استایلراهنمای انتخاب

مردان بلند قد برای انتخاب مناسب چه چالش هایی دارند؟

برند های مختلفی در سطح بازار مشغول تولید و طراحی لباس ها هستند. اما اکثر این لباس ها و محصولات عموما برای افرادی با سایز نرمال تهیه و تولید می شوند. از این رو افرادی که با قد بلندی دارند، کوتاه هستند یا چاق هستند برای تهیه لباس با چالش مواجه می شوند.

چرا که انتخاب و ست کردن و پوشیدن لباس مناسب برای این دسته از افراد کمی سخت و چالش برانگیز است. از این رو این دسته از مردان باید قوانینی را در انتخاب و ست کردن لباس ها به کار ببرند تا انتخاب درستی داشته باشند. با گراد همراه باشید

اصول لباس پوشیدن مردان قد بلند

هارمونی و هماهنگی در ترکیب و ست لباس خیلی مهم است. مثلا یک مرد قد بلند نباید پیراهنی با راه راه عمودی بپوشد. یا شلوار کبریتی اورا قدبلندتر نشان میدهد. اما می تواند با پوشیدن پیراهن چهارخانه  (استایل با پیراهن چهارخانه)
یا راه راه افقی با ایجاد خطای دید قد خود را کوتاه تر نشان دهد.

در ادامه با ما همراه باشید تا بررسی کنیم مردان قد بلند باید چه لباس هایی بپوشند

تیپ اسپرت مردانه قد بلند

افراد قد بلند چه لباسی بپوشند؟

توجه داشته باشید که اگر موقع خرید پیراهن سایز مناسبتان را انتخاب میکنید، اما لباس برایتان گشاد بود  یا استین کوتاهی داشت، یا اگر هر شلواری که انتخاب می کنید یا برایتان کوتاه است یا بلند، شما یک مرد قد بلند هستید.

لبته این اتفاق در مورد همه افراد قد بلند صدق نمی کند اما این مشکلات در افراد قد بلند رایج بوده و همیشه انتخاب و پیدا کردن لباس مناسب برای این افراد ساده نیست و بسیار چالش برانگیز است.

همانند همه افراد، افراد قد بلند نیز باید  برای انتخاب لباس مناسب باید ۴ فاکتور زیر مد نظر قرار دهندد:

اندازه یا سایز، رنگ، طرح و جنس

با هم به بررسی این چهار نکته بسیارمهم و پر اهمیت ;که در تیپ مردان قد بلند تاثیر زیادی دارد می پردازیم:

تیپ مردان قدبلند گراد

  سایز لباس افراد قد بلند:

افراد قد بلند عموما استخوان بندی درشتی دارند پس بآید به عنوان یک مرد بلند قامت سایز خود را بدانید و لباس متناسب با آن را انتخاب کرده و بپوشید.

در انتخاب لباس حتما به اندازه شانه ها و قد آستین توجه کنید.

پوشیدن لباس تنگ (چسبان) و گشاد برای شما اصلا مناسب نیست چرا که شما را شلخته نشان میدهد

در انتخاب شلوار نیز باید به این موارد توجه کرد. بطور مثال شلوار جین تنگ اصلا مناسب هیکل شما نبوده و بهتر است بجای آن از شلوار جین راسته استفاده کنید.هم چنین شلوار کتان طرح دار به خوبی می تواند در استایل شما هارمونی ایجاد کند.

هم چنین پیشنهاد می کنیم به هیچ عنوان شلواری که برایتان کوتاه هست را انتخاب نکنید.

ما استفاده از لوازم ضخیم و پهن را به شما پیشنهاد می کنیم. بطور مثال کمربند ضخیم یا کراوات پهن بپوشید تا قد شما از آنچه هست بلندتر نشان ندهد.

پسر خوشتیپ قد بلند

بررسی رنگ لباس مناسب افراد قد بلند:

به استفاده کردن از رنگ های روشن فکر کنید. همچنین از پوشیدن لباس های تک رنگ (مخصوصا مشکی و تیره) خودداری کنید.  چرا که ممکن استوشما را بلند تر و نافرم تر نشان دهند.

اگر تصمیم داشتید این رنگ ها امتحان کنید سعی کنید لباس های طرحدار انتخاب کنید. مثلا پیراهن مشکی با راه راه افقی و شلوار چهارخانه

این سبک پوشش باعث می شود لاغر و بلند قدتر بنظر بیایید. پس سعی کنید از رنگ های مکمل، متضاد و متفاوت بیشتر استفاده کنید که البته  این کار دست شما را در انتخاب بیشتر باز می گذارد و در نتیجه با ایجاد خطای دید به تعادل استایل شما کمک شایانی میکند.

طرح لباس افراد قد بلند:

همانطور که قبلا گفتیم دوباره به شما پیشنهاد میکنیم خطوط افقی و شکسته را امتحان کنید.

این خطوط با ایجاد دید افقی در چشم اطرافیانتان، بدن شما را عریض تر نشان می دهد و باعث ایجاد توازن می شود لازم نیست حتما این خطوط در لباس تان باشد. لوازمی که به همراه لباس می پوشید مانند کراوات هم اگر به این صورت باشند تاثیرگذار خواهند بود.

 لباس های طرح دار بپوشید تا بالا تنه تان را کوتاه تر جلوه دهند. استفاده از لباس های چند لایه نیز راهکار خوبی برایتان است.به عنوان مثال پوشیدن جلیقه مناسب افراد قد بلند می باشد. لباس یقه هفت دار نپوشید چون این لباس ها گردن شما را کشیده تر نشان می دهند که باعث می شود از آنچه هستید قد بلند تر بنظر برسید.

در انتخاب کت شلوار برای افراد قد بلند هم پیشنهاد ما کت و شلوار دو دکمه هست که کاملا مناسب افراد بلند قد می باشد.

بجای استفاده از کفش های نوک دار سراغ پنجه گرد ها بروید که پای شما درازتر به چشم نیاید. همچنین کفش های طرح دار انتخاب خوبی برای افراد قد بلند است.

استایل مردان بلندقد گراد

جنس لباس افراد قد بلند:

لباس هایی با پارچه زمخت بپوشید.

پوشیدن لباس های نازک و نرم را تا جایی که امکان دارد فراموش کرده و کنار بگذارید و بجای آن از لباس های ضخیم مثل بافت استفاده کنید.

همچنین پارچه های با نقش و نگار و شلوغ مناسب شما می باشد.

در نهایت انتخاب های شما در لباس ها هرچه باشند باید در نهایت دقت و تناسب انتخاب شوند.

جمع بندی 

در این مطلب سعی کردیم نکات مهمی را درباره ی تیپ مردانه قد بلند بگوییم در پایان اگر سوالی داشتید، آن را در بخش پایین صفحه برای ما کامنت کنید، همچنین اگر قدکوتاهی دارید و میخواهید درباره نکاتی که مردان کوتاه قد باید رعایت بکنند بدانید ، مطلب مردان قد کوتاه چه لباسی بپوشند را مطالعه کنید.

 

راهنمای انتخاب کت و شلوار لاغر اندام در 5 قدم
ادامه مطلب

سوالات رایج

افراد قد بلند چه لباسی بپوشند؟

پوشیدن پیراهن‌ یا بلوزهایی که راه‌ راه عمودی دارند به هیچ وجه برای افراد قدبلند توصیه نمی‌شود همچنین مردان قدبلند بهتر است کفش‌هایی را انتخاب کنند که نوک گرد دارند تا نوکی کشیده.

کت شلوار برای افراد قد بلند باید چه ویژگی هایی داشته باشد ؟

به‌طور کلی بهترین طرح کت و شلوار برای مردان قدبلند طرحی است که شامل خطوط افقی و یا چهارخانه باشد، همچنین کت و شلوارهایی که راه‌راه عمودی دارند به هیچ وجه برای افراد قدبلند توصیه نمی‌شود.

‫۵ نظرها

  1. سلام وقت بخیر
    من قدم ۱۹۸ هستش و علاقه به اوور کت ها و پالتو های بلند دارم آیا این درسته؟!
    پالتو های بلند مثلا تا بالای زانو مناسب افراد قد بلند هست؟!

    1. سلام و وقت بخیر خدمت شما
      بستگی به استایلتون داره و قانون کلی یا منع خاصی وجود نداره
      بیشتر به سلیقه شما مربوط میشه

  2. سلام من قدم ۱۷۰هستش آیا برام مناسبه اوورکت با پالتو بلند بپوشم ؟
    به این استایل هم علاقه دارم

    1. سلام ، بصورت کلی افرادی با قد متوسط یا کوتاه بهتره پالتو بلند تن نکنند، این مورد میتونه به سلیقه شما هم بستگی داشته باشه

  3. سلام من ۱۴سالمه و قدم ۱۸۲ شما چ استایلی رو پیشنهاد میکنید
    من رنگ مشکی دوس دارم با کتونی سفید و رنگ سرمه ای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا