استایل

استایل ماکسیمال چیست؟ همه چیز درباره استایل ماکسیمال

استایل ماکسیمال از جمله استایل‌های محبوب هست. این استایل در دوره‌های مختلف وجود داشته، با این تفاوت که در برخی از این دوره‌ها بیشتر مورد استفاده قرار می‌گرفته است. در برخی ایام دیگر هم عوامل مختلف نظیر عوامل فرهنگی و سیاسی سبب می‌شده تا این استایل کمتر مورد توجه قرار بگیرد. استایل ماکسیمال به استایل‌هایی گفته می‌شود که در آن‌ها به صورت حداکثری از اکسسوری استفاده شده است.

از دیگر خصوصیات بارز استایل ماکسیمال می‌توان به پوشیدن چند لایه لباس با رنگ‌های شاد و به اصطلاح جیغ اشاره کرد. در دنیای مد و فشن ماکسیمال را نقطه مقابل استایل مینیمال می‌دانند.

در این مقاله قصد داریم تا به توضیح بیشتر در خصوص معنی ماکسیمال بپردازیم. با ما همراه باشید تا همه چیز را در مورد این استایل بدانید و با تاریخچه استایل ماکسیمال بیشتر آشنا شوید.

معنی ماکسیمال:

معنی ماکسیمال

در معنای هنری از ماکسیم یا ماکسیمال به عنوان یک فلسفه و حرکت انتقادی یاد می‌کنند که در مقابل مینیمال قرار دارد. ماکسیمال زیبایی را در افراط و تفریط می‌بیند. در لغت عبارت ماکسیمالیسم را مرتبط به رمان‌های پست مدرن می‌دانند. رمان‌هایی نظیر نوشته‌های دیویو والاس و توماس پینچون که در آن‌ها بخش زیادی از داستان به انحرافات و بزرگ نمایی‌ها اختصاص داده شده است.

به طور کلی لغت ماکسیمال می‌تواند به هر پدیده‌ای که از حالت تعادل خارج شده و دچار زرق و برق زیاد است تعلق بگیرد.

تفاوت ماکسیمال و مینیمال:

تا این قسمت از متن با ویژگی‌های استایل ماکسیمال آشنا شدید. دانستید که ویژگی اصلی این استایل شلوغ بودن و طرح دار بودن آن است. بهتر است بدانید در دنیای مد و فشن استایل ماکسیمال نقطه مقابل استایل مینیمال است. از استایل مینیمال به عنوان یک استایل ساده و هنری یاد می‌شود‌.

استایل مینیمال برعکس استایل ماکسیمال فارغ از هر گونه پیچیدگی و شلوغی است. همین عامل سبب شده تا بتوان این دو استایل را نقطه مقابل یکدیگر دانست. بیشتر لباس‌هایی که دارای رنگ‌های سفید یا مشکی هستند، در سبک مینیمال جای دارند. ناگفته نماند که زیبایی‌شناسی در استایل مینیمال تنها به رنگ‌های سفید و مشکی ختم نمی‌شود. استایل مینیمال به طور گسترده‌ای به طیف اجتماعی بستگی دارد.

جالب است بدانید که این استایل می‌تواند بر روی صنعت تأثیر بگذارد، یا اینکه از آن تأثیر بپذیرد. در خصوص تفاوت استایل ماکسیمال با مینیمال بهتر است بدانید که در استایل ماکسیمال بیشتر زرق و برق لباس مورد توجه است در صورتی که استایل مینیمال بیشتر به راحتی بودن لباس و کاربرد آن توجه می‌کند. از دیگر مواردی که می‌توان گفت تفاوت استایل ماکسیمال با استایل مینیمال است، این موضوع می‌باشد که طراحان استایل مینیمال بیشتر بر روی طراحی الهام گرفته شده از اشکال هندسی در غالب تک رنگ کار می‌کنند.

بهترین موقعیت هایی که می توان کت و شلوار پوشید؛ کجاست؟!
ادامه مطلب

تاریخچه استایل ماکسیمال:

تاریخچه استایل ماکسیمال

در دنیای مد و فشن هر استایل و سبکی تاریخچه خاص خود را دارد. جریان‌های سیاسی، اقتصادی و فکری می‌توانند در به وجود آمدن استایل‌های مختلف مؤثر باشند. اگر شما علاقمند به هنر و هنرمندان هستید، حتماً نام هنرمندان برجسته نظیر نظیر روکوکو و باروک را شنیده‌اید. این افراد هم در نوع پوشش خود سبک خاص خود را داشته‌اند که به تدریج آن به یک سبک کلی و جهانی تبدیل شده است.

کارشناسان حوزه مد و فشن با تحقیق در خصوص استایل ماکسیمال و پیدایش آن به این نتیجه رسیده‌اند که ماکسیمال از ابتدا وجود داشته با این تفاوت که در برخی از دهه‌ها دلایلی سبب استفاده بیشتر از آن می‌شده است.

ویژگی استایل ماکسیمال:

اگر قصد استفاده از استایل ماکسیمال را دارید، بهتر است بدانید که هیچگونه محدودیتی برای انتخاب و استفاده از اکسسوری وجود ندارد. تنها لازم به توضیح است که استفاده از اکسسوری‌هایی با رنگ‌های شاد و سبک شلوغ سبب می‌شود تا اصالت این سبک حفظ شود.

در ادامه بیشتر در خصوص اینکه چگونه استایل ماکسیمال داشته باشیم؟ صحبت میکنیم.

ویژگی استایل ماکسیمال

بیشتر لباس‌های چند لایه مورد توجه سبک ماکسیمال قرار دارد. در خصوص جنس لباس محدودیت خاصی وجود ندارد و شما از هر جنس پارچه‌ای می‌توانید استفاده کنید. پوشیدن لباس‌های چند لایه در تابستان ممکن است ایده بسیار جالب و کاربردی نباشد. به همین دلیل بیشتر افراد استایل ماکسیمال را بیشتر مناسب برای فصول سرد سال می‌دانند که پوشیدن لباس‌های چند لایه امکان‌پذیر باشد.

استایل ماکسیمال شرایطی را فراهم کرده تا اشخاص برای انتخاب لباس بتوانند از کودک درون خود استفاده کنند‌. به عنوان مثال یک تیشرت با طرح فانتزی مورد نظر شما می‌تواند استایل شما را جذاب‌تر کند. در ادامه چند نمونه استایل ماکسیمال آورده شده است.

استایل ویمسیکال:

استایل ویمسیکال

یکی از زیر مجموعه‌های استایل ماکسیمال محسوب می‌شود که مهمترین ویژگی آن استفاده از لباس‌هایی با رنگ زمینه سفید است. لباس‌های استفاده شده برای استایل ویمسیکال روشن بوده و طرح‌های شلوغ و شاد بر روی خود دارند. به طور کلی می‌توان گفت لباس‌هایی با رنگ‌های تیره به هیچ عنوان در این استایل جایی ندارند و یک استایل روشن و شاد محسوب می‌شود.

استایل تینیجری:

از دیگر زیر مجموعه‌های استایل ماکسیمال می‌توان به استایل تینیجر اشاره کرد. ویژگی بارز این استایل استفاده از تیشرت یا پیراهن‌هایی هست که دو رنگ دارند. به عنوان مثال تیشرتی که دارای دو رنگ قرمز و زرد است، می‌تواند برای این استایل مناسب باشد.

استایل تینیجر

در خصوص شلوار برای ست کردن در استایل تینیجر محدودیت خاصی وجود ندارد. بهتر است برای این استایل از شلوار‌هایی استفاده کنید که زیاد تنگ یا زیاد گشاد نباشد. استفاده از اکسسوری‌های شاد می‌تواند استایل شما را تکمیل کند.

استایل بر اساس فرهنگ منطقه‌ای:

یکی از انعطاف‌پذیر‌ترین انواع استایل ماکسیمال استایل بر اساس فرهنگ منطقه‌ای است. در این نوع استایل محدودیت خاصی وجود ندارد و شما می‌توانید بر اساس فرهنگ منطقه‌ای که در آن زندگی می‌کنید لباس‌های مناسب را انتخاب کنید. به عنوان مثال اگر در منطقه محل زندگی شما پارچه‌های سنتی خاصی وجود دارد، می‌توانید استایل خود را با آن تکمیل کنید. به طور کلی یکی از ویژگی‌های اصلی این استایل شلوغی و پر طرح بودن آن است. اکسسوری مناسب برای این استایل هم گردنبد‌های بلند و دستبند‌های سنتی است.

چگونه خرید کنیم؟
ادامه مطلب

انواع استایل ماکسیمال

استایل خیابانی: یکی از زیر مجموعه‌های استایل ماکسیمال که برای استفاده روزانه بسیار مناسب است. شما می‌توانید برای رفتن به بیرون از خانه از استایل خیابانی استفاده کنید. در این نوع استایل می‌توانید از نظر شخصی خود استفاده کرده و بنا بر سلیقه خود لباس‌ها را با یکدیگر ست کنید.

رنگ‌های مناسب استایل ماکسیمال:

همانگونه که توضیح داده شد، استایل ماکسیمال به چند لایه بودن لباس‌ها، استفاده زیاد از اکسسوری و رنگ‌های شاد خود معروف است‌. در این قسمت به توضیح بیشتر در خصوص این سؤال که چگونه استایل ماکسیمال داشته باشیم؟ می‌پردازیم.

به طور کلی می‌توان گفت طرفداران سبک ماکسیمال زیبایی و جذابیت را در شلوغی می‌بینند. از جمله اجزای این استایل شلوغ می‌توان به کیف‌های بزرگ، عینک‌های رنگی، ساعت، دستبند، انگشتر و. . اشاره کرد. اگر شما هم جز طرفداران سبک ماکسیمال هستید، حتماً متوجه شده‌اید که برای این استایل برخی از رنگ‌ها کاربرد بیشتری دارند، از جمله رنگ‌های مناسب استایل ماکسیمال می‌توان به رنگ‌های قرمز، بنفش، آبی و زرد اشاره کرد. از طرفی دیگر با توجه به شلوغی مورد انتظار طرفداران ماکسیمال می‌توان به استفاده از رنگ‌های نئونی اشاره کرد.

رنگ‌های مناسب استایل ماکسیمال

به طور کلی رنگ‌هایی براق که توجه بیشتری به خود جلب می‌کنند هم می‌توانند از جمله رنگ‌های مناسب استایل ماکسیمال محسوب شوند. جدای از رنگ لباس جز اصلی و مهم دیگری که استایل ماکسیمال دارد، استفاده از اکسسوری در آن است.

چگونه استایل ماکسیمال داشته باشیم؟

استایل ماکسیمال زنانه را می‌توان یک استایل شلوغ و طرحدار با رنگ‌های شاد دانست. در این استایل شما مجاز هستید تا از لباس‌های رنگی به صورت چند لایه استفاده کنید. چند لایه بودن لباس‌ها سبب شده تا استایل ماکسیمال زنانه بیشتر در فصول سرد سال پیشنهاد شود‌.

چگونه استایل ماکسیمال داشته باشیم؟

همانگونه که می‌دانید استایل ماکسیمال تنها به پوشیدن لباس‌های شاد و رنگی ختم نمی‌شود‌. بخش مهم دیگر آن استفاده از اکسسوری است. خانم‌ها می‌توانند برای تکمیل استایل ماکسیمال خود از اکسسوری‌های متنوع نظیر عینک، گردنبند، دستبند و… استفاده کنند. تنها اصل مهم این استایل رنگی بودن و شاد بودن آن است.

استایل ماکسیمال مردانه نیز شبیه به استایل ماکسیمال زنانه بوده و ویژگی برجسته آن، پوشیدن لباس‌های طرحدار و شلوغ است. به عنوان مثال در یک استایل ماکسیمال مردانه شما می‌تواید از پیراهن‌های گلدار به همراه عینک و کروات‌های رنگی استفاده کنید. یا اینکه استایل خود را با دستبند یا گردنبند تکمیل کنید.

استایل ماکسیمال مردانه

به عنوان سخن پایانی …

باید گفت در این مقاله به توضیح بیشتر در خصوص استایل ماکسیمال پرداختیم. دانستید که این استایل

شامل لباس‌هایی با رنگ‌های جیغ می‌شود، که به همراه اکسسوری مورد استفاده قرار می‌گیرند. برای استایل ماکسیمال شما محدودیت انتخاب ندارید، تنها نکته‌ای که باید به آن توجه کند، پوشیدن لباس‌های شاد و رنگی به صورت چند لایه همراه با اکسسوری‌های شلوغ است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا