خود را با انواع کت ست کنید و استیل خود را جذاب تر و زیباتر کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا