استایل

بررسی کمد مینیمالیستی و معرفی استایل مینیمال

برای لباس پوشیدن سبک و ایده های مختلفی وجود دارد که عموما با نام استایل آن ها را میشناسیم. استایل ها مطابق با سلیقه هرکس متفاوت است. حتی تعدادی از استایل ها ترکیبی هستند. اما در این میان ساده ترین استایل، مینیمال است. در ادامه در گراد به بررسی استایل مینیمال خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

استایل مینیمال چیست؟

استایل مینیمال

از کلمه مینیمال برای بخش های مختلف هنر استفاده می شود و در حقیقت مینیمال به معنای سادگی و کم بودن آیتم ها در موارد مختلف است.

در ساده ترین تعریف ممکن، در فشن به استایل هایی که در آن ها سعی می شود با استفاده از حداقل رنگ ها، کمترین پیچیدگی  و با کمترین آیتم های ممکن ظاهری زیبا و مناسب ارائه شود، استایل مینیمال گفته می شود. ( برعکس استایل ماکسیمال )

استایل مینیمال به معنای حذف همه لباس‌های غیرضروری داخل کمد است. آنگاه لباس‌های ضروری و غیر ضروری را میتوان تفکیک کرد. اگر انتخاب شما استایل مینیمال است این مقاله را تا انتها بخوانید. چرا که این روزها همه به دنبال مد هستند می‌توانید ساده‌ترین لباس‌ها را بپوشید و ادعا داشته باشیدکه کم خرید میکنید اما خوب خرید میکنید!

مینیمالیسیتی گراد

هر آنچه که باید درباره استایل مینیمال بدانید!!!!

به لباس افراد موفق در دنیا دقت کرده اید؟ عموما همه لباس های ساده می پوشند

بیایید استایل مارک زاکر برگ، بنیان‌گذار فیس‌بوک را بررسی کنیم؛ تی‌شرتی طوسی و شلوار جین هرروز و همه جا.

یا حتی گریس کودنینگتون، خالق مجله ووگ را میتوانیم بررسی کنیم، استیو جابز بنیان گذار اپل هم همینطور که همیشه پولوشرت مشکی و شلوار جین به پا داشت. این روند برای تعدادی از طراحان شناخته شده دنیای مد هم وجود دارد از جمله برای کارل لاگرفلد، مایکل کورس و تام براون . اما دلیل این افراد برای ساده‌ و مینیمال لباس پوشیدن چیست؟ واضح است. لباس پوشیدن ساده‌ترین تصمیم‌گیری آنها در بین همه تصمیم‌های پیچیده‌ای آن هاست.

اگر دوست دارید که مثل افراد موفق لباس بپوشید باید سعی کنید که لباس فرم روزانه داشته باشید. اگر می‌خواهید که با سبک مینیمالیستی لباس بپوشید، تمام مراحلی که در ادامه گفته می شود را انجام دهید.

استایل مینیمال گراد

لیست مهم ترین و زیباترین لباس های خود را آماده کنید.

قبل از تصمیم‌گیری، موجودی کمد لباستان را چک کنید  تا بدانید چه لباسی اضافه است و یا لازم است چه لباسی به آن اضافه کنید! چه لباس هایی باید دور ریخته شوند و چه لباس‌هایی باید به خیریه اهدا شوند. هدف خودتان را از بررسی کمد لباس بنویسید. دوست دارید در طول روز راحت باشید و نگرانی بابت لباستان نداشته باشید؟ در هزینه‌هایتان صرفه‌جویی کنید؟  کدام لباس ها را در کمد خود دوست دارید و کدام ها را نمیپسندید. این سؤالات به شما راهی که دوست دارید بروید را نشان می‌دهد و کمک می‌کند که لباس‌های داخل کمد لباستان را فیلتر کنید.

استایل خودتان را بسازید.

استایل مینیمال لزوما به معنای  لباس‌هایی با طیف رنگی مشکی، سفید یا طوسی نیست، زندگی مینیمالیستی و زیبایی‌شناسی مینیمالیستی بسیار متفاوند اگر شما لباس‌هایی با رنگ روشن و طرح‌های زیبا دوست دارید، باید در کمد لباس  خود داشته باشید؛ اما در ابتدا لازم است که استایل خود را بشناسید. اگر از استایل خودتان مطمئن نیستید، به کمد لباس خودتان نگاهی بیندازید. چه رنگ لباس‌هایی را دوست دارید؟ چه سبک از لباسی برای شما جذاب تر است؟ اگر جوابی ندارید  یعنی هیچ لباس خوبی برای پوشیدن ندارید، سؤال بعدی این است که دلیل این اتفاق چیست؟  پس ببینید چه مدل لباس هایی دوست دارید.آن ها را در لیست خرید خود داشته باشید.

مینیمال استایل گراد

نظم بخشیدن به کمد لباس ها

مهم‌ترین و سخت‌ترین گام برای ساخت یک استایل مینیمال همین بخش است. بعنی سامان بخشیدن به کمد لباس ها مخصوصاً اگر به بعضی لباس‌ها علاقه شدیدی داشته باشید. در این گام باید همه لباس‌هایی که حس می‌کنید برای شما مناسب نیستند کنار بگذارید. اگر تعداد لباس‌های موجود در کمد لباس شما کم شد، لازم است خرید کنید. لباس‌هایی را نگهدارید که حس راحتی و خوب به شما می‌دهند زمانی که همه لباس‌ها را کامل بررسی کردید با خود میگویید که بله این همان چیزی بود که دنبالش بودم.

تیپ مینیمال گراد

گام اخر : کمد کپسولی

ساختن کمد لباس مینیمال، لزوما به معنای خرید لباس‌های جدید نیست. این سبک یعنی عاقلانه خرید کردن. به کمد لباس خودتان دوباره نگاه کنید، جای چه لباسی خالی است؟ به طور معمول کمد لباس مینیمال بین۲۰ تا ۴۰ نوع لباس، کفش، کیف و اکسسوری را در خود جای می‌دهند ولی این یک قانون نیست و لباس‌های هرکس  می‌تواند بیشتر یا کمتر باشد.

محتویات یک کمد لباس کامل

یک کمد لباس کلاسیک شامل چه چیزهایی است: یک جفت کفش، دو عدد کیف، دو عدد شلوار، دو عدد کاپشن، سه عدد تی‌شرت، دو عدد پیراهن، سه عدد ژاکت، دو عدد کت. این تعداد می‌تواند کم و زیاد باشد و بر اساس محل زندگی شما تغییر کند، اگر در جای گرمسیری هستید لباس‌های خنک بیشتر کمد را اشغال خواهند کرد و بلعکس. می‌توانید به جای لباس گرم، لباس خنک جایگزین کنید.

قبل از اینکه لیست وسایل مورد نیاز خودتان را تهیه کنید به بودجه و اولویت‌بندی نیز فکر کنید ؟ به جای خریدهای زیاد روی لباسی که راحت و شیک هستند، سرمایه‌گذاری کنید.

مردان بلند قد برای انتخاب مناسب چه چالش هایی دارند؟
ادامه مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا