اکسسوری هاپیراهن مردانهشیک پوشیکت و شلوار

چطور پوشت را با کراوات، کت و پیراهن ست کنیم ؟

یکی از مواردی که همیشه در استایل آقایان بسیار تاثیر گذار است اکسسوری های مردانه است. اکسسوری ها همیشه باعث می شوند تا استایل شما بهبود پیدا کند. شما با یک پوشت می توانید در عرض ۱۰ ثانیه جذاب تر به نظر برسید. پوشت ها باعث زیباتر شدن استایل شما می شوند اما به شرطی که بدانید از آن چطور استفاده کنید. مهم ترین نکته در پوشت ها این است که آقایان باید همیشه دقت کنند که پوشت ها را چگونه با لباس های خود ست کنند.

ما در این مقاله به شما کمک خواهیم کرد که چگونه پوشت خود را با رنگ دیگر اجزای لباس های خود ترکیب کنید و چگونه بتوانید پوشت خود را با کراوات، کت و پیراهن خود ست کنید ؟

پوشت چیست ؟

برای اینکه بهتر بتوانید از یک پوشت استفاده کنید ابتدا باید بدانید که پوشت چیست ؟

پوشت مردانه یا همان دستمال جیب مردانه که شاید سال ها پیش به آن توجه کمتری می شد با این که نقش آن در استایل آقایان به اندازه بستن یک ساعت برند و یک عطر بسیار خوشبو حائز اهمیت است. برای استفاده از پوشت شما محدودیت ندارید و می توانید در همه موارد و موقعیت ها از پوشت ها استفاده کنید. هنگامی که شما یاد بگیرید چطور این دستمال را تا بزنید و با دیگر اجزای لباس های خود ست کنید تازه می بینید که بی جهت از این دستمال جیب کاربردی استفاده نکرده اید.

چه مواقعی از پوشت استفاده کنیم ؟

اگر شما در یک روزی به مراسم رسمی دعوت شدید که این مهمانی آنقدر مهم بود که شما با هر اشتباه کوچکی در لباس پوشیدن باعث بی‌احترامی به میزبان و دیگر حضار در آن مراسم می شد ، باید یک اصل را حتما در انتخاب پوشت رعایت کنید و آن هم این است که دستمال جیب خود را با رنگی نزدیک به کت و شلوار انتخاب کنید و توجه کنید که آن را به صورت کلاسیک و ساده تا بزنید.

فاکتور های مهم شیک پوشی آقایان
ادامه مطلب

اما در شما نیز  می‌توانید از پوشت داخل جیب خود استفاده کنید که مقداری تفاوت رنگی با رنگ کت و شلوار شما داشته باشد یا می تواند پوشت شما دارای طرح دایره‌ای سفید بر روی خود داشته باشد .

آقایان اگر می خواهند در این مراسم ها از کت و شلوارهای خاکستری و مشکی استفاده کنند یکی از گزینه ها برای انتخاب دستمال جیب تک‌رنگ مناسب برای کت خاکستری و مشکی شما است.

اما اگر این استایل بسیار زیبا را بخواهید فوق العاده تر و جذاب تر کنید می توانید از پوشت هایی استفاده کنید که دارای طرح های قرمز بر روی خود هستند. این پوشت ترکیب بی‌نظیری با کت سرمه‌ای ایجاد می‌ کند.

اما بسیاری از آقایان همیشه فکر می کنند پوشت های سفید را می توانند در هر موقعیتی استفاده کنند اما باید بگویم که این جور نیست و شما باید این را بدانید که استفاده از پوشت سفید در مواقع رسمی توصیه می‌شود، اگر دستمال جیب سفید شما حاشیه رنگی دارد ، برای ست کردن با کت محل کارتان هم کاملا ایده‌آل خواهد بود.

پوشت باید با کراوات ست شود؟ این دقیقا سوالی است که همیشه در ذهن آقایان در هنگام خرید پوشت ها به وجود می آید که آیا باید پوشت خود را با کراوات خود ست کنیم ؟

اگر بخواهیم به این سوال در یک کلمه پاسخ دهیم باید بگویم خیر. اصلا لازم نیست شما یک پوشت ست با کراوات خود بخرید. شما باید بدانید وظیفه یک دستمال جیب در کت برقراری تعادل و هارمونی در کل لباس های شما است، پوشت ها با ایجاد هماهنگی میان الگوهای تک‌تک اجزا لباس شما یا با ایجاد یک کنتراست رنگی به استایل شما یک زیبایی خاصی می بخشد.

در ست کردن پوشت ها باید توجه کنید مهم حفظ تعادل و هارمونی است. با این وجود ما به شما توصیه می‌کنیم اگر می‌خواهید که از دیگران در پوشیدن لباس‌های رسمی پیشی بگیرید، بهتر است به هنگام خرید پوشت و کراوات با هم گزینه مشابه بودن را کنار بگذارید.

اکسسوری ها، تفاوتی شیک تر 

آقایان باید همیشه این را بدانند که اکسسوری ها فقط یک قطعه اضافه برای لباس های شما نیستند. بلکه آقایان برای رسیدن به یک استایل جذاب و مناسب باید از اکسسوری ها استفاده کنیم.

تاریخچه پرشکوه اکسسوری پوشت
ادامه مطلب

کراوات ساده با پوشت طرح دار :

آقایان برای ترکیب لباس های خود باید همیشه به درجات رسمی بودن و غیررسمی بودن توجه کنند. به بافت های لباس های خود نیز باید توجه کنید. برای مثال شما می توانید یک کت فاستونی را با یک کراوات بافت و یک پوشت ابریشمی ست کنید و ببینید که این ترکیب چقدر زیبا است.

شما برای ست کردن کراوات ساده خود با پوشت طرح دار باید توجه کنید که پیراهن خود را ساده ترین انتخاب کنید که رنگ پیراهن شما بهتر است سفید ، شیری و یا آبی روشن باشد زیرا این رنگ ها با هر نوع کراوات و پوشتی هماهنگی دارد.

رنگ کراوات شما در اینجا نقش بسیار مهمی را ایفا می کند و بعد از انتخاب رنگ کراوات شما باید پوشت خود را انتخاب کنید که باید حتما رنگ پوشت شما متضاد رنگ کراوات شما باشد یا با کراوات شما باید هارمونی داشته باشد. اما به هیچ عنوان نباید هم رنگ با آن باشد.

طرح کت شما اهمیت دارد 

شما فرض کنید که در این استایل یک کراوات راه راه را با یک دستمال جیبی (پوشت) هماهنگ کرده اید این ترکیب شما بسیار زیبا است اما به شرطی که کت خود را ساده انتخاب کنید. زیرا شما تصور کنید این استایل را با یک کت چهارخانه بزنید چقدر زشت می شود!

کراوات طرح دار و پوشت ساده 

برای اینکه نخواهیم درباره این طرح توضیحاتی بدهیم که شاید برای شما آقایان گیج کننده باشد شما را با یک مثال با این مدل آشنا می کنیم.

برای مثال ترکیب کت سرمه‌ای با پیراهن راه راه آبی کمرنگ را با یک کراوات زرد و آبی همراه کنید و در نهایت با یک پوشت زرد رنگ آن را کامل کنید.

ست کردن پیراهن طرح دار با پوشت 

شما آقایان وقتی یک پیراهن سبز و سفید یا نارنجی راه راه پوشیده‌اید، باید در همین محدوده‌ی رنگی باقی بمانید یا ترجیحاً از رنگ‌های تیره‌تر برای اکسسوری‌ها استفاده کنید. مثلا یک کراوات سرمه‌ای بهترین انتخاب در این مورد است. در مورد رنگ‌های روشن‌تر نیز، طرح‌های ساده توصیه می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا