اندام مختلف برای لباسخانم های چاق

افزایش اعتماد به نفس خانم‌های چاق با انتخاب درست لباس

راهنمای انتخاب لباس برای خانم های چاق

اهمیت لباس پوشیدن و خوش استایل بودن هرروز بیش‌تر از قبل می‌شود و حساسیت خانم‌ها روی انتخاب لباس‌هایی که آن‌ها را زیباتر از همیشه کند بالاتر از آقایان است. اما جالب است بدانید که این حساسیت در خانم‌های دارای اضافه زن از تمام اقشار جامعه بیش‌تر است چرا که این دسته از بانوان فکر می‌کنند به دلیل چاقی، اندانشان نقصی دارد که باید پوشیده شود و به همین دلیل در انتخاب لباس‌هایشان وسواس بیش‌تری به خرج می‌دهند.

همیشه در طول تمام ادوار، خانم‌های پلاس سایز برای انتخاب لباس و خرید آن با چالش‌های زیادی رو به رو بوده‌اند و هنین چالش‌ها که منشا برخی آن‌ها درونی و برگرفته از افکار خود آن‌ها و برخی دیگر بیرونی و ناشی از دیدگاه جامعه بوده‌است، باعث شده بود تا اعتماد به نفس این بانوان بسیار کم‌تر از سایرین باشد‌. امروزه با روشن شدن افکار عمومی، بسیاری افراد معتقد هستند که هر خانمی در هر بدنی، چه چاق و چه لاغر، زیباست و اضافه وزن نباید باعث شود تا یک خانم اعتماد به نفس پایین‌تری داشته باشد یا مورد تمسخر افراد دیگر قرار بگیرد. این روشن شدن تفکر باعث شده تا کمپانی‌های مد و پوشاک نیز به فکر تولید لباس‌های بیش‌تری برای بانوان پلاس سایز یا به اصطلاح چاق بیوفتند و سایزبندی لباس‌هایشان را گسترش دهند‌. اما همچنان موضوع انتخاب لباس مناسب برای خانم‌های چاق یک دغدغه باقی مانده است. ما در این مطلب قصد داریم تا ضمن بررسی برخی چالش‌های فکری خانم‌های چاق در انتخاب و خرید لبلس، چند نکته را به شما بگوییم تا با رعایت آن‌ها از همیشه زیباتر داشته باشید و اعتماد به نفستان بیش‌تر شود.

چالش‌های خرید لباس برای خانم‌های چاق

همانطور که گفتیم‌چالش‌های خانم‌های چاق برای لباس موشیدن هنیشه بیش‌تر از دیگران بوده است. برخی ازین چالش‌ها عبارت‌اند از:

سایز لباس‌ها

اکثر برندهایی که در زمینه‌ی تولید لباس‌های زنانه فعال هستند، پوشاک تولیدی خود را با سایزبندی محدود و طبق یک چهارچوب کلی از پیش تعیین شده به صورت سری دوزی و انبوه تولید می‌کنند. به همین دلیل معمولا پیدا کردن لباسی که برای یک خانم چاق کاملا اندازه باشد کار نسبتا سختی است که نیازمند اختصاص زمان و حوصله‌ی بیش‌تری است. اما این اصلا به این معنی نیست که خانم‌های پلاس سایز نمی‌توانند لباس مناسب پیدا کنند! این دسته بانوان برای حل این‌مشکل فقط نیاز است تا چند برند و فروشگاه خوب را که یا به طور تخصصی برای زنان چاق لباس تولید می‌کنند و یا سایزبندی لباس‌هایشان کامل‌تر است شناسایی کرده و اکثر خرید هایشان را از همین برندها انجام دهند تا دیگر پیدا کردن لباس عالی برایشان نه تنها سخت نباشد بلکه از خرید خود لذت هم ببرند.

سایز بزرگلباس برای خانم های چاق

زیبایی لباس‌ها

بعد از پیدا کردن لباسی که از نظر سایز مناسب باشد، این دغدغه برای خانم‌های تپل مطرح می‌شود که آیا لباسی که پیدا کرده است به حد کافی شیک و زیبا هست یا خیر؟ به طور کلی تولیدی‌های پوشاک خانم‌ها معمولا زیباترین لباس‌هایشان را در سایزهای کوچک و نرمال تولید می‌کنند و عموما لباس‌های خیلی زیبا سایزبندی کوچک‌تری دارند اما این موضوع نیز دلیل خوبی برای نگرانی این خانم‌ها نیست جرا که اولا طی سال‌های اخیر برندهایی ایجاد شده اند که فقط مختص خانم‌های پلاس سایز لباس تولید می‌‌کنند و ثانیا این‌که دانستن برخی نکات نی‌تواند کمک کند تا خانم‌ها با ساده‌ترین لباس‌ها بهترین استایل‌ها را ایجاد کنند.

لباس سبز سایز بزرگ برای خانم چاق
تناسب لباس‌ها با فرم بدن

در اصول کلی لباس پوشیدن و استایل‌کردن پوشاک، توجه به فرم بدنی و انتخاب آیتم‌های یک استایل بر این اساس حرف اول را می‌زند و در نظر گرفتن فرم اندام در خرید لباس تنها مختص به خانم‌های چاق نیست.
حال فرم بدنی چیست؟ هیکل افراد مختلف با یکدیگر متفاوت است و هیچ اندامی مطلقا شبیه اندام یک شخص دیگر نیست. عرض قسمت‌های مختلف بدن به آن فرم های متنوعی نی‌دهد که برخی از رایج‌ترین فرم‌های بدنی به شکل‌های زیر هستند‌:

آقایان قد کوتاه چه بپوشند؟
ادامه مطلب

گلابی شکل:

در این فرم بدنی، عرض میان تنه و بالاتنه از پایین تنه بیش‌تر است و یک حالت گرد به اندام فرد می‌دهد به همین دلیل به این فرم بدنی، سیبی شکل یا دایره‌ای می‌گویند. خانم‌هایی با این اندام، عموما شکم چاقی دارند. اما سایر قسمت‌های بدنشان مانند بخش باسن و سینه نیز چاق است و به همین دلیل پاها لاغر و قسمت بالایی بدن تپل و گرد است.
گلابی شکل: در این خانم‌ها، عرض پایین‌تنه و باسن از میان‌تنه و بالاتنه بیش‌تر است و به همین دلیل هیکل حالتی شبیه به گلابی به خود می‌گیرد‌. به این دسته اندام‌ها مثلثی شکل نیز گفته می‌شود.
مستطیلی: خانم‌هایی با فرم بدنی مستطیلی در واقع هیچ خط کمر مشخصی ندارند. عرض تمام قسمت‌های اندام این خانم‌ها تقریبا به یک اندازه است و به همین دلیل کمر طبق روال عادی، باریک‌ترین قسمت اندام خانم نیست.
مثلث وارونه: خانم‌هایی با این فرم اندان دقیقا نقطه‌ی مقابل خانم‌هایی با فرم بدنی مثلثی هستند یعنی عرض بالاتنه در این بانوان از عرض میان‌تنه و پایین تنه به شکل مشهودی بیش‌تر است و به همین دلیل اندام به شکل یک مثلث وارونه دیده می‌شود.
لوزی: این دسته از خانم‌ها در قسمت شکم و میان‌تنه بیش‌ترین تجمع چربی را دارند و بالاتنه و شانه‌ها و پایین‌تنه و پاها به شکل محسوسی باریک‌تر از قسمت میانی بدن است به همین دلیل بدن یک حالتی شبیه به لوزی عمودی به خود می‌گیرد.
ساعت شنی: ایده آل‌ترین فرم بدنی برای خانم‌ها، فرم بدنی ساعت شنی است‌. در این نوع اندام، فارق از چاق یا لاغر بودن فرد، چربی بدن به صورت متوازنی در بدن پخش شده است به شکلی که بالاتنه و پایین‌تنه عرض نسبتا یکسانی دارند و میان‌تنه باریک‌ترین قسمت بدن است و نسبت به دو بخش دیگر عرض کمتری دارد.
حال که با انواع فرم بدنی آشنا شدیم باید بدانید که انتخاب لباس درست می‌تواند تمام این اندام‌ها را متناسب‌تر و زیباتر نشان دهد. برای رفع این چالش نیز فقط کافیست تا خانم‌های چاق علاوه بر شناخت فرن بدنی‌شان، به نکات استایل‌کردن لباس با توجه به فرم بدن را بدانند.

شناسایی فرم بدنی مختلف خانم ها

 

حال قصد داریم تا در ادامه‌ی مطلب چند نکته را به شما بگوییم تا خوش‌تیپ تر از همیشه باشید.
نکاتی که خانم‌های چاق با رعایت آن‌ها اعتماد به نفس بیش‌تری خواهند داشت
متناسب با سایزتان لباس بخرید
این‌که شما اضافه وزن دارید اصلا توجیح خوبی برای این‌که لباس‌های خیلی تنگ یا خیلی گشاد بپوشید نیست! لباس خیلی تنگ تمام عیوب اندام شما را با شدت بیش‌تری نمایان می‌کند و لباس خیلی گشاد هم می‌تواند شما را شلخته و البته چاق‌تر از حالت واقعیتان نشان دهد. بنابراین هنیشه لباسی را تهیه و استفاده کنید که کاملا اندازه و فیت تنتان باشد.

خانم چاق با لیاس راه راه

لباس با کیفیت بپوشید
این‌که شما یک لباس بخرید که کیفیت بالایی دارد و بتوانید مدت بیش‌تری در استایل‌های متفاوت از آن استفاده کنید، خیلی بهتر از این است که تعداد زیادی لباس بی کیفیت بخرید. لباسی که کیفیت دوخت و پارچه‌ی آن بالا باشد قطعا شیک‌تر و شکیل‌تر است و استایل شما را گران، زیبا و مرتب نشان می‌دهد و هیچ چیزی به اندازه‌ی این موارد اعتناد به نفس شما را بالا نخواهد برد.

راهنمای کامل لباس پوشیدن افراد چاق
ادامه مطلب

خانم چاق خوشتیپ با پیراهن سفید

متناسب با فرم بدنی‌خود لباس بخرید
پیش‌تر به انواع فرم بدنی اشاره کردیم. این نکته که شما فرم بدنی خود را دقیقا بشناسید و بدانید باید چگونه لباس بپوشید تا آن را متناسب نشان دهد بسیار مهم‌است‌. در حقیقت یک اصل کلی برای لباس پوشیدن بر اساس فرم اندام مطرح است: توجه‌ها را از نقاط ضعف اندامتان بردارید و به نقاط قوت هیکلتان جلب کنید! این قانون کلی برای تمام فرم‌های بدنی جوابگو است. برای مثال در اندام سیبی شکل نقطه ضعف اندام میان‌تنه‌ی درشت آن است. خانم‌هایی با این فرم بدنی باید با کاور کردن این قسمت اندامشان را متناسب‌تر نشان دهند. مثلا این دسته خانم‌ها می‌توانند از دامن‌های کمی کلوش با کمر بلند استفاده کنند و در قسمت کمر از یک کمربند پهن استفاده کنند. این کار باعث می‌شود تا پایین‌تنه پرتر و میان‌تنه لاغرتر دیده شود و در نتیجه اندام متناسب و زیباتر به چشم بیایو. سایر اندام‌ها نیز با کمک همین اصل می‌توانند با لباس‌پوشیدن درست اعتماد به نفسشان را بالا ببرند.

انتخاب رنگ مناسب لباس خانم های چاق

در انتخاب رنگ وسواس به خرج دهید
هر خانمی با هر اندامی مختار است تا هر رنگی را که دلش میخواهد و بیش‌تر دوست دارد در استایل‌هایش استفاده کند اما طبق قوانین مد و رنگ‌شناسی، برخی رنگ‌ها این توانایی را دارند تا با ایجاد خطای دید و تغییر در نحوه‌ی انعکاس نور، شما را لاغرتر از آن‌چه که هستید نشان دهند. این رنگ‌ها، رنگ‌های تیره هستند. رنگ تیره شامل تمام رنگ‌ها در طیف تیره‌ی آن‌ها است و نیاز نیست فقط:مشکی بپوشید. اما در حالت کلی استفاده از این رنگ‌ها به صورت مونوکروم یا رنگ غالب در استایلتان، می‌تواند شما را کشیده، لاغر و متناسب نشان دهد.

خانم چاق با لباس مشکی یکدست

تاثیر پترن‌ها در چاق یا لاغر دیده شدنتان را جدی بگیرید
در سال جدید، استفاده از لباس‌هایی با پترن‌های مختلف مانند چهارخانه، راه راه، پلنگی، گورخری، پوست ماری و طرح‌های گلدار بسیار ترند هستند و چاقی نباید شما را از ترندها دور کند. فقط باید هنگام انتخاب این طرح‌ها کمی دقت کنید. طرح‌های درشت و گل‌های بزرگ و بُلد روی لباس می‌توانند شما را چاق‌تر از حالت عادی نشان دهند. بنابراین هنگام لباس‌های طرح و گل‌دار به سراغ آن‌هایی بروید که طرح‌های ریزتر دارند. همچنین اگر قصد استفاده از لباس‌های راه راه را دارید، راه راه‌های عمودی برای شما مناسب‌تر هستند چرا که راه‌راه‌های افقی شما را پهن و چاق نشان می‌دهند اما عمودی‌ها شما را لاغرتر و قد بلندتر نشان می‌دهند و این دقیقا همین چیزی است که شما برای بالا رفتن اعتماد به نفستان نیاز دارید!

لباس خال خالی زن چاق

از اکسسوری ها غافل نشوید
برای این‌که استایلتان زیباتر و شیک‌تر از همیشه باشد و اعتماد به نفستان بیشتر باشد سعی کنید همیشه از اکسسوری‌های مناسب با استایلتان استفاده کنید. اکسسوری هایی مانند کیف‌، زیورآلات، عینک و حتی اکسسوری‌هدی مو می‌توانند در شکل نهایی استایل شما بسیار تاثیرگذار باشند.

زن چاق با اعتماد به نفس بالا

به خودتان ایمان داشته باشید!
بهترین لباس‌ها، با متناسب‌ترین مدل‌ها و بالاترین کیفیت.ها از برترین برندهای جهان هم نمی‌توانند شما را زیبا کنند اگر شما به خودتان ایمان نداشته باشید. بهترین آرایش برای یک خانم اعتماد به نفس او است پس سعی کنید همیشه با هر ظاهر و اندامی که هستید خودتان را دوست داشته باشید تا در نظر دیگران نیز دوست داشتنی باشید.

موارد گفته شده مهم‌ترین نکاتی بود که رعایت آن‌ها به هر خانم پلاس سایزی کمک می‌کند تا با داشتن استایل بهتر اعتماد به نفس بیشتری داشته باشد. اگر شما هم یک خانم تپل هستید و نمی‌دانید لباس‌های متناسب خودتان را از کجا تهیه کنید که کیفیت بالایی داشته باشد، می‌توانید به فروشگاه آنلاین گراد رفته و هر لباسی که نیاز دارید را با بالاترین کیفیت از گراد تهیه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا