اکسسوری هاپوشت

انتخاب پوشت مناسب برای یک استایل رسمی

انتخاب پوشت مناسب یا همان دستمال جیبی، یکی از اکسسوری‌های جذاب و پرکاربرد مردان در استایل رسمی و جدی است.

شما می‌توانید انواع طرح‌ها، رنگ‌ها و مدل‌های مختلفی از پوشت را در فروشگاه‌ها ببینید. شاید خریدن مدلی از آن که به استایل رسمی شما بیاید، برایتان سخت باشد. ما در خرید و نحوه ست کردن پوشت برای استایل رسمی به شما کمک خواهیم کرد.

انتخاب بهترین سایز از یک پوشت

فرض کنید برای خرید یک دستمال جیبی برای ساخت یک استایل رسمی به بیرون رفته‌اید، اولاً نکته‌ای که باید در انتخاب بهترین شکل از این اکسسوری، به آن دقت کنید، سایز و اندازه آن است.

قاعدتاً پوشت باید از جیب شما بیرون بزند تا دیده شود. اگر در یک جلسه رسمی، دستمال جیبی به داخل جیبتان برود و دیده نشود، خیلی حالت خوشایندی برای شما نخواهد داشت و تاثیری هم بر تیپ شما نخواهد داشت.

پس سایزی از دستمال جیبی را بخرید که این امکان برای آن وجود داشته باشد. اگر پوشت از جنسی سبک مانند ساتن باشد و درازای آن کمتر از ۴۰ سانتی‌متر باشد، امکان اینکه کامل به داخل جیب بلغزد و چیزی از آن، قابل دیدن نباشد، خیلی زیاد است.

البته اگر جنس پوشتی که می‌خرید سنگین است و امکان لغزش آن به ته جیب بسیار کم است، تا سایز ۳۰ سانتی‌متر هم می‎‌توان تهیه کرد و بدون مشکل در استایل رسمی از آن استفاده کرد.

5 آیتم مهم و ضروری کمد آقایان
ادامه مطلب

در حالت کلی از پوشت در چه مواقع و در چه استایل‌هایی می‌توان استفاده کرد؟

می‌توان گفت در استایل رسمی و مهمانی‌های شام، پوشت می‌تواند یک اکسسوری ضروری برای آقایان خوش پوش باشد. برای رفتن به سر کار، برای رفتن به یک قرار عاشقانه مهم یا برای رفتن به یک مجلس عروسی، می‌توانید یک دستمال جیبی زیبا و هماهنگ با لباس‌های دیگرتان، در جیب کتتان قرار دهید.

چه پوشتی را برای یک استایل رسمی استفاده کنیم؟

البته در یک استایل رسمی، ترجیح بر این است که از یک پوشت با مدل ساده‌ و یک تا و تک رنگ، علی‌الخصوص در رنگ‌های خنثی استفاده شود.

از آنجایی که کت و شلوار مناسب استایل رسمی، از رنگ‌هایی تیره تشکیل شده‌اند، انتخاب یک رنگ خنثی روشن مثل سفید و طوسی و قهوه‌ای برای پوشت، تضاد خوبی را بین کت و شلوار و پوشت شما ایجاد می‌کند.

اما اگر به پوشت طرح‌دار علاقه دارید و دوست دارید با انتخاب یک پوشت طرح‌دار به استایلتان کمی جان بدهید، سعی کنید از یک پوشت با زمینه سفید و طرح‌های ساده همچون خط خط، نقطه نقطه و … استفاده کنید.

از طرفی اگر دوست ندارید، پوشتتان در یک حالت صاف کلاسیک بایستد و ترجیحتان این است که کمی به آن مدل بدهید، باز هم از مدل‌های ساده بهتر است استفاده کنید. برای مثال چند تای زاویه‌دار در کنار هم.

پوشت کت و شلوار

ست کردن پوشت با لباس‌های دیگر در تیپ رسمی

حال که طرح، رنگ و اندازه‌ی مناسب برای یک پوشت را متوجه شدید و می‌دانید که چه مدلی باید برای آن انتخاب کنید، نوبت به نحوه ست کردن آن می‌رسد.

کدامیک از مدل های یقه پیراهن مردانه نیاز به کراوات دارد
ادامه مطلب

شما برای ست کردن پوشت به کت و شلوار، پیراهن و کراواتتان باید دقت کنید. چند راه برای انتخاب بهترین ست آن در یک استایل رسمی وجود دارد.

یک راه آسان برای ست کردن پوشت در یک استایل رسمی، ست کردن آن با کراوات بصورت کاملاً یک رنگ است. اما این تنها انتخاب شما نیست و مجبور به این نوع ست کردن هم نیستید. پوشت استفاده می‌شود تا استایل شما را تکمیل کند. شما برای ست کردن، یا تضاد ایجاد می‌کنید یا هماهنگی.

شاید این مقاله برای شما جالب باشد
۳ نکته مهم و ضروری در انتخاب پوشت مردانه در استایل اسپرت!

اگر می‌خواهید از پوشت طرح‌دار استفاده کنید، یکی از راه‌های ست کردن این است که رنگ کراوات را همرنگ با طرح زمینه پوشت انتخاب کنید و لازم نیست دقیقاً عین هم باشند. شما همچنین می‌توانید رنگ پوشت را متضاد با رنگ کت یا همرنگ با رنگ پیراهن انتخاب کنید.

سخن آخر

در این مطلب در رابطه با نوع پوشت انتخابی مناسب برای استایل رسمی و نحوه ست کردن آن برای یک تیپ فرمال صحبت کردیم. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا