اسپرتاستایلاکسسوری هاپوشت

۳ نکته مهم و ضروری در انتخاب پوشت مردانه در استایل اسپرت!

پوشت مردانه یا همان دستمال جیب، تکه‌ پارچه‌های مربعی شکل هستند که در اندازه و سبک‌های مختلف ساخته می‌شوند و در جیب کت قرار می‌گیرند. پوشت در کنار کراوات و پاپیون، یکی از محبوب‌ترین اکسسوری‌های مردانه است و بین مردان کاربرد زیادی دارد. این اکسسوری به ایجاد تنوع و زیبایی در استایل یک مرد خوش پوش کمک می‌کند. بنابراین اگر به دنبال جذاب شدن استایلتان هستید، به هیچ عنوان، پوشت را فراموش نکنید. تا انتها با گراد همراه باشید

پوشت استایل اسپرت

پوشت‌ها در رنگ‌ها، طرح‌ها، مدل‌ها و برندهای مختلفی در بازار موجود هستند. حتی شما می‌توانید یک دستمال جیب را با تا زدن‌ها مختلفی در جیب کتتان قرار دهید.

چه شما یک استایل اسپرت با کت اسپرت داشته باشید و چه یک استایل رسمی با کت و شلوار، در هر صورت جیب کت شما، برای افزودن جذابیت به ظاهرتان، به یک پوشت زیبا نیاز داد.

اما نکته‌ای که باید در نظر بگیرید این است که شما در هر استایلی از هر پوشتی نمی‌توانید استفاده کنید. بلکه پوشتی که برای یک استایل رسمی مناسب است، با پوشتی که مناسب یک تیپ اسپرت است، از آسمان تا زمین تفاوت دارد. رنگ، طرح، جنس و مدل تا زدن پوشت در استایل اسپرت به یک شکل و در استایل رسمی به شکل دیگر است.

پوشت تیپ اسپرت

حال اگر شما قصد دارید برای استایل اسپرت از یک پوشت مناسب بهره ببرید، این مطلب را تا پایان همراه ما باشید. ما به شما خواهیم گفت که در چنین مواقعی چه نکاتی را باید مدنظر قرار دهید.

استایل مناسب برای استفاده از پوشت

از نظر تاریخچه اگر بخواهیم بگوییم، پوشت‌ها در اصل برای مراسم‌های رسمی و مهمانی‌های شام به کار می‌رفت و افراد خاصی از آن‌ها استفاده می‌کردند. اما رفته رفته، با بالا رفتن میزان محبوبیت این دستمال‌های جیبی، کاربرد دستمال جیب به استایل اسپرت نیز راه یافت. بطور کل می‌توان گفت، استفاده از این اکسسوری، به مرور زمان تکامل یافت.

پوشت اسپرت

بنابراین حالا دیگر، پوشت را در هر زمانی می‌توان در جیب قرار داد و برای بیان و معرفی شخصیت مردان استفاده می‌شود. این اکسسوری دیگر همچون گذشته، درگیر سبک استایل برای استفاده کردن یا نکردن نیست. مردی که از پوشت در استایل خود استفاده می‌کند، خود را مردی باذوق و بادقت در جزئیات استایل تعریف می‌کند.

پوشت در تیپ اسپرت

پوشت در استایل اسپرت

حال اگر در مورد استایل اسپرت بخواهیم بگوییم، باید بدانید که استفاده از یک پوشت همراه با کت اسپرت، کارایی زیادی دارد. این کار، باعث زنده شدن لباس، اضافه شدن اقتدار به استایل و متمایز شدن فرد از مردم دیگر می‌شود.

در چه استایلی باید کراوات بزنیم و در چه استایلی نباید کراوات بزنیم+13 راهنمای تصویری انتخاب کراوات
ادامه مطلب

البته قطعا می‌دانید که کت اسپرت، لباسی بین دسته‌بندی رسمی و دسته‌بندی اسپرت است یعنی در واقع نیمه رسمی محسوب می‌شود. بنابراین شما با گزینه‌های زیادی برای انتخاب، روبرو هستید. یعنی قادرید که تن رنگ‌های زیادی را با هم مخلوط کرده و کت اسپرت را با دستمال جیب، ست کنید.

پوشت گراد اسپرت

فواید استفاده از پوشت در استایل اسپرت

همانطور که گفتیم، یکی از فواید استفاده از پوشت در هر استایلی، برجسته شدن و زنده کردن آن استایل است. از آنجایی که استفاده از پوشت، هنوز خیلی در بین مردان، علی‌الخصوص در استایل اسپرت، باب نشده است، بنابراین گذاشتن آن داخل جیب کتتان باعث تمایز شما از باقی جمعیت می‌شود. این تمایز باعث جلب توجه دیگران شده و شما را در سطحی زیبا‌تر و جذاب‌تر قرار می‌دهد.

همچنین از آنجایی که پوشت از رنگ‌ها، طرح‌ها و چین‌های مختلفی هستند، باعث روح بخشیدن و زنده کردن استایل شما می‌شوند. شما می‌توانید از رنگ‌های روشن و مدل‌های تای چین‌دار برای پوشت استفاده کنید تا به استایل خنثی شما، روح ببخشد.

پوشت اسپرت گراد

از دیگر جوانب مثبت اضافه کردن پوشت به استایل، می‌توان به اقتداری که به استایل شما می‌افزاید، اشاره کرد. شما وقتی به کسانی که اطرافتان از پوشت استفاده می‌کنند، فکر می‌کنید، احتمالا اولین نفر رئیس شرکتتان به ذهن شما برسد. رئیس همانی است که می‌داند چه می‌خواهد و می‌داند چگونه می‌تواند آن را بدست آورد؛ این یعنی اقتدار. پوشت‌ها، هاله‌ای از اعتماد به نفس را به یک مرد می‌افزایند و این اقتدار را به اطرافیان نشان می‌دهند.

گراد پوشت اسپرت

مدل تای پوشت

همانطور که گفته شد، یک پوشت می‌تواند با انواع چین و تا در جیب قرار بگیرد. اما برخی تاها، همچون تای صاف و ساده‌ی مربعی، برای استایل رسمی مناسب است. اما برای استایل اسپرت، یک مدل تای پف‌دار، خیلی جذاب‌تر به نظر می‌رسد.

مدل تای پف به کت شما، حالتی تجملاتی اضافه می‌کند. نحوه زدن این تا بصورتی است که در ادامه آورده‌ایم.

ابتدا پوشت را پهن کنید. پس از آن، دقیقاً از نقطه وسط آن بگیرید و به سمت بالا ببرید. سپس با دست دیگر، در اطراف دستمال جیب، یک حلقه بسازید. سپس این حلقه را به سمت پایین برده و محکم نگه دارید.

پس از آن در آخرین مرحله، از قسمت پایین پوشت که در داخل حلقه دستتان قرار گرفته است، بگیرید و یک تا به سمت بالا بزنید.

چگونه شیک پوش باشیم؟
ادامه مطلب

از همین جایی که تا زدید (در مرحله آخر)، دستمال را داخل جیب کت اسپرتتان قرار دهید.

مدل تای پوینت نیز، یکی از پرطرفدارترین مدل‌های تا زدن پوشت برای استایل رسمی و غیررسمی است. در تصویر زیر می‌توانید نحوه تا زدن پوینت را ببینید.

تا زدن پوشت گراد

هماهنگ کردن پوشت با کت اسپرت

حالا که در رابطه با تای مناسب پوشت برای استایل رسمی صحبت کردیم، نوبت به نحوه ست کردن دستمال جیب با کت می‌رسد. البته در این هماهنگ‌سازی، تمام موارد همچون پیراهن و … دخیل هستند.

اگر همراه با کت اسپرت، یک دستمال جیب سفید یا یک پوشت با یک سایه یا دو سایه روشن‌تر از رنگ کت اسپرتتان، استفاده کنید، استایلتان را به یک استایل رسمی نزدیک‌تر می‌کنید. بنابراین برای اسپرت شدن تیپتان، بهتر است از یک پوشت طرح‌دار یا تک رنگ با رنگ گرم همچون زرشکی و نارنجی استفاده کنید.

یک حالت برای ست کردن کت تک با پوشت، استفاده از رنگ‌های مکمل است. برای مثال اگر کت سبز پوشیده‌اید، با یک دستمال جیبی قرمز، تیپتان را کامل کنید.

پوشت مردانه گراد

رنگ‌های مخالف بر روی چرخه رنگ نیز، مانند آبی و نارنجی، ست خیلی خوبی را برای پوشت و کت اسپرت می‌سازند.

بهتر است کراوات با دستمال جیب ست نشود. بجای آن، رنگ پوشت را با پیراهن زیر کتتان هماهنگ کنید.

نکات اضافی

پوشت به راحتی استایل اسپرت شما را می‌توان گفت، اسپرت‌تر می‌کند. اما اگر به درستی به کار گرفته نشود، کل ظاهر شما را خراب می‌کند. بنابراین دانستن یک سری نکات اضافه برای استفاده از پوشت، در استایل اسپرت، برای شما قطعاً مفید خواهد بود.

در استفاده از الگوها و طرح‌ها، زیاده‌روی نکنید. شما برای اینکه به رنگ خنثی استایلتان، کمی جان ببخشید از اکسسوری‌ها استفاده می‌کنید. بنابراین در الگو و طرح، میانه‌رو باشید. در غیر اینصورت، ظاهر شما، دل را می‌زند.

بهتر است اندازه دستمال جیب شما کمتر از ۱۶ اینچ در ۱۶ اینچ نباشد. زیرا ممکن است، بصورت کامل در جیب فرو رود.

اگر از طرح‌ها استفاده می‌کنید، یک قاعده مهم را در نظر بگیرید: آن هم اینکه بهتر است طرح‌های کوچک‌تر روی لباس بزرگ‌تر، برای مثال پیراهن، باشد. سپس هر چه وسایل کوچک‌تر می‌شوند، می‌توانید از طرح‌های بزرگ‌تر استفاده کنید. با این کار، جذابیت بصری بیشتری به شما افزوده خواهد شد.

سخن آخر

استفاده از یک دستمال جیبی، همراه با کت اسپرت، راهی عالی برای متمایز شدن از جمعیت و هوشمند سازی لباس شماست. شما می‌توانید به قواعد پایبند نمانید. پوشت‌ها را با رنگ‌ها و چین‌های مختلف تست کنید تا سبک مناسب با استایل خودتان را پیدا کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا