اکسسوری ها

کفش‌های زنانه چه مدل‌هایی هستند؟ مدل های کفش زنانه + عکس

کفش، از جمله اجناسی است که همواره استفاده زیادی داشته است. به طور کلی وقتی حرف از انواع کفش زنانه به میان می‌آید، با تنوع بسیار زیادی از کفش روبرو می‌شویم. کفش‌های زنانه نه تنها از نظر جنس با یکدیگر تفاوت‌هایی دارند، بلکه تفاوت در طرح و شکل آن‌ها نیز سبب تنوع بیشتر آن‌ها شده است.

در برخی موارد وجود انواع کفش مجلسی زنانه، یا انواع کفش اسپرت زنانه انتخاب را برای شما سخت‌تر می‌کند. به طور مثال در این خصوص انتخاب اینکه چه نوع کفشی را با چه لباسی بپوشید ممکن است گیج‌کننده باشد.

به این منظور که همواره انتخاب بهتری داشته باشید، باید اطلاعات بیشتری در مورد انواع کفش زنانه و اسم انواع کفش زنانه کسب کنید، تا متناسب با کاربرد‌های هر کدام آن‌ها انتخاب بهتری داشته باشید.

در این مقاله با ما همراه باشید تا اطلاعات بیشتری در خصوص مدل‌های مختلف کفش زنانه کسب کرده و با مکان‌های مناسب برای استفاده هر کدام از آن‌ها بیشتر آشنا شوید.

کفش زنانه غیر رسمی:

در ابتدا بهتر است با مفهوم کفش زنانه غیر رسمی بیشتر آشنا شوید. کفش زنانه غیر رسمی به آن دسته از کفش‌های زنانه‌ای گفته می‌شود که متناسب برای استفاده روزانه هستند. این کفش‌ها گزینه مناسبی به منظور ست کردن با لباس‌های راحتی بوده و یک استایل ساده و شیک را به شما می‌بخشند. لازم به توضیح است که تنها کفش‌های راحتی در تقسیم‌بندی کفش غیر رسمی قرار نمی‌گیرند.

نام انواع کفش زنانه

از انواع کفش مجلسی زنانه نیز می‌توان به عنوان کفش غیر رسمی یاد کرد. ناگفته نماند که این تقسیم‌بندی بیشتر شامل کفش‌هایی می‌شود که لژ دار بوده و پاشنه آن‌ها خیلی بلند نیست! این دسته از کفش‌های مجلسی راحت‌تر بوده به همین دلیل در دسته‌بندی کفش‌های راحتی یا همان کفش‌های غیر رسمی قرار می‌گیرند. کفش‌های لژ دار زنانه یک گزینه بسیار مناسب برای خانم‌هایی هست، که دوست دارند قد بلندتر به نظر برسند، با این حال تمایلی به پوشیدن کفش‌های پاشنه بلند که دارای پاشنه‌های باریک هستند، ندارند. ( اگر دوست دارید در رابطه با استایل خانم های قد کوتاه بیشتر بدانید ، حتما مطلب مرتبط با این موضوع را در سایت مطالعه کنید)

هر چه لژ کفش کم‌تر باشد، کفش راحتی بیشتری برای پا دارد. بنابراین می‌توان گفت کفش لژ دار یک گزینه مناسب برای جایگزینی کفش‌های پاشنه بلند زنانه است.

کفش‌های پاشنه تخت:

یکی دیگر از اسم انواع کفش زنانه که ممکن است شما هم آن را زیاد شنیده باشید، کفش پاشنه تخت است. مدل این کفش با توجه به اسم آن به راحتی قابل حدس است. کفش‌هایی با پاشنه‌های تخت که آن‌ها را می‌توان بهترین گزینه برای استفاده روزمره دانست. کفش‌های پاشنه تخت راحت بوده و هیچ مشکلی برای پا ایجاد نمی‌کنند. تنوع کفش‌های پاشنه تخت انتخاب را برای شما آسان‌تر کرده و می‌توان گفت با هر سلیقه‌ای می‌توانید کفش پاشنه تخت مورد نظر خود را پیدا کنید.

کفش پاشنه تخت

اگر راحتی پا را دوست داشته، با این وجود علاقه‌ای به پوشیدن کفش‌های پاشنه تخت ندارید پیشنهاد ما به شما کفش‌های پارچه‌ای است. کفش‌های پارچه‌ای را می‌توان از جمله انواع کفش اسپرت زنانه دانست. کفش‌های پارچه‌ای با وجود راحت بودن یک گزینه مناسب برای استفاده روزانه هستند‌. این دسته از کفش‌ها نیز تنوع بالایی دارند و در رنگ‌های مختلف تولید می‌شوند در نتیجه به آسانی می‌توانید آن‌ها را با لباس خود ست کنید‌. ناگفته نماند که پوشیدن کفش‌های پارچه‌ای با شلوار جین رواج بیشتری دارد.

کفش ورزشی زنانه:

به جرات می‌توان گفت یکی از پرکاربردترین انواع کفش زنانه، کفش ورزشی زنانه بوده که برای پیاده روی زنانه بسیار مناسب است. طراحی این کفش‌ها به گونه‌ای است که هنگام ورزش و پیاده روی کمترین فشار به پا‌های شما وارد شده در نتیجه کمتر خسته می‌شوید. استفاده از کفش‌های ورزشی برای ورزش کردن و پیاده روی زنانه تنها یکی از کاربرد‌های این کفش‌های زیبا و کاربردی است، اگر شما اهل ورزش یوگا هستید، پوشیدن کفش‌های ورزشی زنانه را فراموش نکنید.

کفش ورزشی زنانه

کفش‌های ورزشی زنانه راحتی زیادی دارند و هنگام ورزش کمترین فشار را به پا‌های شما وارد می‌کنند. این موضوع در حالی است که هنگام خرید کفش ورزشی دقت کرده و کفشی را انتخاب کنید که سایز آن متناسب با سایز پای شما باشد. کفش ورزشی بزرگتر یا کوچک‌تر می‌تواند مشکلاتی را برای شما ایجاد کند.

کفش رسمی زنانه:

یکی دیگر از انواع کفش زنانه، کفش رسمی زنانه بوده که بیشتر متناسب با استایل‌های رسمی هستند. کفش رسمی زنانه از تنوع بالایی برخوردار هست و کفش بروگ یکی از انواع آن است. برخی تصور می‌کنند کفش بروگ مخصوص آقایان هست، اما بهتر است بدانید کفش بروگ هم در مدل‌های زنانه تولید می‌شود.کفش رسمی زنانه

کفش بروگ را می‌توان یک کفش پاشنه تخت معرفی کرد که ظاهر آن رسمی‌تر از کفش‌های پاشنه تخت است. بیشتر کفش‌های بروگ موجود در بازار از جنس چرم هستند و بیشتر در رنگ‌های مشکی و قهوه‌ای تولید می‌شوند. از دیگر مدل‌های کفش رسمی زنانه می‌توان به چکمه‌های زنانه اشاره کرد. چکمه‌ها نیز از تنوع طرح و رنگ بالایی برخوردار هستند و بیشتر در فصول سرد سال مورد استفاده قرار می‌گیرند.

کفش پاشنه بلند:

کفش‌های پاشنه بلند خود دارای تنوع زیادی هستند:

باید و نبایدهای مهم در انتخاب کراوات رسمی برای جلسات
ادامه مطلب

۱- اولین مدل آن‌ها که عموماً با آن آشناییم پامپ نام دارند، این کفش‌ها معمولاً نوک کوتاه دارند و نهایتاً پاشنه آن‌ها ۸ سانتی‌متر است. اکثر خانم‌ها یک نمونه از آن را دارند. این مدل را هم می‌توان در مهمانی رسمی و هم غیر رسمی استفاده کرد. البته برخی به عنوان کفش روزانه هم از این مدل می‌پوشند.

کفش پاشنه بلند زنانه

۲- مدل دیگر کفش پاشنه بلند کفش‌های استیلتو هستند، این کفش‌ها پاشنه‌های بسیار بلند و تیزی دارند که بلندی پاشنه آن‌ها به بیست سانتی‌متر هم می‌رسد. این کفش‌ها فقط برای مراسم رسمی استفاده می‌شوند.

کفش پاشنه بلند

۳- مدل دیگر کفش‌های پاشنه بلند با بند دور مچ پا هستند. معمولاً در مراسم رسمی استفاده می‌شوند ولی گاهی برای مهمانی‌های غیر رسمی یا استفاده روزانه هم استفاده می‌شوند.

کفش پاشنه بلند

۴- کفش پاشنه کوتاه kitten heels در واقع کفش‌هایی هستند که هر چند در این دسته‌بندی قرار دارند ولی پاشنه آن‌ها بسیار کوتاه است و در همه جا قابل استفاده هستند.

کفش پاشنه کوتاه

۵- کفش‌های پاشنه بلند مخروطی نوع دیگری از کفش‌های پاشنه بلند هستند، که اسم خود را از شکل پاشنه خود گرفته‌اند. این کفش‌ها نیز بسته به جنس، طرح و اندازه پاشنه‌شان در مناسبت‌ها و مکان‌های مختلف قابل استفاده هستند.

کفش پاشنه بلند مخروطی

شاید اگر بگوییم کفش‌های پاشنه بلند بیش از بیست مدل گوناگون هستند برای شما هم جالب باشد مانند، کفش‌های پاشنه یکسره، پشت‌بندی، لژدار، جلوباز، پاشنه قرقره‌ای، پاشنه مربعی، پاشنه فلر، پاشنه بلوکی، کفش‌های پاشنه بلند کاما، کفش‌های مدل کوبایی، کفش‌های پاشنه بلند آکسفورد، کفش‌های پاشنه فرانسوی و …

انواع کفش پاشنه بلند

کفش اسنیکر زنانه:

یکی دیگر از کفش‌های زنانه کاربردی و محبوب کفش اسنیکر زنانه است. این مدل کفش خود از تنوع بالایی برخوردار می‌باشد. به عنوان مثال کفش اسنیکر معمولی خود یکی از انواع محبوب آن است. کفش‌های اسنیکر زنانه معمولی همان کفش‌های کتانی هست که ممکن است شما هم در جا کفشی خود داشته باشید.

کفش اسنیکر زنانه

راحتی زیاد این کفش از جمله مهمترین دلایل محبوبیت آن است. به کفش‌های اسنیکر زنانه معمولی کفش‌های اسنیکر ساق کوتاه هم گفته می‌شود که در مقابل کفش‌های اسنیکر ساق بلند قرار می‌گیرند. اسنیکر‌های ساقه بلند در مقایسه با انواع ساقه کوتاه، رویه بلندتری دارند. معمولاً ارتفاع آن‌ها تا مچ و در برخی موارد بالاتر از مچ است. این کفش‌ها از نظر ظاهری شیک هستند و می‌توانید آن‌ها را با استایل‌های مختلف خود ست کنید.

کفش چسبی زنانه:

کفش چسبی زنانه از دیگر مدل‌های محبوب و رایج کفش زنانه است. این مدل از کفش‌ها را می‌توان در دسته‌بندی کفش‌های روزمره و ورزشی قرار داد، علت نامگذاری آن‌ها هم ظاهر این دسته از کفش‌ها است.

کفش چسبی زنانه

کفش‌های چسبی زنانه بر روی خود دو یا چند چسب پهن دارند که علاوه بر زیبایی ظاهری سبب می‌شود تا هنگام راه رفتن راحتی بیشتری داشته باشید‌. اگر تمایلی به پوشیدن کفش‌های بند دار ندارید، کفش چسبی بهترین گزینه برای شما است.

 سخن پایانی

به عنوان سخن پایانی باید گفت در این مقاله به توضیح بیشتر در خصوص انواع کفش زنانه پرداختیم. دانستید که کفش‌های زنانه از تنوع بالایی برخوردار بوده و هر یک از آن‌ها کاربرد‌های خاص خود را دارند و با لباس‌های خاصی ست می‌شوند. اگر تمایل به داشتن یک استایل شیک دارید، بهتر است انواع کفش زنانه را شناخته و در هر موقعیت از کفش مناسب استفاده کنید. ناگفته نماند که موارد گفته شده تنها چند مورد از انواع کفش زنانه هستند و تنوع کفش زنانه بیشتر است.

چگونه پیراهن را با کراوات مردانه ست کنیم؟
ادامه مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا