کت و شلوار

کت و شلوار دامادی: از اصول انتخاب تا نحوه ست کردن

کت شلوار دامادی از مهم‌ترین لباس‌هایی است که آقایان در طول زندگی خود استفاده می‌کنند. شب عروسی شبی بسیار به یاد ماندنی و خاطره‌انگیز است و انتخاب لباس عروس و داماد از مهم‌ترین کار‌های شب عروسی است. انتخاب کت و شلوار دامادی می‌تواند کاملاً بر اساس سلیقه و میزان بودجه عروس و داماد صورت گیرد، اما توجه به نکات مهم خرید این لباس می‌تواند به شما در داشتن انتخابی زیبا و ماندگار کمک کند.

در ادامه با ما همراه باشید تا مهم‌ترین نکات برای انتخاب و ست کردن کت شلوار دامادی را بررسی کنیم.

بهترین مدل برای کت و شلوار دامادی

امروزه تنوع بسیار بالایی از کت شلوار‌ها با طرح و پارچه‌های زیادی در بازار وجود دارد. همین امر انتخاب کت شلوار دامادی را برای افراد سخت کرده و بسیاری از اوقات نمی‌توانند مدل مناسب را پیدا کنند.

کت و شلوار دامادی

برای انتخاب بهترین کت شلوار حتماً به نکات زیر توجه داشته باشید. کت شلوار باید بر اساس اندام و هیکل فرد انتخاب شده و بتواند تا حد ممکن نقص‌های موجود را برطرف کند.

۱- کت شلواری انتخاب کنید که شما را لاغر نشان دهد

برخی از افراد به دلیل چاق بودن و داشتن اضافه وزن به دنبال پیدا کردن کت شلواری هستند که آن‌ها را لاغرتر و خوش اندام‌تر نشان دهد. به این منظور می‌توانید از شلوار‌های راسته استفاده کنید. همچنین بهتر است کت شما تک دکمه یا دو دکمه باشد. کت‌هایی با بیش از دو دکمه شما را بسیار توپرتر نشان می‌دهند. کت‌هایی با یقه آرشال انتخاب مناسب‌تری برای لاغر نشان دادن افراد هستند. همچنین قد کت هنگام صاف ایستادن شما باید به اندازه سر انگشتان شما باشد.

۲- کت شلواری که شما را درشت‌تر نشان می‌دهد

بر خلاف افراد چاق، بسیاری از داماد‌ها دارای اندازم ریزتر و لاغرتر هستند. به همین دلیل علاقه دارند لباسی را انتخاب کنند که آن‌ها درشت هیکل‌تر نشان دهد. برای انتخاب این نوع کت شلوار نکات زیر را رعایت کنید:

  • از کت‌های تک دکمه استفاده نکنید.
  • از جلیقه استفاده کنید.
  • استفاده از شلوار‌های پیلی‌دار شما را چاق‌تر نشان می‌دهد.
  • پاپیون گزینه مناسب‌تری نسبت به کراوات است.
  • از رنگ‌های روشن استفاده کنید.
  • از کت شلوار‌های اپل‌دار استفاده کنید.
  • از کت‌هایی با یقه‌های تیزتر استفاده کنید.
ست کت شلوار مشکی : بهترین پیراهن برای کت و شلوار مشکی چیست؟
ادامه مطلب

 

۳- کت شلواری که شما را قد بلندتر نشان می‌دهد

مهم‌ترین نکات برای انتخاب کت و شلوار دامادی که قد شما را بلندتر نشان دهد، به صورت زیر هستند:

  • استفاده از کت شلوار‌های راه راه با خطوط کمرنگ
  • استفاده از کراوات به جای پاپیون
  • استفاده از کت‌های تک دکمه
  • نپوشیدن کت و شلوار‌های کوتاه
  • استفاده از شلوار‌های لوله تفنگی یا راسته
  • استفاده از جلیقه همرنگ کراوات
  • استفاده از کت شلوار‌های رنگ مشکی

جنس مناسب کت و شلوار دامادی

معمولاً کت شلوار دامادی بر اساس فصل انتخاب نمی‌شود. همان‌طور که قطعاً بار‌ها دیده‌اید هیچ دامادی در سرمای بیش از حد زمستان نیز کت شلوار دامادی ضخیم انتخاب نمی‌کند. برای انتخاب کت و شلوار دامادی از جنس‌های معمول کت شلوار انتخاب می‌شود.

جنس مناسب کت شلوار دامادی

جنس موهر و پشمی مناسب‌ترین جنس‌ها برای خرید کت شلوار است. این جنس کت شلوار را می‌توان در تمام فصل‌های سال مورد استفاده قرار داد. علاوه بر آن جنس خوب و شیک بودن پارچه کت و شلواری مهم‌ترین نکته در خرید آن است زیرا قرار است برای مهم‌ترین شب زندگی خود به تن کنید.

بهترین رنگ برای کت و شلوار دامادی

تنوع بالای رنگ‌های موجود در بازار دست شما را برای انتخاب باز می‌گذارد اما این رنگ‌ها هر کدام مزایا و جذابیت‌های خاص خود را برای کت شلوار دامادی دارند. رنگ‌هایی که بیشترین استفاده را به عنوان کت شلوار دامادی دارند، در ادامه معرفی شده‌اند.

کت شلوار مشکی

کت شلوار مشکی

مشکی از پر طرفدارترین و زیباترین رنگ‌ها برای کت شلوار دامادی است. کت شلوار رنگ مشکی بسیار رسمی و شیک است و تا سال‌های سال زیبا و جذاب باقی می‌ماند. معمولاً استفاده از رنگ مشکی برای اندام‌های مختلف مناسب است و بسیاری از افراد این رنگ را به عنوان رنگ کت شلوار خود انتخاب می‌کنند.

درباره ست کت و شلوار مشکی در مطلب به صورت مفصل صحبت کردیم که پیشنهاد می کنم آن را مطالعه کنید.

کت شلوار سرمه‌ای

سرمه‌ای یکی دیگر از رنگ‌های رسمی و شیک است و به دلیل نزدیک بودن آن به رنگ مشکی، اولین اولویت پس از رنگ مشکی، سرمه‌ای است. اگر به پوشیدن رنگ‌های تیره در کنار لباس سفید عروس علاقه دارید و قصد دارید لباسی غیر از مشکی به تن کنید، بهترین انتخاب برای شما، رنگ سرمه‌ای است.

کت شلوار دامادی سفید

کت و شلوار سفید

یکی دیگر از رنگ‌هایی که طرفداران خاص خود را برای کت شلوار دامادی دارد، رنگ سفید است. برای جذابیت بیشتر این رنگ حتماً باید از کمربند، کفش و دستمال یا کراوات تیره استفاده شود. اگر داماد رنگ پوست سفیدی دارد، بهتر است این رنگ را انتخاب نکنند.

کت شلوار‌های با رنگ‌های خاص

کت شلوار خاص

علاوه بر رنگ‌های گفته شده بسیاری از افراد از رنگ‌هایی مانند، طوسی، کرم، زرشکی، سبز و … برای کت شلوار دامادی استفاده می‌کنند. هرچند که این رنگ‌ها ممکن است زیبایی و خاص بودن شما را نشان دهند، اما توصیه می‌شود برای کت شلوار دامادی از آن‌ها انتخاب نکنید، زیرا این رنگ‌ها به مرور قدیمی شده و چندین سال بعد از نگاه کردن به عکس‌های عروسی خود حس خوشایندی نخواهید داشت.

فروشگاه اینترنتی گراد؛ همواره برترین
ادامه مطلب

زمان مناسب برای خرید کت و شلوار دامادی

کت و شلوار دامادی

برای کت شلوار دامادی بهتر است از مدتی قبل از تاریخ عروسی اقدام نمایید. اگر قصد دارید تا روز عروسی به وزن خاصی رسیده و چاق یا لاغر شوید، بهتر است تا زمان ثابت شدن وزن و اندام خود منتظر بمانید. پس از آن می‌توانید برای انتخاب و خرید کت شلوار اقدام نمایید.

بهتر است خرید کت شلوار را به روز‌های پایانی نزدیک به عروسی موکول نکنید. این کار بهتر است با حوصله انجام شده و مدل‌ها و رنگ‌های مختلف کت شلوار را بپوشید تا مناسب‌ترین گزینه را انتخاب کنید. پس از خرید کت شلوار می‌توانید برای خرید سایر لوازم همراه مانند کفش، کراوات، کمربند و … اقدام نمایید تا ست مناسب و جذابی برای شب عروسی خود انتخاب کنید.

ست کردن کت و شلوار دامادی

کت و شلوار معمولاً با کفش، کمربند، کراوات یا پاپیون، دستمال جیب، دکمه سرآستین و جلیقه ست می‌شود تا استایلی کاملاً زیبا و خاص برای داماد ایجاد شود. انتخاب هر کدام از موراد گفته شده با توجه به نوع کت شلوار، رنگ آن و استایل داماد انجام می‌شود.

به عنوان مثال اگر فرد اندام چاقی دارد بهتر است از کراوات به جای پاپیون استفاده کند. استفاده از جلیقه در کت شلوار دامادی جذابیت خاصی به استایل شما می‌دهد، پس حتماً از جلیقه کاملاً متناسب با کت شلوار خود استفاده کنید.

سخن آخر

انتخاب کت شلوار دامادی معمولاً بر اساس سلیقه فرد انجام می‌شود. اما بهتر است حتماً به نکاتی مختلف مانند نوع اندام، قد، چاقی یا لاغری، سایز بودن کت شلوار، جنس، رنگ و سایر جزئیات آن توجه داشته تا بهترین انتخاب را برای بهترین شب زندگی خود داشته باشید. با توجه به موارد گفته شده می‌توانید کت شلوار دامادی مناسبی برای خود خریداری کنید. انتخاب شما برای شب عروسی خود چه نوع کت شلواری است؟

 

سوالات متداول

بهترین رنگ کت و شلوار دامادی چیست؟

رنگ‌هایی که بیشترین استفاده را به عنوان کت شلوار دامادی دارند شامل کت شلوار مشکی، کت شلوار سرمه‌ای،کت شلوار دامادی سفید و کت شلوار طوسی از بهترین رنگ های کت شلوار دامادی هستند.

زمان مناسب برای خرید کت و شلوار دامادی کی است؟

برای کت شلوار دامادی بهتر است از چندی هفته قبل از تاریخ عروسی اقدام نمایید. اگر قصد دارید تا روز عروسی به وزن خاصی رسیده و چاق یا لاغر شوید، بهتر است تا زمان ثابت شدن وزن و اندام خود منتظر بمانید. البته بهتر است خرید کت شلوار را به روز‌های پایانی نزدیک به عروسی موکول نکنید.

برای افراد دارای اضافه وزن چه مدل کت شلواری پیشنهاد می شود؟

برخی از افراد به دلیل چاق بودن و داشتن اضافه وزن به دنبال پیدا کردن کت شلواری هستند که آن‌ها را لاغرتر و خوش اندام‌تر نشان دهد. به این منظور می‌توانید از شلوار‌های راسته استفاده کنید. همچنین بهتر است کت شما تک دکمه یا دو دکمه باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا