کت تک

بررسی انواع سبک ها و دیزاین ها در کت های مردانه

کت مردانه از محبوب ترین دسته ها در پوشاک آقایان محسوب می شوند از این رو همواره ترند مد مردانه محسوب میشوند. کت مردانه هرساله با مدل های جدید، طراحی های جدید و… بازار را به تسخیر خود در می آورند. در ادامه برای بررسی بیشتر با مجله استایل گراد همراه باشید.

کت هایی که از زمان های قدیم و تا به اکنون در حال تولید و استفاده قرار می گیرد. یا حتی محبوب ترین کت. این نوع بلیزرها میان افرادی که هیکلی و چهار شانه به نظر برسند محبوب هستند.این مدل کت که به مدل Double-breasted معروف است میان افراد جوان و اسپرت پوش طرفداران بسیاری دارد. به این مدل کت ها که در دو طرف آن به صورت ۶ عدد دکمه وجود دارد اصطلاحا شش دکمه نیز گفته می شود. این مدل کت برای افرادی مناسب است که، دوست دارند کمی هیکلی تر و توپر تر به نظر برسند.این نوع کت با بستن دکمه های که در آن تعبیه شده است جلوه فوق العاده و جذابی دارد.

  • یک طرف دکمه دار(Single-Breasted):

همان کت های معمولی که در بین اکثر اقایان مورد استفاده قرار می گیرد جزواین دسته هستند. اما در مورد این نوع کت فقط می توان از نظر تعداد دکمه ها تصمیم گرفت

بررسی تعداد دکمه های کت مردانه ( Single-Breasted)

  • تک دکمه:

 کت هایی که با مدل تک دکمه دوخته می شوند معمولا اسپرت هستند. البته این نوع کت ها کاملا فیت هستند و نیازی به بستن آن یک دکمه نیز نیست.برای افرادی که دوست دارند ظاهری رسمی تری داشته باشند؛ این مدل کت ها نیز توصیه نمی شود. اما در این میان کت و شلوارهای تک دکمه نیز میان آقایان کاربرد دارد.

  • دو دکمه:

کت های دو دکمه یا مدل کلاسیک، رایج ترین نوع کت در میان آقایان است. در این  مدل کت. شما باید فقط دکمه بالای کت را ببندید و دکمه پایینی کت همواره باید باز باشد.

  • سه دکمه:

کت هایی که دارای سه دکمه هستند از قدیم مورد استفاده افراد جنتلمن قرار می گرفته است.و در حال حاضر نیز طیف وسیعی از آقایان از انواع این مدل کت استفاده می کنند.هنگام پوشیدن این مدل کت تنها می بایست دو دکمه از سه دکمه آن در حالت ایستاده بسته باشند.به این ترتیب که یا دو دکمه بالایی همواره باید بسته باشند.

  • چهار دکمه و بیشتر:

 کت های یک طرف دکمه دار با چهار دکمه و یا بیشتر مورد توجه برخی آقایانی که دارای قد بلند تر هستند؛ قرار گرفته است. چراکه هرچه دکمه های یک کت تک ردیف بیشتر باشد قد فرد را کوتاه تر نشان میدهد. 

در رابطه با تیپ افراد قد بلند در اینجا بیشتر صحبت کردیم.

اصول و قوانین ست کردن جلیقه و کت مردانه برای آقایان
ادامه مطلب

بررسی پارچه کت و شلوار

پنبه ای:

آقایانی که دوست دارند همیشه کت و شلوار بپوشند، ترجیح میدهند که در روز های گرم نیز بتوانند از آن استفاده کنند به این دسته ازآقایان توصیه میکنیم که به سراغ کت و شلوار های پنبه ای بروند.اگر می خواهید که ظاهری کاملا رسمی داشته باشید؛ کت و شلوار پنبه ای مشکی انتخاب کنید. همچنین اگر تفاوتی ندارد کت و شلوار رسمی باشد یا خیر می توانید از رنگ های روشن تر استفاده کنید، تا گرمای کمتری را جذب کند.معمولا کت و شلوار هایی که با جنس پنبه ای تولید شده اند؛ دارای طیف رنگ های متنوعی هستند.

پشمی:

کت و شلوار های پشمی معمولا از الیاف ظریفی تهیه می شوند؛ و استفاده از آن ها در فصول مختلف سال ممکن است. این نوع کت و شلوار ها را کت و شلوار همه کاره می نامند. چرا که در هر مکانی و زمانی میتواند مورد استفاده قرار گیرد

مخلوط :

جنس های مختلفی در بازار موجود است که یکی دیگر از این نوع جنس پارچه ترکیبی از پارچه ریون و پلی استر است.و با ترکیب شدن این دو نوع الیاف کت و شلواری تهیه می شود که قیمت این نوع کت و شلوار مناسب تر است. در مقابل دوام جنس و کیفیت پارچه بالا نیست، و نسبتا از کت و شلوار های پشمی ضعیف تر است.پرفروش ترین نوع کت و شلوار را میتوان به ترکیبی از پلی استر و پشم و پلی استر و پنبه نام برد.

بررسی مدل چاک در کت

  • دو چاک

کت های دو چاک یا اصطلاحا کت های چاک از بغل در میان  کت و شلوار های مردانه هنگام نشست و برخاست کمترین محدودیت را برای فرد ایجاد می نماید.لذا جایگاه بیشترین فروش در میان کت و شلوار ها به کت شلوار های دوچاک تعلق دارد.

  • تک چاک

 این مدل کت و شلوار در قسمت وسط و پشت کت چاک دارد و به مدل آمریکایی معروف است.

  • بدون چاک

این مدل کت معمولا در میان افراد مشهور و بازیگران مطرح هالیوود مورد استفاده قرار می گیرد نشستن و برخواستن با این نوع کت و شلوار کمی سخت است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا