اکسسوری هاپوشت

تاریخچه پرشکوه اکسسوری پوشت

ریشه استفاده از پوشت به مصر باستان باز میگردد. مصریان پارچه های کتان کوچکی را با پودری قرمز ، رنگ می کردند و برای تزئینات از آن استفاده می کردند و به  پوشت به عنوان نشانه ای از ثروت شناخته میشد. با گراد همراه باشید.

پس از مصر، به یونان باستان میرسیم؛ یونانیان قدیم همیشه دستمالی معطر را به همراه داشتند تا مطمئن باشند که همیشه اگر کسی از کنار آنها رد میشود، بوی خوشی خواهند داد. رومیها از تکه ای پارچه برای شروع مسابقات گلادیاتور استفاده می کردند، به این صورت که هر زمان امپراطور دستمالش را می انداخت جنگ آغاز میشد.

در قرن ۱۹ زمانی که کتهای دو تکه به عنوان مد مردانه معرفی شد و مردان سعی کردند که شیک تر از زمانهای قبل لباس بپوشند، و دلشان نمیخواست که دستمال ابریشمی زیبایشان در کنار سکه و دیگر اشیاء داخل جیبشان تمیزی خود را از دست بدهد پس پوشت ( دستمال جیبی ) خود را به جیب روی سینه سمت چپ کتشان منتقل کردند.

این سبک در قرن بیستم به خاطر استفاده تکنیک هایی برای مدلهای مختلف تا کردن پوشت محبوب تر از پیش شد و به این ترتیب پوشت ( دستمال جیب ) خود را به عنوان اکسسوری ای همیشگی حفظ کرد مخصوصا برای مردانی که میخواهند تیپ ظاهری خود را با یک دستمال جیبی از جنس سیلک ، کتان و یا لنین تکمیل کنند و از مد روز اروپا و امریکا جا نمانند.

در زمینه تاریخچه دستمال جیبی بر این باوریم که پیدایش پوشت به سال ۱۴۰۰ میلادی برمی گردد در آن زمان استفاده از این اکسسوری مردانه با طرح های گل دوزی شده متعلق به قشر اشراف و ثروتمندان اروپایی بود که از آن برای نشان دادن ثروت، شان والا و … استفاده می کردند، بعد از اروپاییان، اشرافی های فرانسوی بودند که با عطرآگین کردن پوشت به استفاده از آن پرداختند، البته ناگفته نماند که در آن زمانها همانند امروز جایگاه پوشت در جیب سمت چپ و بالای سینه کُت نبود بلکه در قرن نوزدهم و با ورود کُت و شلوار به دنیای مُد، جیب روی سینه و سمت چپ کُت به عنوان جایگاه این اکسسوری زیبا انتخاب شد.

5 آیتم مهم و ضروری کمد آقایان
ادامه مطلب

با سیر در تاریخ مُد و لباس در می یابیم که یونانیان قدیم نیز در زمره استفاده کنندگان از پوشت بوده اند، رومیان اشرافی دستمالی را معطر کرده و همیشه همراه خود داشتند تا اگر کسی کنار آنها قرار گرفت یا از کنار آنها رد شد بوی خوبی بدهند، همچنین مسابقات گلادیاتور یونانیان قدیم با تکان دادن و یا انداختن دستمالی که دست امپراطور بود آغاز می شد.

شما میتوانید همیشه پوشت سفیدی در کمدتان داشته باشید تا به راحتی با هر رنگ کت و شلوار ی هماهنگ و ست شود. اما اگر دوست دارید که استایلی خاص و جسورانه داشته باشید تنها به همین رنگ پوشت قانع نباشید و سعی کنید انواع پوشت با طرح ها و رنگهای مختلف متناسب با رنگ کت شلوارهای داخل کمدتان داشته باشید تا بتوانید هر بار با تغییر پوشت خود تیپتان را عوض کنید. اما این اصل را هیچ گاه فراموش نکنید که دستمال جیب و کراوات مکمل یکدیگر هستند و اگر میخواهید هر دو را با هم استفاده کنید حتما به هماهنگی این دو با هم توجه داشته باشید.

تاریخچه اکسسوری

پوشت معمولا در سایزی بین ۲۵ تا ۴۵ سانتی متر در انواع جنس سیلک یا ابریشم ، کتان و نخی دوخته می شود. البته این تغییرات سایزی مربوط می شود به جنس پوشت، هرچه جنس لطیف و نازک تری داشته باشد این اندازه بزرگتر می شود تا به هنگام قرارگیری در جیب به خوبی نمایان باشد. به مهمترین نکته توجه خاصی داشته باشید و آن این است که پوشت را به صورتی در جیبتان قرار دهید که مارک آن مشخص نباشد.

پوشت چیست؟تاریخچه و کاربرد آن در استایل مردانه
ادامه مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا