استایل

کت یقه بلیزر چیست؟ با کت رسمی چه تفاوتی دارد؟ +۱۰ مدل کت یقه بلیزر

کت‌های مردانه بر اساس جنس کار و مدل یقه دارای انواع مختلفی هستند، با این وجود یکی از مدل‌های پرکاربرد و محبوب در میان آقایان و حتی بانوان، مدل کت بلیزر است که با هر آیتمی به خوبی هماهنگ می‌شود و استایل فرد را جذاب‌تر نشان می‌دهد. شما می‌توانید در موقعیت‌های گوناگون مثل مهمانی، اداره یا کاربرد روزانه کت یقه بلیزر را بپوشید و تیپ متفاوت‌تری داشته باشید.

کت‌های بلیزر برای هر فرم و سایزی می‌توانند انتخاب مناسبی باشند، بنابراین اگر شما هم قصد دارید کت و شلوار مردانه بخرید و به دنبال یک یقه خاص و شیک هستید، در ادامه این مطلب از گراد با ما همراه باشید تا شما را با کت یقه بلیزر، انواع آن و تفاوتی که با کت‌های رسمی و اسپرت دارد، بیشتر آشنا کنیم.

بلیزر چیست؟(کت یقه بلیزر چیست)

بلیزر در زبان انگلیسی معادل واژه Blazer بوده و به معنی کت اسپرت است و در واقع به نوعی ژاکت گفته می‌شود که بیشتر شبیه بالاپوش‌های کت و شلوار طراحی شده باشد. بلیزر یک ژاکت ساده به رنگ مشکی یا سرمه‌ای است که دارای جیب بوده و دکمه‌های طلایی یا نقره‌ای دارد. بلیزرها به صورت کلی لباسی رسمی‌تر از کت‌های اسپرت هستند و تفاوت آنها با کت اسپرت در پارچه‌های رنگارنگی است که در دوخت آنها استفاده می‌شود.

کت بلیزر چیست

از لحاظ فنی کت بلیزر خاص‌ترین و نادرترین نوع در بین انواع کت محسوب می‌شود که از کت اسپرت تنگ‌تر بوده و از نظر رسمیت مابین کت رسمی و کت اسپرت قرار دارد. مهم‌ترین نکته در هنگام خرید کت‌های بلیزر توجه به سایز آنها است، بنابراین بهتر است همیشه قبل از خرید این محصول، کت را بپوشید، دکمه‌هایش را ببندید، دست‌هایتان را بالا بیاورید و به جلو خم شوید، در تمام این حالات باید احساس راحتی داشته باشید. علاوه بر این اگر می‌خواهید کت یقه بلیزر را در یک استایل کژوال بپوشید، لازم است سایز آن اندکی بزرگ‌تر از سایز استاندارد شما باشد.

با انواع کت بلیزر بیشتر آشنا شوید

در خصوص انواع کت بلیزر می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • کت بلیزر سرمه‌ای؛ کاربرد این نوع کت همانند کت بلیزر مشکی است و برای تکمیل استایل، شما می‌توانید از رنگ ملایم‌تر آن هم استفاده کنید و به این صورت یک بلیزر آبی می‌تواند جایگزین بلیزر مشکی شود. لازم به ذکر است که آبی یک رنگ پایه بوده و به جای مشکی به کار می‌رود، پس دیگر نباید در استایلتان از رنگ سیاه استفاده کنید و بهتر است رنگ‌های ملایم‌تری مثل قهوه‌ای، کرم، سفید و بژ را به کار ببرید. اگر استایل کلاسیک را می‌پسندید، پوشیدن کت بلیزر سرمه‌ای با شلوار سرمه‌ای، پیراهن آبی روشن یا سفید و کفش قهوه‌ای می‌توانید گزینه مناسبی برای شما باشد. برای اینکه استایلتان کژوال به نظر برسد، می‌توانید دکمه بالای پیراهن خود را باز بگذارید. اگر به دنبال یک استایل خاص و جسورانه هستید، بهتر است از شلوارهای بژ یا نخودی و کفش قایقی سرمه‌ای در کنار کت بلیزر سرمه‌ای خود استفاده نمایید.
  • کت بلیزر شطرنجی؛ افرادی که به دنبال یک تیپ خاص می‌گردند، کت بلیزر شطرنجی می‌تواند یک گزینه جذاب برای آنها باشد، چراکه در عین طرح‌دار بودن، هم کلاسیک است و هم روش‌های زیادی برای استایل دادن به آن وجود دارد. مثلاً می‌توانید این نوع کت را با یک پیراهن و شلوار چینوی سفید بپوشید. شلوار چینوی جگری هم انتخاب مناسبی است و استایلتان را خاص‌تر و جذاب‌تر نشان می‌دهد. یکی دیگر از مزیت‌های کت بلیزر شطرنجی این است که شما می‌توانید آن را با یک تیشرت ساده و شلوار جین هم در استایل کژوال یا خیابانی بپوشید.
  • کت بلیزر بافت؛ برای رفتن به یک مهمانی و مراسمی خاص در محوطه باز، می‌توانید به دنبال یک کت بلیزر متفاوت باشید تا استایل شما جذاب‌تر به نظر برسد و استفاده از کت بلیزر بافت می‌تواند یک انتخاب ایده‌آل باشد. رنگ کرم انتخاب خوبی برای این نوع کت است، مخصوصاً برای استایل‌های جذب‌تر. رنگ‌های مناسب برای ست کردن کت بلیزر بافت، رنگ زرد و کرم است. این نوع کت در هر رنگی که باشد با شلوار جین به خوبی ست می‌شود، چراکه الیاف درشت آنها مکمل هم هستند.
فروشگاه اینترنتی گراد؛ همواره برترین
ادامه مطلب

کت بلیزر

چه فرقی بین یقه بلیزر و یقه انگلیسی وجود دارد؟

در خصوص فرق بین یقه بلیزر و یقه انگلیسی لازم است بگوییم؛ یقه بلیزری یک مدل یقه برگردان شبیه یقه انگلیسی است که یک طرف یقه روی سمت مقابل قرار گرفته باشد، این نوع یقه را بیشتر در طراحی کت‌ها، بارانی‌ها و پالتوهای شیک و رسمی مشاهده می‌کنید. اگرچه فرم و اساس یقه بلیزری تا حدودی شبیه یقه انگلیسی است، اما تأثیرات آن بر روی بالاتنه به دلیل نوک تیز بودن یقه بیشتر خواهد بود.

در یقه بلیزر معمولاً نگاه به طرفین شانه‌ها کشیده می‌شود و به همین دلیل شانه پهن‌تر به نظر می‌رسد. اما در مورد یقه انگلیسی بهتر است بدانید که این یقه از انواع یقه هفت بوده و درصورتی‌که یقه انگلیسی باریک و هفت آن بلند باشد، بالاتنه را بلندتر و باریک‌تر نشان می‌دهد و اگر یقه انگلیسی پهن و هفت آن کوتاه باشد، بالاتنه را پرتر و پهن‌تر نمایان می‌کند.

تفاوت بین کت بلیزر با کت رسمی و اسپرت چیست؟

معمولاً افراد تفاوت زیادی بین کت بلیزر، اسپرت و رسمی قائل نمی‌شوند. اگرچه این سه نوع کت از جهاتی شبیه هم هستند، اما تفاوت‌های ظریفی با یکدیگر دارند و به همین دلیل لازم است ویژگی‌های بارز و کاربرد آنها بررسی شود. در خصوص تفاوت بین کت بلیزر با کت رسمی و اسپرت می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

کت اسپرت

  • کت اسپرت

درگذشته کت اسپرت لباسی لوکس محسوب می‌شود، چراکه بیشتر آقایان فقط توانایی خرید یک دست کت و شلوار را داشتند، اما به‌مرور زمان و ارزان‌تر شدن پوشاک، این کت توانست در استایل کژوال یکی از اجزای اصلی و در عین حال سطح بالا محسوب شود. تنوع در طرح و رنگ، راحت‌تر و گشادتر بودن نسبت به بقیه کت‌ها، امکان پوشیدن چند لایه لباس در زیر آن و حرکت بیشتر از ویژگی‌های بارز کت اسپرت هستند.

گاهی اوقات چاک، پیله، وصله آرنج یا حتی یک جیب کوچک هم بر روی کت‌های اسپرت دیده می‌شود. برای دوخت کت اسپرت از پارچه‌های اصلی فلانل، تویید، جناغی و پامرغی استفاده می‌شود. برای ست کردن کت اسپرت می‌توانید آن را با شلوار جین بپوشید و هرچه رنگ و بافت شلوار با کت متفاوت‌تر باشد، ترکیب بهتری ایجاد خواهد شد. به دلیل گشادی کت اسپرت امکان پوشیدن پلیور، یقه اسکی یا هر لباس ضخیم دیگری در زیر آن وجود دارد.

  • کت بلیزر

کت بلیزر نسبت به کت اسپرت شیک‌تر بوده و از نظر رسمیت بین کت‌های رسمی و اسپرت قرار دارد. یکی از ویژگی‌های بارز کت‌های بلیزر پرکاربرد بودن آنها است، به این صورت که شما می‌توانید در موقعیت‌های رسمی و غیررسمی آنها را بپوشید. به طور سنتی رنگ کت‌های بلیزر سرمه‌ای است، اما می‌توانند در طیف‌های رنگی مختلف هم وجود داشته باشند. کت‌های بلیزر معمولاً در انواع دو دکمه یک طرفه، سه دکمه یک طرفه و شش دکمه دوطرفه وجود دارند.

کت شلوار یقه بلیزر

شانه این نوع کت ساختار یافته‌تر از کت اسپرت بوده و تنگ‌تر از آن است. برای دوخت کت یقه بلیزر از پارچه‌های اصلی مثل پشم تابیده، کشمیر، سرژ، فلانل و فرسکو استفاده می‌شود. کت‌های بلیزر را می‌توانید با شلوار فلانل یا پارچه برای استایل رسمی و با شلوار جین یا شلوار کتان رنگی و خاکی به راحتی هماهنگ کنید.

اگرچه این نوع کت‌ها با هر چیزی از تیشرت گرفته تا یقه اسکی ضخیم هماهنگ می‌شوند، اما بهتر است آنها را با پیراهن دکمه‌دار و کراوات بپوشید تا ظاهری کلاسیک‌تر داشته باشید. پرکاربرد بودن کت‌های بلیزر به شما اجازه می‌دهد تا آنها را با کفش‌های متنوع ست کنید.

  • کت رسمی

کت‌های رسمی در واقع قدیمی‌ترین و سنتی‌ترین انواع کت محسوب می‌شوند و مهم‌ترین وجه تمایز آنها در این است که باید با شلواری که از پارچه خود کت دوخته شده، ست شوند. در حال حاضر کت رسمی و شلوار هماهنگ با آن جزو اجتناب‌ناپذیر لباس‌های تجاری و مهمانی‌های شبانه مردانه است. ویژگی بارز کت‌های رسمی این است که حتماً باید با شلوار یا جلیقه‌ای از پارچه هماهنگ با خودش ست شود. از نظر رنگ و تزئینات، این کت‌ها ساده‌ترین نوع هستند و در رنگ‌های خنثی و طرح‌های ساده مثل راه‌راه باریک، پنجره‌ای و پامرغی دیده می‌شوند.

6 اصل مهم در ست کردن پیراهن مردانه آستین کوتاه
ادامه مطلب

کت رسمی

کت‌های رسمی از بقیه کت‌ها تنگ‌تر بوده و نباید در زیر آنها چند لایه لباس پوشید. پارچه اصلی برای دوخت کت رسمی از نوع کشمیر، پشم تابیده، کتان، شیر شکری، پنبه و ابریشم استفاده می‌شود. کت‌های رسمی بهتر است با پیراهن دکمه‌دار و ژیله نازک پوشیده شوند و کفش رسمی بهترین گزینه برای ست کردن با آنها خواهد بود.

نحوه ست کردن کت یقه بلیزر زنانه

خانم‌ها می‌توانند از ترکیب‌های زیر برای ست کردن کت یقه بلیزر خود با دیگر لباس‌هایشان استفاده کنند:

  • کت یقه بلیزر گشاد با شلوار جین جذب
  • کت یقه بلیزر روی بلوز بافت
  • کت یقه بلیزر با تاپ مشکی
  • کت یقه بلیزر با دامن کوتاه
  • کت یقه بلیزر با تیشرت و دستمال گردن
  • کت یقه بلیزر با شلوارک جین
  • کت یقه بلیزر با یقه اسکی
  • کت یقه بلیزر همراه با تاپ ابریشمی
  • کت یقه بلیزر همراه با شومیز

نحوه ست کردن کت بلیزر مردانه

بلیزر کت

اگر بتوانید مدلی مناسب برای ست کردن کت بلیزر انتخاب کنید نیمه راه را درست رفته اید نیمه دیگر ست کردن کت طرح دار با لباس های دیگراست. برای ست کردن آنها فقط کافیست تضاد و هماهنگی رنگ ها را با یکدیگر رعایت کنید. از جمله رنگ هایی که به راحتی می توانید پیراهن و شلوار با آن ست کنید را می توان به رنگ های خاکستری، طوسی،کرم،سفید،مشکی،سرمه ای، و …. نام برد

آقایان هم می‌توانند علاوه بر مواردی که این مطلب بیان شد، از ترکیب‌های زیر برای ست کردن کت یقه بلیزر خود با دیگر لباس‌هایشان استفاده کنند:

  • کت یقه بلیزر همراه با شلوار جین
  • کت یقه بلیزر با شلوار کتان
  • کت یقه بلیزر و پولوشرت
  • کت یقه بلیزر با استایل رسمی

نکات ست کردن کت بلیزر مردانه

– شلواری مناسب برای ست کردن با کت بلیزر طرح دار ، بایستی دارای پارچه ی ساده باشد که تیپ و استایل شما با مشکلی مواجه نشود. همچنین بهترین گزینه شلوار برای ست کردن با کت بلیزر طرح دار رنگ مشکی و سرمه ای می باشد.اگر می خواهید استایلی متفاوت تر را انتخاب کنید می توانید از شلوار طوسی روشن استفاده کنید.

کت بلیزر

– برای انتخاب یک پیراهن مناسب با کت طرح دار، جنس پیراهنی را انتخاب کنید که نخی باشد. ست کردن رنگ پیراهن با رنگ کت طرح دار بایستی به طرز هوشمندانه ای انتخاب شود. اگر کت شما به رنگ زرشکی می باشد که دارای طرح های ریز کرم رنگ است می توانید یک پیراهن با رنگ کرم روشن انتخاب کنید.

– کت هایی که طرح های بزرگی دارند باعث می شوند توجهات از روی لباس شما کاهش یافته و به کت شما منعطف می شود. طرح های ریز روی پارچه ی کت بلیزر و کت تک مسبب این می شود که افراد و اطرافیان توجه بیشتری را به کت شما داشته باشند زیرا این نوع طرح ها از فاصله ی بیشتر مشخص نیست و با نزدیک شدن شخص نیز توجه ها به لباس او نیز معطوف می شود.

چند مدل کت یقه بلیزری زنانه

کت یقه بلیزر زنانه

کت زنانه بلیزر

کت یقه بلیزر در کنار پیراهن ساده، گل‌دار یا پرنقش و نگار، تکمیل کننده استایل بانوان.

کت بلیزر زنانه

چند مدل کت یقه بلیزری مردانه

کت یقه بلیزر مردانه

کت یقه بلیزر با شلوار جین سرمه‌ای، آبی یا مشکی، یک استایل کلاسیک مردانه

یقه بلیزر مردانه

کت یقه بلیزر در کنار شلوار کتان به همراه تیشرت سفید و کفش ورزشی، یک استایل جذاب برای آقایان.کت و شلوار یقه بلیزر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا