استایل

پولوشرت چیست و چه فرقی با تی شرت دارد؟ تفاوت‌های تیشرت و پولوشرت

دنیای مد و فشن مدام در حال پیشرفت است. لباس‌های تنمان بی‌اینکه توجه کنیم در هر سال تغییرات جدی می‌کند و این موضوع باتوجه به پیشرفت صنعت مد، برای ما بسیار عادی و ملموس شده است. در این مقاله قرار است برویم به سراغ یکی از محبوب‌ترین پوشاک مردانه یعنی پولوشرت، و به تفاوت تیشرت و پولوشرت بپردازیم و ببینیم چرا این پوشاک تا این حد مورد قبول آقایان خوش‌تیپ واقع شده استپولوشرت

پولوشرت چیست؟

تیشرت‌های یقه‌داری که دارای چند دکمه هستند را پولوشرت می‌نامند. اغلب پولوشرت‌ها جنس ضخیم دارند و از چند لایه نخ ضخیم و تشکیل می‌شوند. پولوشرت‌ها در واقع لباس‌های ورزشی‌ای بودند که خیلی زود وارد بازار پوشاک شدند. به دلیل استفاده ورزشکاران از این پوشاک، اغلب به تی‌شرت تنیس یا تی‌شرت چوگان هم شهرت دارند.

تیشرت چیست؟

وقتی نام تیشرت به گوش ما می‌رسد، همه ما استایلی راحت و غیر رسمی خصوصاً در فصول و مناطق گرم را به یاد می‌آوریم، که به لحاظ شکل الگوی آن که به شکل حرف انگلیسی T است، تیشرت نامیده شده است. تیشرت‌ها بسیار متداول‌اند و دارای سابقه استفاده‌ای بسیار طولانی. امروزه همه ما با شنیدن نام تیشرت می‌دانیم از چه لباسی صحبت می‌شود.

تی شرت

تیشرت ها معمولا از پارچه‌های کشی، سبک و ارزان دوخته می‌شوند. همچنین تنوع رنگ و طرح زیاد و بسیار متنوع و به دلیل اسپرت بودن مورد توجه همه افراد قرار دارند. به تدریج، تیشرت از شکل لباس زیر‌های استفاده شده در قرن نوزدهم تغییر یافته و در اواسط قرن بیستم از لباس زیر به لباس معمولی مورد استفاده همگانی، تغییر شکل یافت.
نوع دیگر تیشرت، تیشرت یقه هفت است که دارای یقه به شکل حرف انگلیسی V است و چون به عدد هفت خودمان یقه هفت فارسی شبیه است به نام تیشرت یقه ۷ هم نامیده می‌شود. تیشرت‌های یقه هفت اگر به عنوان لباس زیرین پوشیده شوند دور یقه‌شان مشخص نمی‌شود، بر خلاف آنچه که در مورد تیشرت‌های یقه گرد دیده می‌شود.

تفاوت‌های تیشرت و پولوشرت

۱- اگر بخواهیم به اولین فرق تیشرت و پولوشرت اشاره کنیم، باید بگوییم که عمده‌ترین تفاوت آن‌ها بایکدیگر در وجود یقه است. تیشرت‌ها فاقد یقه هستند، در حالیکه پولوشرت‌ها دارای یقه برگردان یا یقه عادی هستند و با دکمه بسته یا باز می‌شوند.

تفاوت تی شرت و پولوشرت

۲- در برخی موارد ممکن است که پولوشرت‌ها جیب هم داشته باشند.
۳- اغلب پولوشرت‌ها دارای جنسی از پنبه یا نخ‌های طبیعی هستند، همچنین گاهی از ابریشم و پشم نیز در طراحی آن‌ها استفاده می‌شود. در صورتی که تیشرت‌ها غالبا از جنس پارچه‌های کشی هستند.
۴- رنگ‌بندیه پولوشرت‌ها نسبت به تیشرت‌ها محدودتر و دارای طراحی ساده‌تری نسبت به تیشرت‌ها هستند

تاریخچه تیشرت‌ها و پولوشرت‌ها

در قرن نوزدهم لباسی در زیر لباس توسط افراد پوشیده می‌شد که سرهمی بود. در ابتدا برای سهولت در پوشیدن لباس زیر یکسره به دو قسمت بالاتنه و پایین تنه تقسیم شد، قسمت بالاتنه بلندتر بود و به زیر خط کمربند می‌رسید.

چگونه با شلوار کتان می توان استایلی مدرن و جذاب داشت؟
ادامه مطلب

این لباس‌ها در اواخر قرن نوزدهم توسط معدنچیان و کشتی‌گیران به عنوان پوشش مناسب برای محیط‌های گرم استفاده شد.
تیشرت‌ها امروزه یکی از پرمصرف‌ترین لباس‌هادر تمام دنیا هستند. تاریخ استفاده از اولین تیشرت ها باز می‌گردد به زمان جنگ اسپانیا در سال‌های ۱۸۹۸ تا ۱۹۱۳، در ان زمان نیروی دریایی آمریکا از آن‌ها به عنوان لباس زیر رونمایی کرد. لباس‌هایی از جنس پنبه‌ای یقه گرد با آستین کوتاه، که زیر لباس فرم پوشیده می‌شدند. این برای ملوانان و تفنگداران دریایی در زمان کار در زیردریایی‌های اولیه و آب و هوای گرمسیری عالی بود. تیشرت‌ها خیلی زود به عنوان لباس زیربین کارگران حرفه‌های مختلف، محبوب شدند. تیشرت راحت پوشیده می‌شد و مهم‌تر اینکه به راحتی قابل شستشو و ارزان بود.

تاریخچه پولوشرت

در دهه ۱۹۵۰ که مارلون براندو در فیلم “اتوبوسی به نام هوس” یکی از آن‌ها را پوشید بیشتر مورد توجه قرار گرفت و در نهایت به عنوان مد، و رفته رفته تیشرت‌ها به پیراهن انتخابی برای پسران جوان تبدیل شدند. امروزه تیشرت یک لباس پرکاربرد برای همه سنین و در هر جنسیتی است.
در اواخر قرن ۱۹ میلادی بود که پولوشرت‌ها وارد دنیای مد و فشن شدند. در این بازه زمانی فعالیت‌های ورزشی که در فضای باز صورت می‌گرفت بسیار مورد توجه طبقه اشراف بود و پیراهن‌های چوگان هم بخشی از لباس ورزشکاران را تشکیل می‌داد. اگر به اسم پولوشرت توجه کنید، متوجه خواهید شد که از دو بخش پولو+شرت تشکیل شده است که پولو به معنای چوگان در نظر گرفته شده است. از این رو نام این لباس ورزشی کم کم بر سر زبان‌ها افتاد و طراحان صنعت مد، از این لباس به عنوان یک پوشاک جدید استفاده کردن. ژان رنه لاگوست به دلیل اینکه در بازی‌های چوگان به کروکدیل شهرت داشت، در سال ۱۹۲۷ نماد کروکدیل را روی سینه چپش قرار داد. بعد‌ها او به همراه دوستش آندره ژیله برندش را تحت عنوان لاکوست در سال ۱۹۳۳ پس از اینکه دوران حرفه‌ای تنیسش را پشت سر گذاشت، راه‌اندازی کرد و نماد کروکدیل را به عنوان لوگوی خود انتخاب کرد.

اکنون از این موضوع سالیان درازی است که می‌گذرد و پولوشرت‌ها نه تنها دیگر به استفاده‌های ورزشی محدود نمی‌شوند بلکه با انواع و اقسام برند‌های مختلف هم در بازار عرضه می‌شود.

صنعت مد و پولوشرت‌ها

حالا که فرق پولوشرت و تیشرت را دانستید باید بگویییم که صنعت مد برای پولوشرت‌ها ارزش زیادی قائل است. به این دلیل که پولوشرت‌ها در عین سادگی و جذابیت منحصربه‌فردی که دارند می‌توانند دو نوع استایل متفاوت برای اقایان به وجود آورد. از این رو آقایانی که تمایل دارند یک استایل نیمه رسمی داشته باشندف می‌توانند از این مدل پوشاک استفاده کنند. در سال‌های اخیر که صنعت مد به سوی طراحی‌های رنگی و پر از زرق و برق رفته است، پولوشرت‌ها سادگی و اصالت خودشان را حفظ کرده‌اند و برای کلاسیک پوش‌ها بهترین انتخاب ممکن است.
از این رو اگر تمایل ندارید که با مد روز و رنگ‌بندی‌های عجیب و غریب که برای سلایق خاص طراحی و به بازار روانه شده‌اند همگام شوید، بهترین راه استفاده از تیشرت‌های ساده با رنگ‌های خنثی یا پولوشرت‌ها است.

بهترین ست با شلوار مام استایل کدام است؟ +5 پیشنهاد جذاب
ادامه مطلب

پولوشرت‌ها با سابقه خاصی که در این صنعت دارند، می‌توانند انتخاب بسیار خوب و مناسبی برای اقایانی باشند که به دنبال اصالت، سادگی و ظاهری بسیار شیک هستند. همچنین توانایی ست کردن بالایی که این پوشام با انواع لباس اسپرت و رسمی دارند، باعث شده است که اقبال زیادی برای خرید پولوشرت‌ها وجود داشته باشد. در ادامه به برخی از نکات مهم برای ست کردن این مدل از تیشرت‌ها خواهیم پرداخت که برای داشتن یک استایل زیبا، جذاب و استاندارد بسیار مفید و کاربردی خواهند بود. همچنین درباره استایل کت تک با تیشرت به طور ویژه در مقاله ی دیگر صحبت کردیم که خواندن آن خالی از لطف نیست.

 ۵ نکته کلیدی که درباره ست کردن با پولوشرت باید بدانید

استایل پولوشرت

همانطور که گفتیم، پولوشرت‌ها دارای استایلی نیمه رسمی هستند و می‌توانید در قرار‌های کاری و جلسات نیمه رسمی ست کنید. اما اگر می‌خواهید از پولوشرت‌ها به عنوان یک استایل رسمی استفاده کنید، باید موارد زیر را در نظر بگیرید:

  1.  توجه داشته باشید که کفش‌های کالج و قایقی برای ست کردن با پولوشرت بهترین انتخاب ممکن هستند.
  2.  برای رسمی کردن استایلتان می‌توانید از ست کت تک با پولوشرت کمک بگیرید. چرا که پولوشرت‌ها با کت تک ساده بسیار استایل جذابی پیدا می‌کنند.
  3. اگر می‌خواهید پولوشرت را با شلوار پارچه‌ای ست کنید، حتماً بایستی شلوار راسته انتخاب کنید.
  4. انواع شلوار جین، کتان و کفش‌های کتنی ساده باعث می‌شوند تا استایل شما راحت‌تر و غیر رسمی‌تر باشد.
  5.  ست پولوشرت‌ها با لباس‌های اسپرت خیلی راحت‌تر از ست کردن ان با لباس‌های رسمی است.

نتیجه‌گیری

دانستید که پولوشرت چیست و تاریخچه پولوشرت از کجا شروع شد و به چه جایی ختم شد. همانطور که در تفاوت تیشرت و پولوشرت خواندید، جزئیات در طراحی این دو بسیار دخیل هستند. نوع پارچه و دوخت، طراحی و رنگ‌بندی، سبک و… همگی باعث شده‌اند که علی‌رغم تفاوت‌های اندک و جزئی، هر دو استایل خاصی داشته باشند. برای ظاهری جذاب و رسمی یا راحت و شیک می‌توانید از پولوشرت‌ها استفاده کنید.

از اینکه تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید، از شما سپاسگزاریم و امیدواریم که نکاتی که در این مقاله گفته شد برای شما مفید واقع شده باشد.

 

سوالات متداول

پولوشرت چیست؟

به تیشرتی که دارای یقه باشد، پولوشرت (polo shirt) گفته می شود. پلوشرت ها دارای یقه های برگردان و دکمه دار هستند که تعداد دکمه در آن ها متفاوت است.

فرق تیشرت و پولوشرت چیست؟

عمده‌ترین تفاوت تیشرت و پولوشرت در وجود یقه است. تیشرت‌ها فاقد یقه هستند، درحالیکه پولوشرت‌ها دارای یقه برگردان یا یقه عادی هستند؛ همچنین اغلب پولوشرت‌ها دارای جنسی از پنبه یا نخ‌های طبیعی هستند، در صورتی که تیشرت‌ها غالبا از جنس پارچه‌های کشی هستند.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا