کراواتاکسسوری ها

ست کردن کراوات طرح دار

باید و نبایدهای مربوط به ست کردن کراوات طرح دار با کت و شلوار و پیراهن

در ست کردن کراوات طرح دار با کت و شلوار، باید به طرح پیراهن نیز دقت کرد. این سه باید با هم ست شوند. اگر شما از آن دسته از آقایان خوش پوشی هستید که پوشت (دستمال جیبی) هم استفاده می‌کنید، باید در این ست کردن، آن را هم در نظر بگیرید.

آیا کراوات طرح دار را می‌شود با کت و شلوار طرح دار بپوشیم؟

پیش از این در رابطه با اینکه کت و شلوار طرح دار را چگونه و با چی ست کنیم، صحبت کرده‌ایم. در این مطلب نوبت به نحوه ست کردن کروات طرح‌دار رسیده است.

برای هماهنگ کردن یک کراوات (cravat) طرح دار با یک کت و شلوار طرح دار، باید در مخلوط کردن الگوها با یکدیگر، هنر داشته باشید.

به عنوان یک قاعده کلی، هنگام ترکیب کردن طرح‌ها با هم، از مخلوط کردن بیش از دو طرح متفاوت با هم خودداری کنید، زیرا شما به راحتی می‌توانید در استفاده از طرح‌ها اغراق کرده و یک لباس شلوغ و پریشان‌کننده ایجاد کنید.

اگر از قوانینی که در ادامه شرح داده می‌شود برای ست کردن کروات طرح دار پیروی کنید، اطمینان حاصل می‌کنید که هیچ اشتباه جدی در ست کردن آن با کت و شلوار مرتکب نخواهید شد. این قوانین به شما کمک می‌کنند لباس‌های بهتری را در کنار هم قرار دهید و با هم هماهنگ کنید.

بررسی روش های ست کردن و انتخاب 5 اکسسوری پرطرفدار میان آقایان
ادامه مطلب

این نکات را در ست کردن حتماً در نظر بگیرید!

از پوشیدن کت و شلوار طرح دار با پیراهن طرح دار و کراوات طرح دار بصورت همزمان خودداری کنید. بین پیراهن، کت و شلوار و کراوات، حداکثر دوتای آن‌ها طرح‌دار باشند.

اگر می‌خواهید پیراهن طرح دار (شطرنجی یا راه راه) بپوشید، کروات‌های رنگی ساده یک انتخاب آسان‌تر و ایمن‌تر برای شما هستند. اما اگر می‌خواهید از کراوات طرح‌دار استفاده کنید، در واقع می‌توانید از کراوات خالخالی، طرح بته جقه یا کروات‌های گل‌دار استفاده کنید.

اگر می‌خواهید از ۲ طرح کاملاً متفاوت در لباس‌های خود استفاده کنید، بهتر است بدانید اندازه الگوها نیز هنوز مهم هستند. به عنوان مثال، اگر قرار است پیراهن با الگوی راه راه ضخیم بپوشید، کراواتی که انتخاب می‌کنید باید طرح‌های کوچک و نازک داشته باشد. برای مثال یک پیراهن با طرح راه راه نازک عمودی می‌تواند با کراوات با نوارهای مورب ضخیم ست شود.

شما می‌توانید طرح‌های یکسان را در اندازه‌های مختلف با هم ست کنید. شما می‌توانید طرح راه راه‌ را طوری که ضخامت آن‌ها یکسان نباشد و به یک جهت متمایل نباشند، با هم ترکیب کنید. یعنی اگر پیراهن و کروات‌ شما، هر دو دارای طرح نقطه نقطه‌ هستند، مطمئن شوید که اندازه نقاط با هم یکی نباشد.

به طور کلی، اگر در زمینه هماهنگ کردن و تطبیق رنگ در لباس‌ها تجربه کمی دارید، هنگام ست کردن کراوات طرح دار با پیراهن طرح دار، بهتر است کت و شلوار را به صورت رنگ ثابت و بدون طرح بپوشید.

چگونه ۳ طرح را با هم ترکیب کنیم؟

اگر شما می‌خواهید سه طرح را با هم ترکیب کنید، بهتر است که ۳ الگوی کاملاً متفاوت را به کار ببندید. اما یک نکته مهم وجود دارد که باید آن را در نظر بگیرید: اگر پیراهن و کراوات را از طرح‎‎‌‌های مختلفی همچون خط خط مورب و خالخالی انتخاب کرد‌ه‌اید، پس کت و شلوار شما باید یک الگوی ظریف داشته باشد. مثلا از خط‌های ظریف طرح شاهزاده ولز بر روی رنگ خاکستری می‌توانید استفاده کنید.

انواع کفش های اسپرت پاییزی
ادامه مطلب

سرانجام این نکته را در نظر بگیرید که بافت‌ها (بافت‌ کت و شلوار یا بافت‌ کروات) لطافت زیادی به ترکیبات مختلفی که ایجاد می‌کنید، می‌بخشد. از این نکته برای جلوه بخشیدن به لباس، پیراهن و کراوات خود استفاده کنید.

در آخر به شما می‌گوییم که برای ایجاد ترکیبات شگفت‌انگیز، در ترکیب کردن و تطبیق رنگ‌ها و طرح‌ها خجالتی نباشید و برای پیدا کردن ست مورد علاقه‌تان، دست به کار شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا