استایلاندام مختلف برای لباس

آقایان قد کوتاه چه بپوشند؟

افراد از نظر قد و نوع تیپ با یکدیگر متفاوتند. در کل تمام افراد مانند مدل‌ها بدنی بدون نقش ندارند، اما استایل درست و اصولی می‌تواند ایرادات اندامی را تا حد زیادی بپوشاند. در این میان مردان قد کوتاه نیز با چالش‌های مختلفی برای انتخاب لباس‌های مختلف روبرو هستند. قبلا در مقاله ای دیگر درباره لباس مناسب خانم های قد کوتاه صحبت کردیم. در ادامه نکات مهمی در این زمینه بیان شده تا افراد کوتاه قد نیز استایل شیک و جذابی داشته و کوتاهی قد آن‌ها کمتر به چشم بیاید.

short-men-style

رعایت اصول و نکات لباس پوشیدن می‌تواند قد مردان را بلندتر نشان دهد. به این صورت تا چندین سانتی‌متر می‌توانید قد خود را بلندتر کنید. رعایت اصول پوشیدن کت و شلوار برای مردان کوتاه قد با توجه به نوع لباس انتخابی تعیین می‌شود. در ادامه با بررسی لباس‌های مختلف و انتخاب درصت و اصولی آن‌ها به شما کمک شده تا استایلی زیباتر و قدی بلندتر داشته باشید.

کت و شلوار برای مردان کوتاه قد

کت شلوار از جذاب‌ترین و پراستفاده‌ترین لباس‌ها برای آقایان است. اما برخی افراد به دلیل قد کوتاه ترجیح می‌دهند از این لباس استفاده نکنند. درست است که کت و شلوار به اندام افراد قد بلند و به اصطلاح خوشتیپ، بهتر می‌نشیند، اما در صورتی که نکات لازم برای انتخاب کت و شلوار را رعایت کنید با هر قدی می‌توانید از این لباس استفاده کنید.

  • افراد قد کوتاه باید کت و شلوار خود را در رنگ‌های همسان خریداری کنند. کت و شلوار‌هایی با رنگ متضاد باعث کوتاه‌تر نشان دادن شما می‌شود.
  • طرح کت و شلوار می‌تواند تأثیر زیادی در قد شما داشته باشد. استفاده از کت و شلوار‌هایی با طرح‌های راه راه عمودی تأثیر زیادی در قد شما دارد. در این شرایط می‌توانید کت شلواری با راه راه‌های عمودی ضخیم یا نازک خریداری کنید و در نهایت قد خود را بلندتر نشان دهید. از مدل‌های چهارخونه یا راه راه افقی خریداری نکنید.
  • انتخاب رنگ کاملاً سلیقه‌ای است اما بهتر است بدانید رنگ‌های تیره برای افراد قد کوتاه انتخاب مناسب‌تری هستند. رنگ‌های تیره باعث می‌شوند هم قدبلندتر و هم لاغرتر به نظر برسید.
  • نوع دوخت و پارچه کت و شلوار نیز بر روی قد شما تأثیر دارد. در این زمینه بهتر است از کت شلوار‌های مزون دوز که کاملاً اختصاصی برای شما دوخته شده‌اند استفاده کنید. نمونه‌های آماده موجود در بازار دارای برش‌های استاندارد هستند که برای شما مناسب نیستند. اما در صورت دوخت اختصاصی، کاملاً متناسب با اندام شما طراحی و دوخته می‌شوند.
  • به هیچ عنوان کت و شلوار گشاد انتخاب نکنید. در کل لباس‌های گشاد و بزرگ‌تر از سایز برای افرادی که قد کوتاه دارند، جلوه مناسبی نداشته و تأثیر منفی بر روی قد می‌گذارند.
  • از کت و شلوار‌های بلند نیز نباید استفاده کنید. فرقی ندارد کت یا شلوار بلند باشند، در هر صورت باید در اولین فرصت آن را کوتاه کنید تا قد شما کوتاه‌تر از اندازه واقعی به نظر نیاید.
  • بهتر است کت شما دارای یقه باریک باشد، زیرا یقه‌های باریک شانه‌های شما را گسترده‌تر و کشیده‌تر نشان می‌دهند. پهن بودن یقه کت، عرض شما را بیشتر و قد را کوتاه‌تر نشان می‌دهد.
افزایش اعتماد به نفس خانم‌های چاق با انتخاب درست لباس
ادامه مطلب

پیراهن مناسب افراد کوتاه قد

مناسب‌ترین پیراهن برای مردان قد کوتاه پیراهن‌های نسبتاً بلند و آزاد هستند. پیراهن باید به گونه‌ای باشد که بتوانید آن را زیر شلوار قرار دهید. همچنین به هیچ عنوان نباید از پیراهن‌های جذب و اندامی استفاده کنید. پیراهن بهتر است سایز آزاد داشته تا به بدن نچسبد. جنس‌های نسبتاً ضخیم که ایستایی بیشتری دارند، مناسب‌ترین جنس‌ها برای پیراهن مردانه هستند. البته پیراهن‌های گشاد نیز باعث می‌شوند چاق‌تر به نظر برسید. لباس‌های گشاد و آویزان ظاهر جالبی نخواهند داشت و قد را نیز کوتاه‌تر نشان می‌دهند. بهترین انتخاب پیراهنی کاملاً سایز با اندازه مناسب است.

رنگ پیراهن نیز بهتر است ساده و بدون طرح باشد. زیبا طرح و رنگ‌های ساده قد را بلندتر نشان می‌دهند. اگر به پوشیدن کراوات همراه با پیراهن علاقه دارید، بهتر است از کراوات‌های بیش از اندازه پهن استفاده نکنید. همچنین کراوات شما به اندازه‌ای بلند باشد تا کمی روی کمربند شلوار قرار گیرد.

 شلوار مناسب افراد کوتاه قد

برای انتخاب شلوار بهتر است از شلوار‌های با فاق بلند استفاده کنید. با پوشیدن این نوع شلوار‌ها پایین تنه فرد کشیده‌تر شده و فرد قدبلندتر به نظر می‌رسد. اگر مرد قد کوتاه دارای تنه بزرگی باشد بهتر است شلوار او دارای چین عمودی باشد. استفاده از شلوار ساده برای این افراد توصیه نمی‌شود. البته دقت کنید این چین‌ها نباید بزرگ بوده و هرچه باریک‌تر باشند، قد فرد بلندتر به نظر می‌رسد.

نحوه پوشیدن شلوار نیز در افراد قدکوتاه بسیار مهم است. این افراد باید شلوار را دقیقاً بر روی خط کمر قرار دهند، زیرا در صورتی که کمربند را پایین‌تر قرار دهند، قد آن‌ها کوتاه‌تر به نظر می‌رسد. استفاده از کمربند‌های بزرگ و پهن نیز به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود.

به هیچ عنوان از شلوارک‌ها و پیراهن‌های آستین کوتاه استفاده نکنید، زیرا این لباس‌ها به خودی خود قد را کوتاه نشان می‌دهند و پوشیدن آن‌ها برای افراد قد کوتاه به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود.

اصول و قوانین ست کردن جلیقه و کت مردانه برای آقایان
ادامه مطلب

بهترین کفش برای مردان قد کوتاه

ست شلوار بگ

پس از انتخاب لباس، چالش دیگری وجود دارد و آن این است که مردان قد کوتاه چه کفشی بپوشند؟ انتخاب کفش باید بر اساس لباس‌های انتخابی صورت گیرد. علاوه بر آن بر روی قد فرد نیز تأثیر زیادی داشته و باید کاملاً هوشمندانه انتخاب شود. شما می‌توانید درون کفش خود از چندین لایه کفی استفاده کنید تا قد شما بلندتر از حالت عادی شود. البته در این حالت ممکن است کمی کفش شما تنگ‌تر شود. به همین دلیل قبل از خرید کفش حتماً به این نکته توجه داشته و کفش با کفی مناسب تهیه کنید.

برخی از کفی‌های طبی مخصوص نیز وجود دارند که به راحتی چندین سانتی‌متر به قد فرد اضافه می‌کنند. استفاده از این کفی‌ها نیز برای مردان کوتاه قد توصیه شده و می‌توانند در محیط‌های مختلف از آن استفاده کنند.

۶ توصیه برای لباس پوشیدن مردان کوتاه قد

در نهایت نکات و اصول مختلفی وجود دارد که رعایت آن‌ها تأثیر زیادی در افزایش قد مردان کوتاه دارد. در صورت تمایل می‌توانید از این نکات در لباس پوشیدن خود استفاده کنید.

  • ترکیب رنگ پیراهن و شلوار می‌تواند در قد بلند نشان دادن شما تأثیرگذار باشد. در این مورد باید حتماً رنگ پیراهن و شلوار شما به هم نزدیک و در واقع از یک خانواده باشد. لباس‌هایی با رنگ متضاد، قد شما را کوتاه‌تر نشان می‌دهد.
  • در صورت همرنگ نبودن و هم خانواده نبودن رنگ پیراهن و شلوار بهتر است رنگ شلوار از رنگ پیراهن تیره‌تر باشد. دلیل این امر این است که شلوار و کفش تیره‌تر می‌تواند طول را بهتر ناشن داده و فرد قر بلندتر به نظر برسد.
  • استفاده از الگو‌های عمودی در لباس‌های افراد قد کوتاه بسیار توصیه شده است. البته این گونه لباس‌ها کمی شما را لاغرتر نیز نشان می‌دهند، اما در هر صورت تأثیر مناسبی در بلند نشان داده شدن قد دارند. الگو‌های افقی نگاه شما را به دو طرف بدن متمایل کرده و قد را کوتاه‌تر نشان می‌دهد.
  • لباس گشاد با آستین‌های آویزان می‌تواند شما را بسیار کوتاه و چاق نشان دهد. بهتر است لباس‌های انتخابی تا حد امکان کاملاً اندازه و متناسب با بدن شما باشند.
  • بهتر است جزئیات لباس شما بیشتر در قسمت بالاتنه باشد. کراوات، سرشانه متفاوت، جیب‌های پیراهن و هرچیزی که توجه را به سمت بالاتنه جذب کند، می‌تواند قد شما را بلندتر نشان دهد.
  • استفاده از اکسسوری مانند کلاه به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود، زیرا دقیقاً مانند یک درپوش روی سر شما قرار گرفته و قد شما را از حد معمول کوتاه‌تر نشان می‌دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا