استایل

زنان قد کوتاه چگونه لباس بپوشند؟ ۷ اصل مهم لباس پوشیدن خانم های کوتاه قد

لباس پوشیدن خانم های قد کوتاه اغلب یکی از معضلاتی است که همه بانوان که به نسبت سایرین قد کوتاهی دارند در طول زندگی با آن سر و کله می‌زنند. در این مقاله قرار است تا اصول صحیح انتخاب لباس مناسب افراد کوتاه قد را برای شما شرح دهیم. پس از شما دعوت می‌کنیم تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

زنان قد کوتاه چگونه لباس بپوشند؟

لباس پوشیدن افراد کوتاه قد باید با تناسب ظاهر فیزیکی که دارند هماهنگی داشته باشد. به طور مثال اگر بلند قد‌ها نباید لباس‌های راه‌راه عمودی بپوشند، برای اینکه بلندتر از حد عادی نشان داده نشوند، در عوض کوتاه قد‌ها بهتر است لباس راه راه عمودی بپوشند، تا قدشان بلندتر از حالت عادی جلوه کند. همچنین عدم انتخاب لباس‌های خیلی بلند یا خیلی گشاد باعث می‌شود تا ظاهری جذاب‌تر و بهتر از حالت عادی داشته باشند. لباس پوشیدن خانم های قد کوتاه قلق‌های خاص خودش را دارد که در ادامه بیشتر با آن‌ها آشنا خواهیم شد.

شلوار برای افراد قد کوتاه

شلوار برای افراد قد کوتاه

شلوار مناسب برای افراد کوتاه قد باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟ یکی از فاکتورهای مهم برای لباس پوشیدن افراد کوتاه قد، انتخاب صحیح شلوار است. شلوارهای کلاش و گشاد هیچ کمکی برای بلند قد نشان دادن شما نخواهد کرد. پس سراغ شلوارهای اسکینی و راسته بروید. البته اگر اندام چاقی هم دارید، باید خلاف این قانون عمل کنید! چرا که خانم‌هایی که اغلب هم قد کوتاهی دارند و هم دچار اضافه وزن هستند، نباید شلوارهایی را انتخاب کنند که چسبان و فیت باشد.

به این دلیل که هم ساییدگی زیاد در بخش ران پا باعث فرسودگی زودتر شلوار می‌شود و هم اینکه زیاد جلوه خوبی برای ظاهرشان نخواهد داشت. بلکه شلوارهایی که پاچه کلاشی دارند و حدود چند سانت از بدنشان فاصله دارد (مام استایل‌ها و…)، می‌تواند هم چاقی پا‌ها را خوب پوشش دهد و هم جذابیت زیادی برای این دست از افراد بیافریند.

شلوارهای پارچه‌ای اغلب بهترین انتخاب برای بانوانی است که قدر کوتاه و اندام چاقی دارند. اما بانوانی که مشکل اضافه وزن ندارند، می‌توانند از انواع شلوار جین راسته، دمپا و… استفاده کنند، در اینجا توصیه میکنیم حتما سری هم به مقاله بهترین مارک شلوار لی زنانه بزنید.

اما نکته مهمی که باید بدانید اینکه شلوارهای راه‌راه پارچه‌ای قدتان را بلندتر نشان می‌دهد. همچنین شلوارهای اسلش هم با جدا کردن مچ پا از ساق و ران‌ها کمی به تناسب قدتان خواهد افزود.

استایل کلاسیک مردانه چیست و چه آیتم هایی نیازی دارد؟
ادامه مطلب

مدل کت و دامن برای افراد قد کوتاه

پوشاک بانوان گراد

انتخاب لباس افراد قدکوتاه به شلوار محدود نمی‌شود و برای مجالس هم همین موضوع دخالت دارد. مدل کت و دامن برای افراد قد کوتاه همیشه انتخاب سختی بوده است. ولی تنها نکته‌ای که باید رعایت کنید رنگ کت و دامن است! بله تنها رنگ می‌تواند در نوع کت و دامن و استایل شما ظاهری زیبا بیافریند. باز هم می‌رویم سراغ قانون قبل اگر اندام چاقی دارید، رنگ‌های روشن را کنار بگذارید و به سراغ رنگ‌های تیره بروید.

خانم‌های کوتاه قد در انتخاب اندازه دامن هم باید توجه خاصی کنند. به طور مثال پوشیدن دامن بلند یا خیلی کوتاه اصلاً پیشنهاد نمی‌شود. اندازه استاندارد دامن برای این افراد باید تا روی زانو باشد. هرچند اگر بتوانید کفش پاشنه بلندِ پنجه گرد بپوشید، می‌توانید خیلی راحت در هر نوع ست و مدلی که از یک کت و دامن مدنظر دارید، استفاده کنید. پس سعی کنید راه رفتن با کفش پاشنه‌دار را امتحان کنید تا در انتخاب خود نه در رنگ محدودیت داشته باشید و نه در اندازه!

مدل کت و دامن برای افراد قد کوتاه

روسری مناسب افراد قد کوتاه

تا به اینجا با برخی از فاکتورهای مهم لباس پوشیدن افراد کوتاه قد، اشنا شدیم. یکی از معیارهای دیگری که در لباس پوشیدن خانم‌های قد کوتاه دخیل است نوع روسری است. روسری مناسب افراد کوتاه قد بهتر است قواره زیاد کوتاه یا خیلی بلندی نداشته باشد. در واقع بهترین پیشنهاد برای خانم‌ها شال است ولی خب اگر به دنبال استفاده از روسری هستید، بهتر است از روسری‌هایی استفاده کنید که قواره به اندازه‌ای داشته باشد و زیاد شانه‌هایتان را نپوشاند.

روسری مناسب افراد قد کوتاه
روسری مناسب افراد قد کوتاه

شانه مهمترین عضو در تناسب قد در بدن مردان و زنان است. اگر شانه‌ها پوشیده شود نه تنها ظاهرتان بسیار بهم خواهد ریخت، بلکه قدتان هم به نسبت کوتاه‌تر نمایش داده خواهد شد. پس اصل اساسی برای انتخاب روسری مناسب افراد قد کوتاه همین نمایان بودن سرشانه‌هاست و در انتخاب رنگ و طرح محدودیتی نخواهید داشت.

مانتو مناسب برای افراد قد کوتاه

خب شاید مانتو مهمترین و اصلی‌ترین فاکتور در لباس مناسب افراد کوتاه قد باشد. اغلب همه ما مانتو شلوار را مهمترین بخشی می‌دانیم که در استایل ما قرار است تاثیر بگذارد و ما را خوش‌پوش یا بدتیپ کند! پس باید نکاتی را بدانیم تا به اشتباه نیوفتیم.

مانتو مناسب افراد کوتاه قد

مانتو مناسب برای افراد کوتاه قد باید حتماً تا روی زانو باشد. برای مانتوهای جلوباز محدودیتی در اندازه وجود ندارد. ولی اگر به دنبال مانتویی هستید که جلو بسته است، حتماً تا روی زانو باشد و خیلی چسبان و خیلی هم گشاد نباشد. مانتوهایی که ساده هستند و اغلب فاقد طرح هستند، قدتان را بلندتر نشان می‌دهند ولی اگر دنبال مانتوی طرح‌دار هستید، حتماً سراغ جلوباز‌ها بروید.

چگونه خرید کنیم؟
ادامه مطلب

مدل مو برای افراد قد کوتاه

مدل مو برای افراد قد کوتاه

مدل مو برای افراد قد کوتاه می‌تواند بسیار مؤثر باشد. موهای خیلی بلند باعث می‌شود که ظاهرتان قد کوتاه‌تر از آنچه که هست باشد. ولی اگر موهایتان شانه‌هایتان را نپوشاند، در بلند قدتر نشان دادن شما قطعاً خوب عمل کرده‌اید. حتی اگر موهای بلندی دارید بهتر است بالای سر خود به اصطلاح گوجه کنید.

کفش مناسب برای افراد کوتاه قد

کفش مناسب برای افراد کوتاه قد

این را دیگر همه می‌دانید که کفش مناسب برای افراد کوتاه قد، کفشی است که کمی پاشنه داشته باشد. کفش‌های پاشنه‌دار این توانایی را دارند تا حدود ۳ سانتی‌متر به قد شما بیفزایند. پس چه دلیلی دارد که از آن‌ها استفاده نکنیم؟ حتی کتونی‌های لژ‌داری هم در بازار وجود دارند که برای پیاده‌روی و … می‌توانند بسیار کابردی باشند.

تنها مهارتی که باید بیاموزید، این است که سعی کنید با کفش پاشنه بلند راه بروید. البته خیلی هم تشویق نمی‌شود که کفش پاشنه بلند بپوشید به این دلیل که اگر از کفش پاشنه بلند زیاد استفاده کنید، احتمال ابتلا به کمر درد و درد ستون فقرات برای شما افزایش می‌یابد.

۷ اصل لباس پوشیدن خانم های قد کوتاه

-اصول لباس پوشیدن خانم های قد کوتاه

حالا که با اصول اساسی و فاکتورهای مهم لباس پوشیدن خانم های قد کوتاه آشنا شدید، در انتهای این مقاله شما را دعوت می‌کنیم تا با فراگیری این ۷ نکته لباس پوشیدن خانم های قد کوتاه همیشه ظاهری جذاب و استایلی دست نیافتنی داشته باشید:

۱.      هیچگاه مانتوهای خیلی گشاد، خیلی تنگ، خیلی کوتاه یا خیلی بلند انتخاب نکنید! این موضوع برای خانم های لاغر نیز صدق میکند که در این مطلب بیشتر درباره ی آن صحبت کردیم.

۲.      سعی کنید لباس‌هایی بپوشید که دارای راه‌راه‌های عمودی هستند.

۳.      موهای خود را از بالا ببندید یا تا روی سرشانه کوتاه کنید.

۴.      از شلوارهایی استفاده کنید که متناسب با وزن و فرم پایین تنه شما باشد!

۵.      سعی کنید به جای کفش پاشنه بلند از کتونی‌های لج‌دار استفاده کنید.

۶.      دامن، شلوارک لی و … بهترین انتخاب برای مجالس و جشن و تولدهای شماست.

۷.      از روسری‌هایی استفاده کنید که شانه‌های شما را احاطه نکند و گردنتان را مخفی نکند!

و در آخر…

خوش‌پوش بودن و ظاهری جذاب و موقر حق همه ماست! برای اینکه ظاهری جذاب و یک‌دست داشته باشید سعی کنید این نکات را مدنظر قرار بدهید. از اینکه تا انتهای این مقاله همراه ما بودید از شما سپاسگزاریم و امیدواریم نکاتی که گفته شد برای شما مفید بوده باشد.

یک نظر

دکمه بازگشت به بالا