کت و شلوار

دراپ چیست؟ معرفی انواع دراپ کت و شلوار + عکس

کت و شلوار مردانه شامل یک ست کامل لباس با حداقل یک کت، یک شلوار و یک جلیقه می‌شود، اما گاهی اوقات ممکن است پیراهن و کراوات یا دستمال گردن و پاپیون هم جزء یک ست کت و شلوار مردانه قرار داشته باشد. برای انتخاب و خرید یک کت و شلوار مردانه متناسب با سایز و فرم بدن، شما می‌توانید از روش‌های مختلفی استفاده کنید تا تطبیق آن با ویژگی‌های بدنتان همخوانی داشته باشد.

این میان یکی از راهکار‌های مطمئن و کاربردی برای اینکه کاملاً کت و شلوار موردنظر شما بر روی ساختار بدنتان بنشیند و جلوه خاصی به استایل شما بدهد، شناخت دراپ متناسب با اندامتان است. باتوجه‌ به اهمیت این موضوع، اگر دلتان می‌خواهید در مورد دراپ و انواع آن برای کت و شلوار مردانه بیشتر بدانید، در ادامه این مطلب از گراد با ما همراه باشید.

دراپ چیست؟

شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید دراپ یعنی چه و این اصلاح چرا برای کت و شلوار مردانه به کار می‌رود؟ در پاسخ به این سؤال لازم است بگوییم؛ معنی دراپ که در انگلیسی به آن Drop گفته می‌شود، در واقع اختلاف دور قفسه سینه و دور کمر است که به‌عنوان یک مقیاس اندازه‌گیری برای برش و دوخت انواع کت و شلوار مردانه به کار برده می‌شود.

دراپ چیست

دراپ بر پایه اینچ اندازه‌گیری شده و معمولاً بین ۲ تا ۸ اینچ در نظر گرفته می‌شود. بر این اساس هنگامی که شما تصمیم به خرید کت و شلوار مردانه برای خود می‌گیرد، درصورتی‌که با این اصلاح به‌صورت کامل آشنایی داشته باشید، می‌توانید مناسب‌ترین سایز و بهترین گزینه را انتخاب نموده و با پوشیدن آن از استایلی زیبا و شیک لذت ببرید. به عبارت دیگر دراپ کت و شلوار تضمین‌کننده سایز مناسب این لباس برای آقایان خواهد بود و باعث برازنده‌تر بودن تیپ آن‌ها می‌شود.

قبل از اینکه بخواهیم به انواع دراپ کت و شلوار بپردازیم، پیشنهاد می کنیم سری هم به مقاله ست کت و شلوار طوسی بزنید.

انواع دراپ کت و شلوار

در خصوص انواع دراپ کت و شلوار می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

دراپ کت و شلوار

دراپ ۴ یا برش تنومند

در این دراپ اختلاف دور سینه و کمر به‌اندازه ۴ اینچ در نظر گرفته می‌شود. در برش تنومند اندازه کت با شلوار یکی نیست، بنابراین این نوع دراپ برای افراد چاق یا افرادی که قد آن‌ها نسبت به هیکلشان کوتاه‌تر است، مورد استفاده قرار می‌گیرد. اندازه‌ها در دراپ ۴ به این صورت است که قد کت و قد آستین کوتاه‌تر و سایز کت و شلوار بزرگ‌تر خواهد بود. این نوع کت و شلوار‌ها به طور محدودی در بازار موجود بوده و بهترین گزینه برای آقایانی است که دارای قد کوتاه و استایل کمی چاق‌تر نسبت به قدشان هستند.

مهم ترین اصول و قوانینی که باید در ست کردن کت و شلوار مردانه باید به آن ها دقت کنید!
ادامه مطلب

دراپ کوتاه‌تر کت باعث می‌شود تا پا‌های شما بلندتر دیده شده و در نتیجه با پوشیدن کت و شلوار دوخته شده با دراپ ۴، قد شما بلندتر و کشیده‌تر نشان داده می‌شود. سایز دراپ ۴ یا برش تنومند برای کت و شلوار‌های نیمه‌رسمی و اسپرت به کار می‌رود و ظاهری خاص‌تر به آقایان می‌دهد.

دراپ ۶ یا برش استاندارد

دراپ ۶ یا برش استاندارد یکی از رایج‌ترین نوع کت و شلوار مردانه است که به‌صورت چشمگیری از مدل‌های متنوع و با طرح یقه‌های مختلف در فروشگاه‌های عرضه‌کننده انواع کت و شلوار مردانه موجود است. این نوع دراپ معمولاً برای افرادی استفاده می‌شود که دارای اندامی متناسب هستند، به این معنا که قد کت، سایز کت و سایز آستین همگی استاندارد است.

کت و شلوار دراپ 6

در دراپ ۶ یا برش استاندارد، اختلاف دور سینه و کمر ۶ اینچ در نظر گرفته می‌شود. به دلیل متوسط بودن سایز این دراپ نسبت به استایل کلی فرد، بهترین گزینه سایزی بر اساس نوع دراپ، برای افرادی که اندامی روی فرم و معمولی دارند، کت و شلواری است که با دراپ ۶ یا برش استاندارد دوخته شده باشد.

لازم است بدانید که سایز جلیقه ۴۰ به معنی دور سینه با ابعاد دراپ ۶ بوده و شلوار با سایز ۳۳ یا ۳۴ به ابعاد کمربند یا کمر شلوار اشاره دارد. در کت و شلوار فروشی‌های باکیفیت مدرن معمولاً محصولات با دراپ ۶ طراحی می‌شود، به این معنا که جلیقه با سایز ۴۰ و شلوار با سایز ۳۴ است و برای آقایانی که پیراهن یا تیشرت L یا XL و شلوار جین با سایز ۳۲ – ۳۳ می‌پوشند و به اصلاح هیکل فیت دارند، مناسب خواهد بود. با این وجود دراپ ۶ ممکن است با ابعاد شلوار ۳۸ و جلیقه ۴۴ هم دوخته شود که این سایزبندی با اصلاح برش مدرن هم مورد استفاده قرار می‌گیرد.

دراپ ۷ یا برش اسلیم

بسیاری از آقایان برای اینکه بالاتنه درشت‌تر و هیکلی عضلانی داشته باشند، زحمات زیادی می‌کشند، در این صورت خرید کت و شلوار با اندازه دراپ ۶ یا برش مدرن ممکن است باعث شود لباس رسمی این افراد بیش از حد تنگ‌تر به نظر برسد و بازوی آن‌ها به سختی در سرآستین کت جای بگیرد و در مجموع برش مدرن، تیپ آن‌ها را زخمت نشان دهد.

راهنمای جامع ست کت و شلوار کرم
ادامه مطلب

اما دراپ ۷ یا برش اسلیم برای جلیقه و ناحیه سرآستین کت، فضای بازتری را ایجاد می‌کند، با اینکه سایز دور کمر یا شلوار همانند دراپ ۶ دوخته می‌شود، بنابراین بهتر است این افراد برای دوخت کت و شلوار از دراپ ۷ استفاده نمایند.

کت شلوار دراپ 8

دراپ ۸ یا برش ورزشی

این نوع دراپ برای افرادی مناسب است که لاغراندام بوده و نسبت به هیکلشان دارای قد بلندتری هستند. تفاوت این برش با برش استاندارد در این است که قد کت، قد آستین بلندتر و سایز کت جذب‌تر در نظر گرفته می‌شود. اختلاف دور سینه و کمر در دراپ ۸ یا برش ورزشی به‌اندازه ۸ اینچ بوده و از آنجایی که قد کت بلند است، این امر باعث می‌شود که استایل پایین تنه کوتاه‌تر دیده شود، بنابراین بهتر است آقایانی که قد بلندی دارند (استایل مردان قد بلند) و نسبتاً لاغراندام هستند، کت و شلوار با دراپ ۸ را برای خود انتخاب نمایند.

در این نوع دراپ برای دور سینه جلیقه فضای بسیار بازتری در نظر می‌گیرند، لذا آقایانی که بدن آن‌ها خیلی تنومند یا به اصلاح هیکلی است، با پوشیدن این سایز کت و شلوار می‌توانند احساس راحتی و برازندگی بیشتری داشته باشند.

البته این مطلب، دلیلی بر این نیست که افراد چاق و فربه لازم است از دراپ ۸ استفاده کنند، بلکه اندازه کمر شلوار در برش ورزشی درست مانند دراپ ۶ بوده، با این تفاوت که سایز جلیقه و سرآستین یا دور بازو کمی آزادتر است. با این وجود آقایانی که دور کمر و پهلوی بزرگ‌تری دارند، بهتر است در انتخاب کت و شلوار مناسب برای خود، کمی دقت بیشتری داشته باشند. در فروشگاه‌های کت و شلوار که محصولات با سایزبندی استاندارد ارائه می‌شود، برای دراپ ۸ ممکن است از اصلاح برش کلاسیک هم استفاده نمایند.

جمع بندی

در این مطلب از گراد درباره اینکه دراپ یعنی چه و انواع دراپ کت و شلوار صحبت کردیم. در پایان باید اشاره کرد

دراپ سایز نیست و مستقیما اطلاعاتی در مورد اندازه یک کت و شلوار به شما نمی‌دهد، بلکه ترکیب اجزای مختلف کت و شلوار مثل دور سینه، سر آستین و دور کمر را مشخص می‌کند. دراپ‌های رایج در زبان تجاری جدید گاهی با جایگزین‌های برش مدرن، اسلیم و کلاسیک معرفی می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا