کت و شلوار

مهم ترین اصول و قوانینی که باید در ست کردن کت و شلوار مردانه باید به آن ها دقت کنید!

شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که، برای خرید یک دست کت و شلوار زمان بسیاری صرف کرده باشید و کت و شلوارهای مختلفی را امتحان کرده باشید؛ و در انتخاب کت و شلوار مناسب برای خودتان دچار مشکل شده اید، باید در کمترین زمان ممکن بهترین انتخاب را داشته باشید. از این رو لازم است که به سری اصول و قواعد خاصی توجه کنید.

ممکن است پیش خودتان فکرکنید کسانی که استایلی بی نقص و کاملی دارند؛ لزوما تمام وقت خود را برای انتخاب لباس می گذارند.خوب است بدانید که این فکر اشتباه است. در اصل آن ها استایل مخصوص خود را پیدا کرده اند. این مقاله از مجله استایل گراد به شما کمک خواهد کرد که با بررسی دقیق همه قسمت های تشکیل دهنده کت و شلوار، انتخابی عالی برای ساخت استایل منحصر بفرد خود داشته باشید.

اگر شما قادر باشید یک کت و شلوار شیک برای خود انتخاب کنید؛ استایلی عالی خواهید داشت. سعی داریم در این امر به شما کمک کنیم؛ تا بهترین انتخاب تان را برای خرید یک دست کت و شلوار مردانه شیک داشته باشید.

مهم ترین اصولی که در خرید یک کت و شلوار مردانه شیک باید به آن دقت کنید!!!

اصل اول

کت اولویت اول در خرید است!

اولویت شما باید کت باشد. هیچگاه در ابتدا معیار خود را، شلوار قرار ندهید.معمولا شلوار پاخور خوب و زیبایی را از خود در نگاه اول به نمایش می گذارد .به همین دلیل فروشنده های کت و شلوار بر روی پوشیدن شلوار آن تاکید بسیاری دارند. ایستایی و شیک بودن شلوار دلیل بر شیک بودن کت آن ست نیست. اما چرا می گوییم که در اولویت اول شما باید کت باشد؟ چرا که اگر در زمانی کت را پسنیدید و در مقابل شلوار کمی تنگ یا گشاد بود تغییر سایز شلوار راحت تر است و به راحتی می توان سایز شلوار را تنظیم کرد.

اصل شماره دو

بررسی اندازه سرشانه های کت!

سر شانه های کت را بررسی کنید. این مساله در خرید کت امری بسیار مهم و تاثیرگذار است. چرا که اگر در این مورد دقت لازم را نداشته باشید؛ کل استایل شما تعادل خود را از دست خواهد داد. اگر سرشانه های کت اندازه شما نباشد؛ یا کمی بزرگ یا کوچک باشد ایستایی خود را از دست خواهد داد. وجود سرشانه ی نامتقارن و نامناسب استایل شما را به خطر می اندازد پس هنگام پوشیدن کت دقت بیشتری داشته باشید؛ اگر اُپِل کت کمی از سرشانه شما بیرون زده باشد.

و در زیر آن کمی چروک افتاده باشد یعنی اینکه آن قسمت کمی برای شما تنگ است.اگر هم فضای خالی و چین و چروک در بین دو کتف شما ایجاد شد؛ یعنی اینکه سایز کت برای شما بزرگ است. در قسمت های دیگر کت امکان تغییر و تعمیر وجود دارد.مانند آستین ها و گودی کمر ولی در قسمت سرشانه نمی توان تغییری ایجاد کرد.پس لازم است که در این قسمت توجه و دقت کافی داشته باشیم.

اصل سوم

هارمونی و نظم در ساختار کت!

هر قسمت از کت قوانین خاصی دارد. به عنوان مثال آستین کت. آستین کت در صورت دوخت استاندارد باید از سرشانه شروع شده و تا مچ دست ادامه داشته باشد. سر آستین پیراهن هم نیز باید به اندازه یک اینچ از لبه ی آستین کت بلندتر باشد. این مساله نکته بسیار ریز و بسیار مهمی است که در اکثر مواقع آقایان به آن بی‌توجه هستند و این مساله سبب بی نظمی کت و یک تیپ رسمی و شیک می شود.

اصل چهارم

تناسب در نگاه اول!

تناسب دوخت یک کت و شلوار به هماهنگ بودن اندازه شلوار و کت وابسته است. اگر بخواهیم این تناسب را در یک اصل اساسی خلاصه کنیم؛ میتوان گفت، رابطه مستقیمی در بین پهنای شلوار و قد شلوار وجود دارد.یعنی به صورتی که هر چه شلوار کوتاه تر باشد؛ باید شلوار نیز تنگ تر باشد و بلعکس که هر چه شلوار گشاد تر باشد.بایستی قد آن نیز به همان اندازه بلند باشد.  معمولا شلوار کت های کلاسیک را به صورتی اندازه می گیرند؛ که قد شلوار تا وسط پاشنه کفش باشد. هم چنین اگر دوست دارید شلوار تان تا روی قوزک پا باشد حتما بایستی مدل تنگ تر و فیت تر انتخاب کنید .

اصل پنجم

 رعایت قوانین ست کردن

هنگامی که اسم ست کردن را میشنویم ذهنمان ناخودآگاه به سمت ست کردن رنگ و طرح پیراهن با کت می‌رود اما در این مساله عموما به جنس و نوع دوخت پیراهن توجهی نمیکنیم. برای ست کردن دقیق و اصولی یک کت و شلوار با پیراهن لازم است به جنس پیراهن و همخوانی آن با جنس کت نیز توجه کنیم.به طور مثال اگر کت و شلوار ی که تهیه کرده اید پشمی است نباید از پیراهن براق برای ست کردن با آن استفاده کنید یا پیراهنی که جنس آن نازک است. اگر کت و شلواری تابستانی انتخاب کرده بایستی پیراهنی که برای ست کردن با آن انتخاب می کنید.متناسب با جنس آن کت و شلوار باشد .

اصل ششم

 کفش و جوراب ها؛ هم رنگ!

اگر می خواهید استایلی بی نقص داشته باشید؛ بایستی به ریزترین نکات هم توجه کنید. ست کردن کفش و جوراب کار بسیار آسانی است و وقت زیادی نمی گیرد. به طور مثال اگر کت و شلوارتان مشکی است؛ بهترین انتخاب برای ست کردن کفش و جوراب مشکی است.در هر صورت قانون کلی به این ترتیب است که رنگ کفش باید با رنگ کت و شلوار ست باشد اما رنگ شلوار هرچه که باشد جوراب نیز باید به همان رنگ باشد. پس سعی کنید رنگ جوراب را با شلوارتان ست کنید.رنگ جوراب خود را با کفش ست نکنید؛ به همین سادگی شما یک استایل بی نقص و فوق العاده و عالی دارید.

نکات مهم برای ست کردن رنگ صورتی + 4 مدل پیراهن صورتی مردانه
ادامه مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا