استایلاکسسوری هارسمیکراوات

در چه استایلی باید کراوات بزنیم و در چه استایلی نباید کراوات بزنیم+۱۳ راهنمای تصویری انتخاب کراوات

کراوات یکی از اکسسوری‌های جذاب مردانه است که در استایل رسمی و مهمانی‌های جدی کاربرد دارد. کراوات‌ها در عرض، رنگ و طرح‌های مختلفی قرار دارند. شما می‌توانید برای استایل‌های رسمی، متناسب با میزان جدی بودن، از کراوات با مدل‌های مختلف استفاده کنید.برای نحوه ست کردن کراوات مردانه این مقاله را تا انتها مهمان گراد باشید.

کراوات در استایل رسمی گراد

در ساخت استایل با کراوات، چگونه کراواتی با اندازه مناسب انتخاب کنیم؟

همانطور که گفتیم، کراوات انواع مختلفی دارد. این دستمال‌های گردنی اندازه‌های مختلفی در عرض دارند. از نظر عرض، کروات‌ها به سه دسته خیلی باریک، باریک و معمولی تقسیم می‌شوند. حالا برای انتخاب کروات بر اساس عرض آن، در استایلتان به هیکلتان توجه کنید.

کراوات گراد

اگر شما فردی لاغر هستید، از کراوات خیلی باریک استفاده کنید. در این صورت شانه‌های شما کمی پهن‌تر دیده می‌شوند.

کراوات

اما اگر چاق هستید یا شانه‌های پهنی دارید، کراوات خیلی باریک شما را چاق‌تر و شانه‌هایتان را پهن‌تر نشان می‌دهد. پس بهتر است به سراغ کراوات معمولی بروید.

کراوات در استایل رسمی

کراوات با چه چیزهایی پوشیده می‌شود؟

یکی از پرکاربردترین استایل‌ها با کروات، پوشیدن کت و شلوار و پیراهن همراه آن است. شما چنین استایلی را در هر مراسم رسمی می‌توانید بپوشید. در مجالس عروسی هم چنین استایلی قابل قبول است.

https://blog.gerad.ir/wp-content/uploads/2021/07/کراوات-در-استایل-رسمی-و-غیر-رسمی-9.jpg

اما برای کراوات زدن، مجبور به پوشیدن کت و شلوار نیستید. بلکه کروات را می‌توان با یک کت تک و یا حتی یک پیراهن تنها، یا یک پیراهن و یک جلیقه ست کرد. تمامی این تیپ‌ها برای رسمی نگه داشتن ظاهر شما کافی هستند.

استایل هایی که بدون کراوات جذاب ترند! 

استایل اسپرت و استایل کژوال (راحتی)، هیچ جایی برای کروات ندارند. کراوات را مرز بین تیپ رسمی و اسپرت می‌دانند. پس این دو را هیچوقت با هم ترکیب نکنید. حتی ظاهر زیبایی هم ندارد. کروات را با تیشرت تصور کنید!

https://blog.gerad.ir/wp-content/uploads/2021/07/کراوات-در-استایل-رسمی-و-غیر-رسمی-9.jpg

البته یک استثناء این میان وجود دارد، و آن هم پیراهن مردانه آستین کوتاه است. پیراهن مردانه آستین کوتاه را می‌توان لباسی بین تیشرت و پیراهن آستین بلند دانست. این مدل پیراهن هم اسپرت است و هم رسمی.

https://blog.gerad.ir/wp-content/uploads/2021/07/کراوات-در-استایل-رسمی-و-غیر-رسمی

اسپرت و رسمی؟ کدام برای استفاده از کراوات مناسب ترند؟

بنابراین شما فقط با یک لباس اسپرت است که می‌توانید، کراوات بزنید و آن هم پیراهن آستین کوتاه مردانه است. آن هم فقط زمانی که می‌خواهید از آن به عنوان یک لباس رسمی استفاده کنید. برایتان سوال شده که چه تفاوتی دارد که ما از این مدل پیراهن برای چه استایلی استفاده کنیم؟ به شما خواهیم گفت.

کراوات در استایل رسمی و غیر رسمی

اگر قرار باشد از پیراهن آستین کوتاه مردانه به عنوان یک لباس رسمی استفاده شود، باید پیراهن را ساده و تک رنگ و ترجیحاً رنگ‌های خنثی استفاده کنید. شلوار مناسب برای استایل رسمی با پیراهن آستین کوتاه مردانه، شلوار پارچه‌ای یا شلوار جین مشکی فیت تن است.

کراوات با چه چیزی ست می‌شود؟و با چه آیتم هایی جذاب تر است؟۳ روش برای ست کردن

وقتی تصمیمتان را برای زدن یا نزدن کراوات گرفتید، احتمالا به این فکر خواهید افتاد که آن را چگونه و با چی باید ست کنید. کروات را در تیپ مردانه، در یک حالت می‌شود با پیراهن ست کرد. برای مثال اگر پیراهن شما طرح‌دار است، بهتر است از کراوات ساده استفاده کنید. یا اگر قصد دارید، کراوات طرح دار بزنید، پس طرح پیراهن و کروات با هم متفاوت باشند.

روش دوم برای ست کردن کراوات 

حالت دوم برای انتخاب کردن کراوات، دقت کردن به کت و شلوار است. برای مثال می‌توانید از کراواتی دقیقاً همرنگ با کت و شلوار و یک پیراهن سفید استفاده کنید. یا اگر پیراهن و کت و شلوار شما، هر دو ساده هستند، کروات را با طرح‌هایی ریز انتخاب کنید.

روش سوم برای ست کردن کراوات

حالت بعدی برای انتخاب کروات، ست کردن آن با پوشت یا همان دستمال جیبی است. پوشت، یک دستمال از اکسسوری آقایان است که در جیب کت قرار می‌گیرد. کروات و پوشت به راحتی با هم ست می‌شوند. شما می‌توانید این دو را از یک طرح و یک رنگ انتخاب کنید.

آخرین چیزی که می‌توانید بر اساس آن کراوات را انتخاب کنید، جلیقه است. در حالتی که کراوات را فقط همراه با جلیقه و پیراهن پوشیده‌اید، می‌توانید کروات را در رنگی تیره‌تر نسبت به جلیقه انتخاب کرده و بپوشید.

 

بهترین استایل رسمی که در فصل تابستان می‌توانید با کت تک داشته باشید!
ادامه مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا